Hvor er det 33x12.5 subber på gen1 orginalt?
#1
Posted 01 June 2004 - 23:00
#2
Posted 03 June 2004 - 23:00
#3
Posted 03 June 2004 - 23:00
Kopi av melding:
e hadde 33 12.5 på kort gen 1 pajero , ingen heving hadde bare skrudd tosjonsfjørene heil opp... kappa vekk hjørnet av fangeren forran. subba borti når en tok brå svinga litt for fort, så bruktee vel ei slegge å baka inn litt der de tok borti, hehe.. men e valgt å selge dekka når e solgte bilen å kjøpte me heller 32 11.5 til den e har no..
Opprinnelig postet av Pajerogirl
Og dei dekke er no på ein kort pajero -85. Einaste hevinga som er der no, er toyota-sjaklar og stramming av torsjonstag. Subbar gjere den ned bakken i venstre-sving og for høg fart. Skal kanskje hevast litt på klossar ogsa etterkvart, men det er ikkje so store problem å kjøyre med den..
http://offroad.no/?P...de=View&RID=514
#4
Posted 03 June 2004 - 23:00
Bak er det overhodet ikke noe problem. Faktisk er fjærene litt for stive, slik at bakakselen ikke går helt ned på bumpstop'en. Men det er god plass under skjermen.
Foran har jeg tatt av støtfanger (skal lage ny), stabstag og bumpstop. Torsjonsstavene, som er ltt stivere enn original, er justert slik at bilen er like høy foran og bak. Frakdekkene går da akkurat klar av hjulbrønnen (det er en liten utstikker litt bak øvre, midtre del) når det er mye tyngde på framparten (bratt nedoverbakke og hump).
Det er etter min mening umulig å unngå at 33 tommere ikke subber litt uten 2"+2" heving; men det er bare under de mest ekstreme tilfellene. Det er sikkert mulig å få det til å fungere hvis man tilpasser seg litt ved kjøring i terrenget.
OP
#5
Posted 03 June 2004 - 23:00
Stopper bare for tog og elefanter!
#6
Posted 03 June 2004 - 23:00
#7
Posted 02 June 2004 - 23:00
Lat at grinda....kyra frys
www.pajeroteam.com
#8
Posted 03 June 2004 - 23:00
Har selvfølgelig mest lyst på 33", men med tanke på garasje når jeg skal skru og 215 piggdekka så gidder jeg ikke heve mer enn jeg må. Med 33" må en vel også gå runden med BT for sikkerhets skyld. Burde vel ikke være så stort problem da sporvidden vil bli økt minimalt.
#9
Posted 03 June 2004 - 23:00
Bilen er litt høyere en normalt men det subber litt av og til.
Mest i plast tingene fra støttfangeren. Sjøl om de er kuttet litt.
Har vært oppi toppen i skjemen også men det var i stor fart på humpete vanlig vei.
#10
Posted 02 June 2004 - 23:00
Jeg kjørte rimelig lenge 31" på min V6 3000 Eci, før jeg begynte og fundere på 33", men jeg endte faktisk opp med 35".. Så i stedet for å grubble på 31" ta og gjør deg eller de ferdig til å dytte på 33" med en gang.. Fordi 33" holder som regel i bøtter og spann på en kort Pajero..
Så da har jeg sagt mitt, noe som faktisk er min personlige oppfattning av den saken..
#11
Posted 02 June 2004 - 23:00
pettern
#12
Posted 02 June 2004 - 23:00
Kopi av melding:
Hva med 32-11,5-15?
Stopper bare for tog og elefanter!
Opprinnelig postet av Buhund
Har et sett med 7x15 felger som jeg hadde tenkt å bruke derfor 10.5".
#13
Posted 02 June 2004 - 23:00
Geolander MT har åpnere mønster og mykere gummi enn BFG mud. De skal være OK på veien også med tanke på støy.
#14
Posted 02 June 2004 - 23:00
Stopper bare for tog og elefanter!
#15
Posted 02 June 2004 - 23:00
Eneste er vell at det blir litt tyngre å komme inn i den....hehe
#16
Posted 02 June 2004 - 23:00
Bare synd at importørene ikke har skjønt at folk vil ha de i 33" også.
#17
Posted 02 June 2004 - 23:00
31x10.5x15 går såvidt jeg vet helt fint uten subbing på orginal bil. Da jeg har en liten bodylift, som vil kompensere økningen i dekkhøyden fra 31"-33" burde vel også 33x10.5 være mulig.
Med tanke på giring og dekkmønster vil jeg tro at hvis en ser bortifra den ekstra tommen med løft som 33" gir vil 31x10.5x15 Yoko Geolander MT være et vel så godt kjøp som 33x10.5x15 BFG MT.
Er mer opptatt av hva som fungerer utenfor veien enn hva som ser feit ut......
#18
Posted 02 June 2004 - 23:00
#19
Posted 23 November 2004 - 00:00
enig med buhund om at det må stå i stil
sabba.....