Gå til innhold



Foto

Sludder & Vås!


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
1035 replies to this topic

#1021 pajeroskru

pajeroskru

    forskrudd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1240 Innlegg:

Posted 08 November 2015 - 00:41

Jupp. Da var det nok den jeg så. Var liksom riktig bil, men feil mann
Må snart se om jeg får byttet profilbildet mitt. Er jo fem år siden denne bilen ble kondemnert med et lite smell.
Deler til gen2 - 2,8 96 mod selges.

#1022 Kjetil_Nylund

Kjetil_Nylund

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1534 Innlegg:

Posted 08 November 2015 - 22:51

5år... årene flyr avgårde :blink:



#1023 Kjetil_Nylund

Kjetil_Nylund

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1534 Innlegg:

Posted 17 November 2015 - 14:06

35 eller 38" bredding...???

litt i villrede hva jeg skal gå for :blink:

 

DSC05075.jpg

 

Pajero_Snaefellsnes.jpg



#1024 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 17 November 2015 - 15:40

38" er jo helt rått på lang bil... :)
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#1025 Kjetil_Nylund

Kjetil_Nylund

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1534 Innlegg:

Posted 17 November 2015 - 22:25

eneste er jo at 36 tommerene jeg har muligens blir smått med de største bredderene..???

men blir sikkert brukbart med 12" felger

 

men utvilsomt vært kult, har ikke sett paj med de største bredderene i RL



#1026 Kjetil_Nylund

Kjetil_Nylund

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1534 Innlegg:

Posted 29 November 2015 - 14:53

hvilke offroadere har senterdiff.. tenker da på biler opptil kr 100k

 

har hatt enn del pajeroer og var egentlig bestemt at jeg skulle gå for ett annet merke.

hentet en hilux, tenkte det var noe jeg gikk glipp av siden disse er så jækla  populær :) hvorfor skjønner jeg ikke.. dårlig kjørekomfort som jeg med litt humor sammenlignet med MF traktorgraveren fra 1977, totalt motorløs 2,4 motor, elendig svingradius og hadde kun ls bak.

kvittet meg med den fort som fy..

 

snuste litt på patrol y61, men finn en slik til noenlunde moderat pris som ikke er opprustet, jeg fant ikke :)

 

 

men lurer egentlig på hva som er ute der av offrodere??

senterdiff, sperre bak og brukbar både etter vei og offroad.. må sies å være ett krav.. :)

bør og kunne takle 35+ hjul uten gigantiske opperasjoner. og en fordel med mulighet for skjult vinsjmontering forran.

 

har jo handlet bil. landet på det jeg kjenner.. gen2 pajero.. men er enda litt nysgjerrig

begynner jo forsåvidt å få gen3 pajero under 100k, men har ikke fått sansen for disse (enda) :) synes de minner mer om suv enn offroader..



#1027 pajeroskru

pajeroskru

    forskrudd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1240 Innlegg:

Posted 29 November 2015 - 18:05

Vel etter min mening er gen3 bedre på alle måter enn gen2. Du har alt av sperrer og uavhengig hjuloppheng både foran og bak. Bedre både on og off. Får en helt annen flex på bilen i terrenget, og mye mer behagelig på vei.
Deler til gen2 - 2,8 96 mod selges.

#1028 Kjetil_Nylund

Kjetil_Nylund

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1534 Innlegg:

Posted 30 November 2015 - 01:42

nå er jeg ikke helt enig ang flex, men ingen tvil at uavhengig fjæring er bedre på veien..

 

flexen var sånn noenlunde brukbar bak på gammelkjerra :) forran var det heller dårlige greier.

bildet tok jeg når jeg testet bilen etter montering av sperre forran..

kjørte forresten uten stabstag (både forran og bak) på denne..

 

 

 

05062011046.jpg



#1029 pajeroskru

pajeroskru

    forskrudd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1240 Innlegg:

Posted 03 December 2015 - 20:27

Ja, for såvidt er vel flexen en ting. Det jeg tenkte mest på er at differensialen ikke kommer ned med akslingen på samme måte, slik at du har høyere bakkeklaring.
Deler til gen2 - 2,8 96 mod selges.

#1030 Kjetil_Nylund

Kjetil_Nylund

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1534 Innlegg:

Posted 03 December 2015 - 21:50

i myra og snø så kan vel stiv aksling funke mer som ett anker.. ellers så følger diffaksling hjulene

i ulent terreng så vil en ifs bil kjøre med ett hjul i løse lufta mye mer enn en stivaksla bil..

 

så man kan vel diskutere fordeler og bakdeler langt ut i evigheten :P

 

jeg tenker da på offroadkjøring, ikke at man bare svinger av e6'en og kjører opp en traktorvei til hytta.



#1031 pajeroskru

pajeroskru

    forskrudd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1240 Innlegg:

Posted 04 December 2015 - 00:47

Ja, for såvidt er vel flexen en ting. Det jeg tenkte mest på er at differensialen ikke kommer ned med akslingen på samme måte, slik at du har høyere bakkeklaring midt under.
Deler til gen2 - 2,8 96 mod selges.

#1032 Driving

Driving

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 04 December 2015 - 01:19

Prøv å fest en vinsj i fronten på en gen3  :mellow:...... både gen1 og 2 er å foretrekke i skog og fjell...



#1033 Kjetil_Nylund

Kjetil_Nylund

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1534 Innlegg:

Posted 04 December 2015 - 15:52

er grunnen til at jeg detter tilbake på gen2..

har ikke funnet annen offroader som kan sammenlignes til mitt bruk..

fin etter vei og bra i terrenget.. bil uten senterdiff er ikke aktuelt etter at man er blitt vant med superselect :)

mulighet for vinsjmontering (helst skjult) og enkel å modde til 35/36"

 

bakdelen med paj er at det ikke er så mye oppgraderingsmuligheter.. slik som nedgiring av differ, sperrer, osv...

leter nå  etter elektronisk speedometerconverter, ikke barebare å finne :)

toyota,nissan,jeep etc har myyye større utvalg.

 

gen1 detter utenfor grunnet manglende senterdiff

gen3/4 er etter min mening mer suv og egner seg ikke som offroader på treff etc.. kan like gjerne kjøre volvo xc70 eller audi allroad da :)

å komme seg til hytta, jaktbil etc er de nok perfekt til..

men det er mulig at jeg tar feil :P

 

synes mitsubishi tok feil vei når de gikk for selvbærende karosseri på pajero, hører og rykter om at den blir å forsvinne i nær framtid...



#1034 pajeroskru

pajeroskru

    forskrudd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1240 Innlegg:

Posted 06 December 2015 - 12:50

Joda. Er enig i at gen2 er enklere utgangspunkt for å modifisere, hvis man går i den retning. God plass til en skjult vinsj bak fangeren også. Her er plastfaktoren begynt å gjøre seg gjeldene på gen3. Måtte kappe i plasten for å fjerne "leppene" som stakk ned foran hjulene. Holdt på å irritere vettet av meg, da de hele tiden tok nedi snø og andre ting, og sørget for at fangeren ble deformert.
Deler til gen2 - 2,8 96 mod selges.

#1035 Galloperoffroad

Galloperoffroad

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Posted 22 May 2017 - 17:32

Jeg hadde nettop havari på rullempå vippearm og har byttet kam og vippere... startet bilen men det smeller litt i lufyfilter akkurat som om den slipper ut litt feil vei... er dette bare justering av ventiler? Hvordan justerer jeg de riktig med kald motor evt... mvh kenneth tlf 90653897

#1036 Kjetil_Nylund

Kjetil_Nylund

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1534 Innlegg:

Posted 24 May 2017 - 00:33

http://mitsubishilin...6-25-diesel.pdf