Gå til innhold



Foto

oljetrykk i patrol


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
11 replies to this topic

#1 tarsand

tarsand

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 104 Innlegg:

Posted 23 October 2004 - 23:00

Har hatt dårlig termostat i patrolen en stund, fikk en ubehagelig overraskelse i dag da jeg satte i ny! Under første prøvetur med normal driftstemp ble plutselig oljetrykket merkverdig lavt 1,5 kg ved normal kjøring og 1 kg ved tomgang. Tidligere har trykket ligget på 3 kg ved nomal kjøring og 2 kg ved tomgang ( i følge bilens måler) Kan ellers nevne at bilen er en 86 mod 3,3 TD helt original motor som har gått 325000 KM:o

#2 odin

odin

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 747 Innlegg:

Posted 24 October 2004 - 23:00

1,2 bar på orginalturbon, er ikke max trykk 0.8? mmmh

slek går no dagan

#3 tarsand

tarsand

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 104 Innlegg:

Posted 24 October 2004 - 23:00

Motoren går utrolig fint! Turboen er tett å hyler som bare det så jeg får gi bilen en skikkelig høstservice å håpe på det beste!biggrin.gif

#4 Exxon

Exxon

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 740 Innlegg:

Posted 24 October 2004 - 23:00

Denne lader fortsatt 1,2 men det varer vel ikke lenge.
Noen som har en liggende tilsalgs.

#5 odin

odin

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 747 Innlegg:

Posted 24 October 2004 - 23:00

det er normalt for oljetrykket er regulert av en trykkventil så det er lite eller fullt trykk det er ikke noe mellomting. fra ca 1,5 til 3

slek går no dagan

#6 skrotnissen

skrotnissen

    møllspist kakelakk

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3203 Innlegg:

Posted 24 October 2004 - 23:00

ja den turboen er gååen!! greide ik meir enn 0.3 uten vasgate..

#7 Exxon

Exxon

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 740 Innlegg:

Posted 24 October 2004 - 23:00

Skulle bytte til 3" eksos anlegg i dag Skrotnissen sin oljevåte turbo
kjenner jeg igjen........ Kan det ha noe med ladetrykket å gjøre har justert litt wastgate jeg også.

#8 skrotnissen

skrotnissen

    møllspist kakelakk

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3203 Innlegg:

Posted 23 October 2004 - 23:00

har faktis 3,3n fra den første patrolen eg hadde. laft oljetrykk som bare det. har ruslet over 740000km men der er det turboen som er kliss gåen renner olje ut av den!!

#9 Exxon

Exxon

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 740 Innlegg:

Posted 23 October 2004 - 23:00

Samme her ca 3kg kald motor synker til 1,5 da den blir varm
slitte ramlagere kansje?

#10 skrotnissen

skrotnissen

    møllspist kakelakk

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3203 Innlegg:

Posted 23 October 2004 - 23:00

det er flere patroler som har laft oljetrykk. dei eg å har hadde laft trykk ik vert no problem med det. snaktr me en "patrolexpert" en gang helt normalt sa han

#11 Seedy

Seedy

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 129 Innlegg:

Posted 23 October 2004 - 23:00

Samme her. Høyt trykk (nesten 3) når den er kald. Men Synker til 1,5 på tomgang , varm. Men stiger til 2,8 når jeg drar på godt over fjellet. Aldri vært problemer.

#12 Exxon

Exxon

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 740 Innlegg:

Posted 24 October 2004 - 23:00

Napp av slangen til wastgaten og tett poppoff ventilen så lader den 1,2
har gjort det for å teste,kjører med 0,7. Pumpen er stilt høyt nok av forrige eier ser det ut til bilen går bedre på 3/4 gass enn full.
Kansje den går ordentlig på full gass,har sveiset 3" eksosanlegg i kveld.