Gå til innhold



Foto
- - - - -

HardKåres Pajeroer...


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
192 replies to this topic

#1 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7357 Innlegg:

Posted 07 September 2003 - 23:00

Har nå gått i gang med å bytte motor på bilen min. For andre gang på 15 mnd... Det er prisen man må betale for å kjøre gammelt!!!

Her er bilde fra forrige motorbytte, da bygde jeg om bilen fra 2,6 bensin til 2,3TD.




Da det var en kald januar det året, måtte jeg trekke inn under tak...


Måtte ha på 215-dekk for å FÅ bilen inn...


Her er den nye garasjen min... Og hvis noen lurte: Nei, donorbilen er den til HØYRE!!!


Denne gangen skal jeg bare bytte ut denne 2,3TD'n men en ny ( gammel ) 2,3TD...

If it ain't broken, you haven't been looking good enough!

Edited by HardKåre, 23 June 2008 - 16:47.


#2 Vegard

Vegard

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 511 Innlegg:

Posted 02 December 2003 - 00:00

Huff da Hardkåre og Keiko! Solidarisk av dere å ødelegge litt dere og, men slett ikke nødvendig!

Takk for turen!

Vegard.

#3 keiko

keiko

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 264 Innlegg:

Posted 01 December 2003 - 00:00

Det va jo enda bra det ikke va min bil. fikk bøyd hele støtfangeren bak får nesten ikke opp døra. (Slegge)

#4 Eppy

Eppy

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1533 Innlegg:

Posted 01 December 2003 - 00:00

Ja det er lurt å få laget seg en Kanalbeskytter/stigtrinn.

Veit dere foresten hvor mye ny kanal koster, og hvor..

#5 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7357 Innlegg:

Posted 01 December 2003 - 00:00

Det mest irriterende er at jeg har kanalbeskyttere liggende hjemme... Har ikke fått montert de enda, for de er hentet fra en karrosserihevet bil... Må moddes litt for å få de på plass.

Blir nok litt slegge-mekanikk på meg også i helga!

If it ain't broken, you haven't been looking good enough!

#6 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7357 Innlegg:

Posted 01 December 2003 - 00:00

Var ute og lekte i skogen i helga, skikkelig gøy... Ble litt winching og tauing, fikk endelig testet winchen min! Takker for ankerpunkt, keiko...

Møtte selvfølgelig på en liten stein på vei UT av grustaket, fix ferdig å leke... Fikk trykket inn kanalen på passasjersida... Får nesten ikke lukket passasjerdøra lengre... dry.gif


Du kan f... meg SE på bildene at dørkarmen buler oppover... whistle.gif

Flatt dekk på tur hjem... huh.gif Fikk tilbakemelding i går at dekket var helt, men når de så inni dekket var det fylt med grus...? whistle.gif Felgen ble spylt, og gummien montert! Phew! Ble litt gla' for denne beskjeden...

If it ain't broken, you haven't been looking good enough!

Edited by HardKåre, 23 June 2008 - 11:58.


#7 oystein

oystein

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 518 Innlegg:

Posted 04 November 2003 - 00:00

Her er orginal spesifikasjonene på Pajero dekk/felg (87):
Tire size: 225/75-15
Wheel size: 6x15
Offset 22mm

Så hvis du har noen bredere felger og skal ha et til garasjesalg så......


Endret av - oystein on 05 nov 2003 17:52:11

#8 SubbV20

SubbV20

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 355 Innlegg:

Posted 03 November 2003 - 00:00

Auda, 2319,- for 4!?
Og jeg som syns det var dyrt for glødeplugger til 6.2`en,
ca 1700 for 8.
Men jeg fikk samme resultatet som deg, like tungstarta.




RB



#9 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7357 Innlegg:

Posted 03 November 2003 - 00:00

F**n! Ble lurt av en nisse hos Mitsubishi til å kjøpe meg nye glødeplugger... Iflg han har TD fra -85 og ut hurtiggløding... Har bare glødetid på 3-4 sek. Ergo funker ikke uoriginale plugger... Så-Gikk til anskaffelse av 4 stk originale Mitsubishi glødeplugger, til den nette sum av 2.319,- kroner! Og bilen starter like jævla dårlig! wtf2.gif sad.gif

If it ain't broken, you haven't been looking good enough!

Edited by HardKåre, 23 June 2008 - 12:03.


#10 Henning

Henning

    Grunnlegger Harstad Offroaders

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4712 Innlegg:

Posted 28 October 2004 - 23:00

tror vi har samme garasje tak:)

Dein som har mange balla i lufta samtidi får garantert en av dæm i hodet..............au



Pynt e for homsa å småpie!

#11 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7357 Innlegg:

Posted 28 October 2004 - 23:00

Nå har det forresten lagt seg 15cm med sne på garasjegulvet mitt, så jeg får se når jeg (Brrrrrrrrr...) gidder å hive meg til å jobbe med dette...mellow.gif


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!

#12 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7357 Innlegg:

Posted 28 October 2004 - 23:00

Etter siste oljeskift på gearkassen har jeg fått en fiin liten rasle-lyd på 5.gearet... Selv om jeg har 1l mer enn foreskrevet! Denne raslelyden har nå også begynt å kunne høres såvidt i 3., og dersom jeg legger velviljen til i 1. og 2. også. Så- Riktig! Gerkassen min begynner å synge på siste verset!

I Harstad forrige helg ble jeg anbefalt å fylle på med Mobil1 motorolje i stedet for GL-4. Og etter litt konsultasjoner med han Henning, så kommer jeg nok etter hvert til å ta sjansen å hive på Mobil1 i stedet... Kassa e jo deffekt uansett! Så kan jeg være en "guinea-pig" for dåkker andre... (Marsvin) Dessuten, problemet med GL-5 e jo nån skumle tilsetninge som spis opp lagran. Dæm regne eg me ikke e i motorolja...?

Var forresten innom Mitsubishi i helga, men teknisk sjef gav gearkassen min "the kiss of death", så da er det bare å gå å vente på at kassa skal rape. Men om jeg kan kjøpe et halvt år ekstra på kassa med å kjøre på motorolje er det jo bare å peise på!


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!

#13 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7357 Innlegg:

Posted 04 December 2003 - 00:00

Fikk noe info hos Per F jeg må ta vare på før jeg mister det...
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=4434
Sitat:

Emnets Forfatter: Per F
Svart på den: 18 sep 2003 09:49:27
Innlegg:

Jeg anntar at det er giringene i diff'en Jeepir spør etter.
På Gen.1 biler er det som følger:
2,6 bensinbilene er det 4,875 i giring, mens på 2,3 td, 2,5 td og 3,0 V6 bensin er det 4,625.

På Gen 2 biler er det som følger:
3.0 V6 mest vanlig 4,875, men også levert med 4,636.
3,5 V6 ble levert med 4,636
2,5td ble levert med enten 4,875 eller 5,285
2,8td ble levert med 4,900 giring.

Dvs. at bilen din går saktere på 1. gir og har høyere turtall ved 90 en det som er orginalt.
Du har jo dermed et lavere krabbegir, noe som er fordel i skogen!

Per
91791531 / 64988722
Per@offroad.no / Ptf@c2i.net
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)



If it ain't broken, you haven't been looking good enough!

#14 ojo

ojo

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 230 Innlegg:

Posted 29 November 2003 - 00:00

Jeg er IKKE ekspert - men alle glødesystemer har vel ei egen hovedsikring? På en golf jeg hadde tidl. var det ei schwær sikring på torpedoveggen som var brent av. Tror den var på 50 - 60 Ampere. Etter skifte av denne funket alt perfekt. Any way - lykke til!

PS: Kjenner du noen i området som har Landcruiser HJ60? Hadde vært moro å komme i kontakt med andre med samme bil som meg
Oddbjørn

#15 Eppy

Eppy

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1533 Innlegg:

Posted 29 November 2003 - 00:00

Så du drev og skulle lage snorkel.
Er intressert i hva du finner ut der...

#16 Henning

Henning

    Grunnlegger Harstad Offroaders

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4712 Innlegg:

Posted 27 October 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Hehe, jo men e vil ha litt marktrykk... Vurderte en stund å får ordna meg med 235x85x16 men så e d jo d å få seg 16" til en rimelig penge. Dessuten e jo 215-dekkan mine en halv sesong gammel... Men med 235x85x16 e jo fortsatt problemet at e ikke får fylt ut meir utover i skjermen. Eller- Sia originalt e +22 innpress vil jo forresten alle andre felga bygge utover? Tenke litt høyt mens e skriv...

Har løst problemet midlertidig med å skru av utbyggeran... La skjermen få luft i vinter. Så kan e heller forebygge rust bedre før e skrur dæm på igjen til vårn.


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!

Opprinnelig postet av HardKåre



Det stemme vess du fixe dæ en velg med null eller minus i innpress øke sporvidda å du fylle bedre.....marktrøkk e før jente å tog:D

Edit: æ la vess inn deina posten en donge med gang.....har sletta nu?

Dein som har mange balla i lufta samtidi får garantert en av dæm i hodet..............au



Pynt e for homsa å småpie!

#17 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7357 Innlegg:

Posted 27 October 2004 - 23:00

Hehe, jo men e vil ha litt marktrykk... Vurderte en stund å får ordna meg med 235x85x16 men så e d jo d å få seg 16" til en rimelig penge. Dessuten e jo 215-dekkan mine en halv sesong gammel... Men med 235x85x16 e jo fortsatt problemet at e ikke får fylt ut meir utover i skjermen. Eller- Sia originalt e +22 innpress vil jo forresten alle andre felga bygge utover? Tenke litt høyt mens e skriv...

Har løst problemet midlertidig med å skru av utbyggeran... La skjermen få luft i vinter. Så kan e heller forebygge rust bedre før e skrur dæm på igjen til vårn.


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!

#18 Henning

Henning

    Grunnlegger Harstad Offroaders

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4712 Innlegg:

Posted 27 October 2004 - 23:00

31-10,5-15 BFMud med seiping å pigg, så blir det litt trangar i hjulhuset:) hadde du ikkje tenkt på det????cool.gif

Dein som har mange balla i lufta samtidi får garantert en av dæm i hodet..............au



Pynt e for homsa å småpie!

#19 Zuki

Zuki

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1858 Innlegg:

Posted 02 March 2004 - 00:00

Hvor i Troms er det du bor? Må jo være på innlandet siden du har så mange blå grader...


Suzuki sj 410

#20 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 25 December 2003 - 00:00

Tøft! Hvordan funker 5000'ern? Er den veldig treg? Mye styr å nøste inn wiren etter du har brukt den osv? Har en sånn som jeg ikke har fått montert enda.