Gå til innhold



Foto
- - - - -

-- The Suzukis of the Yakuza --


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
209 replies to this topic

#121 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 18 March 2008 - 23:32

Ser jo utrolig bra ut, nå gjelder det jo bare å velge mellom 33" og 31"x12.5" da.. du har jo fått meg til å overveie nye dekk også nå dry.gif
Shu`s Suzuki

zuks or nothing!


Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#122 Finepix

Finepix

    Helt vanlig medlem

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 752 Innlegg:

Posted 19 March 2008 - 20:28

QUOTE(yakuza @ 18 Mar 2008, 23:14) <{POST_SNAPBACK}>
Fikk nyedekka i dag, og kan svinge igjen. Med 33" hjula var det ikkje mulig utan å måtte kutte ut mykje (7-8cm)av skjerma/kanalar/torpedovegg. nyehjula er 325-60-15 som tilsvarer ca 31x12.5.

Syns dette passa utrulig bra med breddera, heving og offset på felgane.
Må kutte litt i hjulhuset/skjermen/torpedovegg/støtfanger for at det skal gå uten gniss.



Grattis! Såg no bra ut må eg innrømme, gjer seg med litt bredde cool.gif Kor dei fungera i djupsnøven da??

#123 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 20 March 2008 - 10:29

Dei fungerte nesten skummelt bra, men fekk erfare at høgde også e kjekt når ej vart hengande på buken ette at ej rygga litt for longt. bygde seg opp under bensintanken/ramma. Jumpa ut av bilen og fekk snø til låra, så det var ingenting å seie på flyten og då hadde me ikkje tappa ut luft..
Skikkelig lurt å fare nedi hålå når der e 1 meter snø uten slepetau, men me køyrde nedigjen til autoservice med Egil sin TJ å lånte slepetau med Frode. gjekk greit å få laust bilen. Egil sin også tok seg bra fram med MTR dekk. bilde av bilen til Egil i galleriet på http://www.terrengbil.com sjå siste opplastinger.
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#124 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 22 March 2008 - 15:44


var en tur med bilen i går og besøkte slekt på påskefjellet. Bilen er mykje bedre etter veien også med disse dekka. Lligger fint på veien og har blitt meir presis på styringa på en måte. Meir retningstabil og bedre styrerespons. Dette blir utvilsomt hjula på nybilen:)
Skjøner egentlig ikkje heilt kvifor det skal være bedre å kjøre med 325-60-15 enn med 31x10.5:s
dekka er kjøpt hos www.superdekk.no

Edited by yakuza, 22 March 2008 - 15:44.

Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#125 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 03 May 2008 - 22:31

QUOTE(yakuza @ 22 Mar 2008, 16:44) <{POST_SNAPBACK}>
var en tur med bilen i går og besøkte slekt på påskefjellet. Bilen er mykje bedre etter veien også med disse dekka. Lligger fint på veien og har blitt meir presis på styringa på en måte. Meir retningstabil og bedre styrerespons. Dette blir utvilsomt hjula på nybilen:)
Skjøner egentlig ikkje heilt kvifor det skal være bedre å kjøre med 325-60-15 enn med 31x10.5:s
dekka er kjøpt hos www.superdekk.no


Det gjør seg virkelig med så breide dekk og Bushwackers. Jeg skal til å lage ny fanger foran og lurer på hvor bred jeg skal lage den. Skal den være like brei som karosseriet er fremme slik som originalen eller skal den være breise slik at den dekker litt ut på skjermbredderne og gir de noe beskyttelse også.

Hva blir seende best ut? Hva vil fungere best?

#126 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 04 May 2008 - 10:16

Litt klipp og lim...




#127 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 06 May 2008 - 00:43

QUOTE(ZukiJack @ 4 May 2008, 11:16) <{POST_SNAPBACK}>
Litt klipp og lim...


Nå skjønte jeg det med klipp og lim. Så ufattelig treig. Greit at jeg bruker briller men tongue.gif

Det gjør seg godt med litt bredde på fangeren synes jeg. I alle fall sammen med så breie skjermutbyggere.

Edited by Nöcke Gunnar, 06 May 2008 - 00:45.


#128 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 31 May 2008 - 19:49

Gratulere med dagen beer.gif wave.gif
IPB Image

www.terrengbil.com

#129 terje takras

terje takras

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 31 May 2008 - 21:23

Grattis gamling wink.gif tongue.gif

#130 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 31 May 2008 - 23:50

Gratulerer med dagen herfra sørøst og.... selv om det er noen minutter for seint:)


#131 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 01 June 2008 - 02:00

Tusen takk folkens!!

aldri fått så mykje oppmerksomheit hehe smile.gif
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#132 Double Toy

Double Toy

    Sjef

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 761 Innlegg:

Posted 01 June 2008 - 19:55

Grattis med dagen fra det blide sørland tongue.gif
Supervitara har nå blitt Double Toy

Supervitara garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=81865
Double Trouble garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=93905
Kjellermann EsbenSJ's : http://www.offroad.n...sje-t88047.html

#133 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 06 June 2008 - 14:08

TRAIL TOUGH, MEDFORD OREGON Send 6/5/2008 9:26:00 AM
Received NJ 7.72 kg
151.42 dm3

TRAIL TOUGH, MEDFORD, OREGON Send 6/5/2008 11:24:00 AM
Received NJ 14.07 kg
51.13 dm3

Gleder meg, no er ARB, BW og litt småkos framme hos Jetcarrier, men kom nok akkurat for seint til å bli med båten på denne turen over dammen, men blir nok med neste. Satser på å få henta sakene i Tistedal sjøl når eg passerer på feiretur.

ellers går det på rust og demontering av delebil fortsatt..

Skikkelige bilder kjem når eg begynner å sette sammen.

Edited by yakuza, 06 June 2008 - 14:09.

Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#134 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 06 June 2008 - 14:50

QUOTE(yakuza @ 6 Jun 2008, 15:08) <{POST_SNAPBACK}>
TRAIL TOUGH, MEDFORD OREGON Send 6/5/2008 9:26:00 AM
Received NJ 7.72 kg
151.42 dm3

TRAIL TOUGH, MEDFORD, OREGON Send 6/5/2008 11:24:00 AM
Received NJ 14.07 kg
51.13 dm3

Gleder meg, no er ARB, BW og litt småkos framme hos Jetcarrier, men kom nok akkurat for seint til å bli med båten på denne turen over dammen, men blir nok med neste. Satser på å få henta sakene i Tistedal sjøl når eg passerer på feiretur.

ellers går det på rust og demontering av delebil fortsatt..

Skikkelige bilder kjem når eg begynner å sette sammen.


Det er stor aktivitet og mange som bygger mye om dagen. Egentlig litt omvendt for en skulle tro vinteren gikk med til bygging og så kjøring om sommeren.

Sukinerdene er omvendt av mange andre. Ergo er det de andre som er rare. biggrin.gif

Jeg tror TT sender en del til Norge for tiden. Dyre ting mye av det.

Ellers har jeg handlet litt fra Petroworks og om en hugger tak i Jason fungerer det veldig bra. Han følger godt opp og holder dialogen i gang. Kan anbefales.

Du må legge inn noen bilder av demontering også. Det er like viktig som monteringen.

Ser ut som rusttrollet har vært på besøk hos deg også. Er vist ikke bare hos meg.

Edited by Nöcke Gunnar, 06 June 2008 - 14:51.


#135 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 06 June 2008 - 15:43

Morro med gromdeler. Og apropos det, så fine falser, litt arbeid så er de gode som nye og montert på min biggrin.gif
Shu`s Suzuki

zuks or nothing!


Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#136 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 06 June 2008 - 15:53

om du gir en lyd Arnfinn, så kan sikkert jeg ta en tur til tistedal og hente delene for deg når de er kommet...

bor bare en drøy halvtime. kjøring derfra..

ellers får du slå en pling når du har veien ned dit:)


#137 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 06 June 2008 - 22:07

QUOTE(sven @ 6 Jun 2008, 16:53) <{POST_SNAPBACK}>
om du gir en lyd Arnfinn, så kan sikkert jeg ta en tur til tistedal og hente delene for deg når de er kommet...

bor bare en drøy halvtime. kjøring derfra..

ellers får du slå en pling når du har veien ned dit:)

Tanken har slått meg ja, gir nok et pip når eg veit litt meir om når pakken ankommer, og når eg er i traktene.
når kjem du oppover etter forden din forresten?


QUOTE(ShuDuck @ 6 Jun 2008, 16:43) <{POST_SNAPBACK}>
Morro med gromdeler. Og apropos det, så fine falser, litt arbeid så er de gode som nye og montert på min biggrin.gif

har aldri vore noko anna enn grunning på dei, så det er egentlig rart at dei fortsatt er blant oss..

Edited by yakuza, 06 June 2008 - 22:07.

Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#138 Roffa

Roffa

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 19 Innlegg:

Posted 06 July 2008 - 11:14

QUOTE(yakuza @ 22 Mar 2008, 16:44) <{POST_SNAPBACK}>


Heisann.. Driver å planlegger mitt eget bygg nå. Synes bilen din var veldig fin som den står på dette bildet.
Kan du oppsummere litt hva som er gjort for å få den slik?
Etter hva jeg selv tror jeg har fått med meg så er den hevet 4", satt på 325-60-15 dekk, kappet litt i skjermer samt satt på skjermbreddere.

Er dette med orginale akseler? Evt hva, samt hvilket innpress, spacere osv er brukt?

#139 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 06 July 2008 - 19:00

QUOTE(Roffa @ 6 Jul 2008, 12:14) <{POST_SNAPBACK}>
Heisann.. Driver å planlegger mitt eget bygg nå. Synes bilen din var veldig fin som den står på dette bildet.
Kan du oppsummere litt hva som er gjort for å få den slik?
Etter hva jeg selv tror jeg har fått med meg så er den hevet 4", satt på 325-60-15 dekk, kappet litt i skjermer samt satt på skjermbreddere.

Er dette med orginale akseler? Evt hva, samt hvilket innpress, spacere osv er brukt?

Syns bilen vart veldig fin sjøl, passer godt alt sammen.

Dette er originale aksler, felger er ET-35 8.5" og breddere er 4.75" Bushwackers.
Ingen spacere.
Hevet nokså nær 4" med OME fjører og 2" bodylift. originale sjakler. Mulig fjørene er 40mm OME sidan bilen er en smule lavare enn en kompis med ca. samme oppsett, kjøpte mine fjører brukt så derfor usikker.. Har ikkje kutta så mykje i desse skjermane på bilen på bildet. for full klaring må det til en god del meir kutting. tar i ved full sving mot torpedoveggen så den må nok flyttes innover 4-5cm for full klaring ved full innflex.

Moderat kutting og 4" heving slik som bilen er no, passer bedre for 31x10.5. For breiere dekk må en innover i torpedoveggen.

Bilen blir solgt når neste prosjekt er meir ferdig i løpet av et års tid.


Edited by yakuza, 06 July 2008 - 19:04.

Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#140 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 06 January 2009 - 22:19

Jammen det skjer faktisk ting hos meg, men er berre så fryktelig lite flink å legge det ut her.

Holder på med nybilen, og no er det karossen som får inn friskare stål der det gamle er pill råttent. Rusta har fått tak stort sett overalt der en blekkdel møter enn anna i overlappingar, falser og punktsveis. Stort sett alt av karossfester har fått det. Kanaler er skifta tidligere så der er det ikkje så fryktelig ille. Bilen har gått på gass tidligere (!) så den er temmelig perforert bak pga rørgjennomføringer og slikt, alt av boltfester til seler og bakseter er rusta i stykker, setefester foran er rusta også. blir mao litt jobb å få dette i orden, men sidan eg er lite kresen på finishen og ser på karosseri som en slitedel, og skal bruke bilen til å kjøre i skogen med, så er det igrunn greit. rust i hjulbuer var tatt frå før, men eg kutta vekk alt det for å få plass til større hjul uansett.


Vogga til Frode letter arbeidet betraktelig, Tusen, Tusen takk for lånet!! Vogga er tilpassa og bygd for jeepen til Frode, men det var temmelig enkelt å lage zuk-adapter til den smile.gif

Har begynt bakerst og jobber meg framover på karossen.

Her er hjulhus bak utvida en smule, mest bakover sidan bakaksel skal bakoverflyttast ca. 1" (foraksel skal likeeins forover 1")
bensinfyllinga er klemt litt bakover og opp av samme grunn. karosserisida er gjort flat nederst der utan innsving for å passe til bushwakceren.
Alt der var rust uansett så.. skal bli plass til 33", men bilen skal på vegen så blir nok 325-65-15 dekka som er veldig fine å kjøre med.


Her må det sveisast inn en del stål.. Legger inn 3mm stål der karosserifestet skal være, og legger inn innsveist mutter på innsida for å lette montering av bodyliften.





Har bygt meg henger også smile.gif denne fungerer no som lager og er satt bort til eg får tid til å jobbe med fullføring og godkjenning av den.

Hengeren kan være både med og uten hardtoppen så det blir faktisk en praktisk og kjekk liten sak når den er ferdig.

Desse bilda og fleire ligg på www.terrengbil.com i galleriet.

Edited by yakuza, 06 January 2009 - 22:53.

Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)