6.5 som fusker
#1
Posted 26 January 2018 - 19:31
#2
Posted 26 January 2018 - 22:11
Sjekk rør oppe på tank først og pumpe under bilen...
#3
Posted 26 January 2018 - 23:38
#4
Posted 27 January 2018 - 00:44
#5
Posted 27 January 2018 - 08:01
#6
Posted 27 January 2018 - 12:57
#7
Posted 27 January 2018 - 13:31
Da vil jeg tro du har en liten lekkasje på sugesiden av fødepumpe, eller om filteret nede i diesel tanken er tett. Mener det kan bli litt undertrykk i tanken når motor går, men at motoren stopper om du tar av diesel lokket har jeg ikke hørt før. Har du mulighet til å sette litt trykk på dieselfilter for å se etter lekkasje bakover?
#8
Posted 27 January 2018 - 14:21
#9
Posted 19 February 2018 - 23:13
Hei, jeg har opplevd det samme som du beskriver, gjorde samme løsning men gleden ble kortvarig dessverre. Det sitter en filter sokk nede i tanken, den har tendens til å tette seg hvis du har løse partikler (diesel dyr) i tanken. Har du det må tanken ut, rens den godt eventuelt bytt til ny.Jeg bytta armatur, ny tur/retur slanger pluss fødepumpe. En på forumet her tipsa meg å ta av filter sokken, isteden ble den montert en spinn-on filter som du ser på traktorer bl.a. Det ble montert på ramma før fødepumpa Husker ikke helt data på filteret du trenger. Du får dem her hos http://www.lekang.com
lykke til
Tom
#10
Posted 22 February 2018 - 17:59
#11
Posted 04 July 2019 - 20:11
Husk at når du kjøper nytt dieselfilter for 6.5l så får du filter med fake luftenippel og med "ekte" luftenippel. Ikke så ofte man har behov for å lufte, men når man har behov for det så er det kjekt å kunne tre en slange ned på nippelen og ned i en flaske for å unngå søl.
Litt synd at de som produserer filter bare setter på en fake nippel på lufteskruen.
Mer praktisk er det vel å ha et filter som man kan skru ned i forhold til det originale der man må presse det ned med den svarte plastringen, men jeg foretrekker det "originale" da det også fremstår med bedre kvalitet.
#12
Posted 07 July 2019 - 21:48
monterte et unødig svært filter fra fleetguard da jeg tok operation dieselflow. (fjærna origilnalfilter, monteret strørre slanger og en kraftigere fødepumpe) som gir IP tilgang på mere diesel under samme trykk, noe som igjen ofte er fordelaktig med tanke på effekt da IP får den mengden den trenger ved belastning, som igjen gjør at FSD holder lengre
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF