Hei !
Driver og lurer litt på ett eventuellt kjøp av Mitsubishi Pajero Kort type ca 1986mod pluss minus.
Hva er det jeg må se spesiellt etter på disse bilene ?
Har hørt rykter om noe trøbbel med girkassene ?
Har tenkt til å kjøpe Diesel modellen er det noe spes. å passe på der
Hvor mye Diesel/Mil bruker denne doningen ?
Alle tips taes imot med stor takk:)
Mvh.
Hans Christian
Hva må jeg se etter ???
Started by
XJ 92
, Jul 07 2004 23:00
7 replies to this topic
#1
Posted 07 July 2004 - 23:00
#2
Posted 11 July 2004 - 23:00
Det skal jeg selvfølgelig passe på !!!
Utrolig kjipt å få bilen stjålet, men det må da være mulig å finne den igjen så spesiell som din ser ut...
Mvh.
Hans Christian.
Utrolig kjipt å få bilen stjålet, men det må da være mulig å finne den igjen så spesiell som din ser ut...
Mvh.
Hans Christian.
#3
Posted 08 July 2004 - 23:00
så må du se at det ikke er min stjålne bil du kjøper
#4
Posted 08 July 2004 - 23:00
Stiv aksel bak, uavhengig foran på gen en og to!
Dvs på Gen 3 som kom i 99 ble det uavhengig foran og bak!
Per
91791531 / 64988722
Per@offroad.no / Ptf@c2i.net
JIPPI: JEG HAR FERIE!!!!
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)
Dvs på Gen 3 som kom i 99 ble det uavhengig foran og bak!
Per
91791531 / 64988722
Per@offroad.no / Ptf@c2i.net
JIPPI: JEG HAR FERIE!!!!
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)
#5
Posted 08 July 2004 - 23:00
Tusen takk for alle svar !!!
Tar gjerne imot enda mer
Grønnskollingspørsmål:blush:...men jeg må spørre allikevel:
Er det uavhengig fjæring på alle hjula på Pajeroen eller er det stive akslinger som f.eks Jeep XJ ?
Mvh.
Hans Christian
Tar gjerne imot enda mer
Grønnskollingspørsmål:blush:...men jeg må spørre allikevel:
Er det uavhengig fjæring på alle hjula på Pajeroen eller er det stive akslinger som f.eks Jeep XJ ?
Mvh.
Hans Christian
#6
Posted 07 July 2004 - 23:00
Motor:
2.5TD(I) motor er å foretrekke.
Girkasse:
1989->91 modell har bedre girkasser, fra lastebil.
Diffbrems:
Noen er levert med LSD bak. Se etter klistremerke i førerdøra eller på bakdiffen.
PTO:
En del 1984 modeller er tatt inn via Finland og har en del annet standard utstyr enn de norske. Blant annet kraftuttak, ekstra varmeapparat, lyktespylere og LSD.
Transferkasse:
Prøv i 4x4. Noen biler kan være kjørt med 4x4 innkoblet konstant på fast underlag noe som har ført til utslitte kasser. Sjekk etter ulyder i 4x4. Spaken kan også ha en tildens til å låse seg i 4x4.
Frihjulsnav:
Manuellen frihjulsnav er å foretrekke. Eventuelt sjekk at de automatiske ikke er defekt.
2.5TD(I) motor er å foretrekke.
Girkasse:
1989->91 modell har bedre girkasser, fra lastebil.
Diffbrems:
Noen er levert med LSD bak. Se etter klistremerke i førerdøra eller på bakdiffen.
PTO:
En del 1984 modeller er tatt inn via Finland og har en del annet standard utstyr enn de norske. Blant annet kraftuttak, ekstra varmeapparat, lyktespylere og LSD.
Transferkasse:
Prøv i 4x4. Noen biler kan være kjørt med 4x4 innkoblet konstant på fast underlag noe som har ført til utslitte kasser. Sjekk etter ulyder i 4x4. Spaken kan også ha en tildens til å låse seg i 4x4.
Frihjulsnav:
Manuellen frihjulsnav er å foretrekke. Eventuelt sjekk at de automatiske ikke er defekt.
#7
Posted 07 July 2004 - 23:00
Startmotoren på TD'ene er fæl til å hakke seg inn i startkransen på svinghjulet! http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=13128 Forsøk å starte bilen etpar ganger. Dersom du hører at motoren spinner seg opp uten at den slår inn i startkransen, kan det hende du må bytte denne etter hvert... Og pass på RUST i innerskjermene foran, på veggen inn mot kupèen.
Gearkassene har en tendens til å ryke... Hør etter ulyder under kjøring. Spesielt 1-3 og 5.gear. Vær dessuten nøye med hva slags olje du har på. Skal være GL4, helst Castrol. Og viktig, viktig: Ha på mer enn foreskrevet! Kjør bilen opp i en skråning å fyll etter 0,5-1l olje ekstra! Ellers får ikke akslingen til 5. gearet nok smurning.
Min kjører 31x10,5x15 dekk. Ligger på ca. 1,0l/mil enten det er snakk om bykjøring, landeveiskjøring eller blandet kjøring inklusive kjøring etter traktorveier i 4lav... Men min har drivverk fra en bensiner, så jeg må ha høyere turtall etter vei enn de originale TD'ene => høyere forbruk.
Fiiin bil... Utrolig fornøyd...
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
Gearkassene har en tendens til å ryke... Hør etter ulyder under kjøring. Spesielt 1-3 og 5.gear. Vær dessuten nøye med hva slags olje du har på. Skal være GL4, helst Castrol. Og viktig, viktig: Ha på mer enn foreskrevet! Kjør bilen opp i en skråning å fyll etter 0,5-1l olje ekstra! Ellers får ikke akslingen til 5. gearet nok smurning.
Min kjører 31x10,5x15 dekk. Ligger på ca. 1,0l/mil enten det er snakk om bykjøring, landeveiskjøring eller blandet kjøring inklusive kjøring etter traktorveier i 4lav... Men min har drivverk fra en bensiner, så jeg må ha høyere turtall etter vei enn de originale TD'ene => høyere forbruk.
Fiiin bil... Utrolig fornøyd...
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
#8
Posted 07 July 2004 - 23:00
Girkassene er svake, samme er toppene på 2,3literen.
Bilene ruster også litt.
Lå på 0,8 i vinter på langkjøring, sist jeg målte
Bilene ruster også litt.
Lå på 0,8 i vinter på langkjøring, sist jeg målte