Gå til innhold



Foto

tuning av Patrol


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
10 replies to this topic

#1 2000rsvr

2000rsvr

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 17 Innlegg:

Posted 02 February 2006 - 00:00

Hei alle Patrol brødre!

Jeg har en 95 mod Patrol. Super kjerre, men jeg vil ha litt mer trøkk. Siden jeg ikke har noen videre peiling,lurte jeg på om det er noe som har noen tips om hvordan få litt mer krutt i kjerra? Er det bare å ta en rask chip tuning, eller må jeg gå mer drastisk til verks? Håper det er noe der ute med litt erfaring om emnet.



#2 patarol

patarol

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 541 Innlegg:

Posted 03 February 2006 - 00:00

er ikke til å stikke under en stol at det går mye topper på disse, og at den trives bedre med en cooler. Mener det er et godt råd å begynne med en cooler uanset.smile.gif

#3 2000rsvr

2000rsvr

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 17 Innlegg:

Posted 04 February 2006 - 00:00

Takker for hjelpen, gutter. Da er det vel bare å finne seg en IC :-)

#4 Er ikke her lengre

Er ikke her lengre

    http://www.pirate4x4.no/welcome1.php

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4358 Innlegg:

Posted 04 February 2006 - 00:00

Sjekk PM sin y60

JAN jan.eggen@loqal.no
TLF.99206547/99455292
GÆRHØLET OFFROADERS garholet@loqal.no
http://www.offroad.n...wGalery&id=4039

#5 patarol

patarol

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 541 Innlegg:

Posted 04 February 2006 - 00:00

de fleste her bruker saab 9000 ic eller iveco, har selv iveco ic og den er helt suveren på min 160. Men om man får lurt denne ned ien y60 vet jeg ikke. skulle det gå får du kjøling i masse vis! den koster 1900,- hos radiator service i stavanger. brukte eksos bend og noe silikon overganger, dette koster ikke stort.smile.gif

#6 Panzerwagen

Panzerwagen

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 51 Innlegg:

Posted 04 February 2006 - 00:00

Noen som har forslag til hvilken cooler som passer i y60'en? Skulle også hatt lit mer trøkk, spesielt med 35". Hadde vært greit med litt mer bånndrag. Har noen bilder av en installasjon, og evt. prisoverslag på ombyggingen?

#7 EFFI

EFFI

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 726 Innlegg:

Posted 03 February 2006 - 00:00

Kjører også uten IC slik som y60-hans og ellers de samme modifikasjonene(mer diesel,større turbotrykk og 3" eksos)uten problemer med temp,men det ligger en ic i garagen og venter:lol:

#8 Y60-Hans

Y60-Hans

    BROMM

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 732 Innlegg:

Posted 03 February 2006 - 00:00

Nåda patarol? Ikke uten cooler?? Riktig at toppen ikke tåler å bli varmkjørt, men den tåler godt litt trim uten cooler;)

Jeg har skrudd opp ladetrykket til o,9bar, skrudd dieselmengden 1/2 runde, kobla bort EGR ventilen og grovere og åpnere eksosannlegg..

Bilen har gått sånn i tre år nå og er ikke det minste plaga av det...

Kjører på 35" dekk også så den drar endel tyngre en med original, ikke det minste problem med temp'n på'n...!!

Er resten av motorn frisk og grei, og radiatorn tett(de bruker å lekke) så er vel det verste som kan skje at clutchen begynne å slire.. Men med originalhjul/rimelig ny clutch er ikke det noe prob..

Tuning med chip eller boks kan du bare glemme, er ikke computerstyrt disse motorene. God gammeldags forkammerdiesel om enn noe særegen...smile.gif

Trikse er litt mere ladetrykk, litt mere diesel og åpnere eksos...

Skjønner ikke at alle påstår at disse motorene er så dårlige???
De trenger bare litt annet vedlikehold:devil:




Gjødsler dekka dagli,
men de blir ikke større!?!

Hans Heimdal
915 97 415
Hans@offroad.no

#9 patarol

patarol

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 541 Innlegg:

Posted 03 February 2006 - 00:00

Den motoren bør du ikke gjøre noen ting med før du har satt i en stor inter cooler. Alu toppen tåler ikke varmen. Men får du lurt ned en bra intercooler kan du gå på med mere diesel og litt mere turbo trykk. lykke til:D

#10 Dennis

Dennis

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 175 Innlegg:

Posted 03 February 2006 - 00:00

Hvis man absolutt ikke skal ha i.c. tror jeg det er en god idè å begynne med friere eksospassasje, noe som i seg selv er med på å senke eksostemperaturen nokså betydelig. Med standard eksos og påstilt trykk og diesel vil eksostemperaturene stige rask, noe som kan få konsekvenser. Må si meg enig i at det beste er å begynne med intercooler, den vil bidra til å senke det meste av temperaturer og er med på å gi driftsikkerhet i lange løp. Selv om motorene tåler litt fiksing uten, er de fleste enige i at i.c. er den beste starten på økt ytelse.

En veldig god side for de som trimmer dieselbiler er "Banks Power" sine sider tekniske sider. Der står det man trenger å vite om dieseltrimming, godt og utfyllende forklart av noen som virkelig vet hva som skjer.

#11 KjetilNilsen

KjetilNilsen

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 26 January 2013 - 01:46

Jeg har liggende en Cooler til en Zx 1,9 tdi. Er det noe jeg kam bruke på min Y60?