Gå til innhold



Foto

6.5 som fusker


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
11 replies to this topic

#1 Tomfro

Tomfro

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 35 Innlegg:

Posted 26 January 2018 - 19:31

Hei, har enn 99 modell tahoe 6.5 fått problemer med fusking og stopping, ved pådrag, koppen til dieselfilteret tømmer seg så jeg mistenker att den drar luft et sted, men finner ikke antydning til svetting på rør eller armatur, når jeg tar av tanklokket, kommer det et sukk, tar jeg av tanklokket mens bilen går, så stopper den etterhvert. Fødepumpe er ny. Forslag?

#2 Arngor

Arngor

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 733 Innlegg:

Posted 26 January 2018 - 22:11

Sjekk rør oppe på tank først og pumpe under bilen...



#3 Tomfro

Tomfro

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 35 Innlegg:

Posted 26 January 2018 - 23:38

Kan ikke se noe lekkasje/svetting der, lyst med lommelykt mellom karr og rammevange. Føde pumpe er skiftet..

#4 Intimidator

Intimidator

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 352 Innlegg:

Posted 27 January 2018 - 00:44

Åpne litt på luftinga på filteret som er montert i bakkant på motor, der skal det komme ganske bra med diesel.

#5 Tomfro

Tomfro

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 35 Innlegg:

Posted 27 January 2018 - 08:01

Jeg vet, men skjer ikke mens bilen går, stopper bilen så er filter huset kvartfullt. Virker som det ikke kommer nok diesel, selv om fødepumpa går mens bilen går. Men er det ikke pussig att bilen stopper når jeg tar av tanklokket? Aldri vært borti på andre biler jeg har hatt.

#6 Tomfro

Tomfro

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 35 Innlegg:

Posted 27 January 2018 - 12:57

Kan det være oljetrykk bryteren? Måleren inne i bilen fungerer som den skal...

#7 Intimidator

Intimidator

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 352 Innlegg:

Posted 27 January 2018 - 13:31

Da vil jeg tro du har en liten lekkasje på sugesiden av fødepumpe, eller om filteret nede i diesel tanken er tett. Mener det kan bli litt undertrykk i tanken når motor går, men at motoren stopper om du tar av diesel lokket har jeg ikke hørt før. Har du mulighet til å sette litt trykk på dieselfilter for å se etter lekkasje bakover?



#8 Tomfro

Tomfro

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 35 Innlegg:

Posted 27 January 2018 - 14:21

Skrudde av røret inn på fødepumpe og blåste bakover, ute å prøvekjørte og kjørt litt hardt, skrur opp lufting på filter, og nå flommer det diesel. Så var nok tett filter i tanken ja😃

#9 dogman

dogman

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 49 Innlegg:

Posted 19 February 2018 - 23:13

Hei, jeg har opplevd det samme som du beskriver, gjorde samme løsning men gleden ble kortvarig dessverre. Det sitter en filter sokk nede i tanken, den har tendens til å tette seg hvis du har løse partikler (diesel dyr) i tanken. Har du det må tanken ut, rens den godt eventuelt bytt til ny.Jeg bytta armatur, ny tur/retur slanger pluss fødepumpe. En på forumet her tipsa meg å ta av filter sokken, isteden ble den montert en spinn-on filter som du ser på traktorer bl.a. Det ble montert på ramma før fødepumpa  Husker ikke helt data på filteret du trenger. Du får dem her hos http://www.lekang.com

 

lykke til

Tom



#10 Tomfro

Tomfro

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 35 Innlegg:

Posted 22 February 2018 - 17:59

Ble kortvarig glede her også, derfor ble tanken nedskrudd i dag, og der var det mye rart, masse dieseldyr, pluss noe som så ut som gammel pakningssement som lå i strimler. Fått skylt den skikkelig nå, så nå er den ren og fin, bestilt nytt armatur og nye dieselrør, fødepumpe har jeg skiftet, så da bør det bli velstand😊

#11 runemann

runemann

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 482 Innlegg:

Posted 04 July 2019 - 20:11

Husk at når du kjøper nytt dieselfilter for 6.5l så får du filter med fake luftenippel og med "ekte" luftenippel. Ikke så ofte man har behov for å lufte, men når man har behov for det så er det kjekt å kunne tre en slange ned på nippelen og ned i en flaske for å unngå søl.

 

Litt synd at de som produserer filter bare setter på en fake nippel på lufteskruen.

 

Mer praktisk er det vel å ha et filter som man kan skru ned i forhold til det originale der man må presse det ned med den svarte plastringen, men jeg foretrekker det "originale" da det også fremstår med bedre kvalitet.



#12 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 07 July 2019 - 21:48

monterte et unødig svært filter fra fleetguard da jeg tok operation dieselflow. (fjærna origilnalfilter, monteret strørre slanger og en kraftigere fødepumpe)  som gir IP tilgang på mere diesel under samme trykk, noe som igjen ofte er fordelaktig med tanke på effekt da IP får den mengden den trenger ved belastning, som igjen gjør at FSD holder lengre


Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF