Har hatt dårlig termostat i patrolen en stund, fikk en ubehagelig overraskelse i dag da jeg satte i ny! Under første prøvetur med normal driftstemp ble plutselig oljetrykket merkverdig lavt 1,5 kg ved normal kjøring og 1 kg ved tomgang. Tidligere har trykket ligget på 3 kg ved nomal kjøring og 2 kg ved tomgang ( i følge bilens måler) Kan ellers nevne at bilen er en 86 mod 3,3 TD helt original motor som har gått 325000 KM:o
oljetrykk i patrol
Started by
tarsand
, Oct 23 2004 23:00
11 replies to this topic
#1
Posted 23 October 2004 - 23:00
#2
Posted 24 October 2004 - 23:00
1,2 bar på orginalturbon, er ikke max trykk 0.8? mmmh
slek går no dagan
slek går no dagan
#3
Posted 24 October 2004 - 23:00
Motoren går utrolig fint! Turboen er tett å hyler som bare det så jeg får gi bilen en skikkelig høstservice å håpe på det beste!
#4
Posted 24 October 2004 - 23:00
Denne lader fortsatt 1,2 men det varer vel ikke lenge.
Noen som har en liggende tilsalgs.
Noen som har en liggende tilsalgs.
#5
Posted 24 October 2004 - 23:00
det er normalt for oljetrykket er regulert av en trykkventil så det er lite eller fullt trykk det er ikke noe mellomting. fra ca 1,5 til 3
slek går no dagan
slek går no dagan
#6
Posted 24 October 2004 - 23:00
ja den turboen er gååen!! greide ik meir enn 0.3 uten vasgate..
#7
Posted 24 October 2004 - 23:00
Skulle bytte til 3" eksos anlegg i dag Skrotnissen sin oljevåte turbo
kjenner jeg igjen........ Kan det ha noe med ladetrykket å gjøre har justert litt wastgate jeg også.
kjenner jeg igjen........ Kan det ha noe med ladetrykket å gjøre har justert litt wastgate jeg også.
#8
Posted 23 October 2004 - 23:00
har faktis 3,3n fra den første patrolen eg hadde. laft oljetrykk som bare det. har ruslet over 740000km men der er det turboen som er kliss gåen renner olje ut av den!!
#9
Posted 23 October 2004 - 23:00
Samme her ca 3kg kald motor synker til 1,5 da den blir varm
slitte ramlagere kansje?
slitte ramlagere kansje?
#10
Posted 23 October 2004 - 23:00
det er flere patroler som har laft oljetrykk. dei eg å har hadde laft trykk ik vert no problem med det. snaktr me en "patrolexpert" en gang helt normalt sa han
#11
Posted 23 October 2004 - 23:00
Samme her. Høyt trykk (nesten 3) når den er kald. Men Synker til 1,5 på tomgang , varm. Men stiger til 2,8 når jeg drar på godt over fjellet. Aldri vært problemer.
#12
Posted 24 October 2004 - 23:00
Napp av slangen til wastgaten og tett poppoff ventilen så lader den 1,2
har gjort det for å teste,kjører med 0,7. Pumpen er stilt høyt nok av forrige eier ser det ut til bilen går bedre på 3/4 gass enn full.
Kansje den går ordentlig på full gass,har sveiset 3" eksosanlegg i kveld.
har gjort det for å teste,kjører med 0,7. Pumpen er stilt høyt nok av forrige eier ser det ut til bilen går bedre på 3/4 gass enn full.
Kansje den går ordentlig på full gass,har sveiset 3" eksosanlegg i kveld.