Gå til innhold



Foto

vacum styring til th400


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
25 replies to this topic

#1 karbonade

karbonade

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 9 Innlegg:

Posted 05 March 2006 - 00:00

har nettop kjøpt en chevrolet blazer k5 silverado 1986 model. 6,2 diesel
alle vacum slangenne til gir kassa hang bare og slang. det sto vell orginalt en th350 kasse i denne bilen menn ble skjiftet like før jeg kjøpte denn. finner ikke ut hvorr disse slangene skall stå. er det noen somm har ei tegning på dette???. bilen går verken framm eller tillbake.

T.d.k

#2 Nannestad-Sub

Nannestad-Sub

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1601 Innlegg:

Posted 12 March 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Åh, du har kanskje ikke kjølerør til automaten som går rett under halvmånefaanskapen pluss at par stag som er konstant i vegen du...


Å jo da, men det er da overhodet ikke noe problem det da. Stagene skrus da bare, og rørene bøyes lett.

Hvorfor må det være så stort??? I så fall må det være en Subb!!!!

#3 Arnt-W

Arnt-W

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 592 Innlegg:

Posted 10 March 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:
Å ta ned "halvmånedekselet" under converteren er ikke sååå enkelt


Hva er så vanskelig da:wtf:wtf.gifwtf.gif

Hvorfor må det være så stort??? I så fall må det være en Subb!!!!

Opprinnelig postet av Nannestad-Sub



Åh, du har kanskje ikke kjølerør til automaten som går rett under halvmånefaanskapen pluss at par stag som er konstant i vegen du... devil.gif

10-4 stuck in mud-pit, send assitance and a wrecker...over!

#4 Nannestad-Sub

Nannestad-Sub

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1601 Innlegg:

Posted 09 March 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Å ta ned "halvmånedekselet" under converteren er ikke sååå enkelt


Hva er så vanskelig da:wtf:wtf.gifwtf.gif

Hvorfor må det være så stort??? I så fall må det være en Subb!!!!

#5 Arnt-W

Arnt-W

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 592 Innlegg:

Posted 09 March 2006 - 00:00

Altså, hvis du har byttet fra TH350 til TH400 så er det maaaange ting som ikke passer sånn uten videre.
Det opplagte med flexplata har jeg vært ute for selv, men det var motoren jeg byttet, ikke gearkassa, så jeg visste at det måtte være noe krøll mellom dem.
Å ta ned "halvmånedekselet" under converteren er ikke sååå enkelt, men ned kom den og da fikk jeg se at jeg ganske riktig hadde glemt å feste converteren til flexplata....tabbe-tabbe-tabbe!
Og dritflaut! fish.gif

Hvis du har fyllt olje og det ikke er fast forbindelse mellom flexplate og converter så får du ikke oljetrykk og nivået vil vise feil på peilepinnen.
Lurt å ikke kjøre noe sted med altfor mye olje på kassa.

Flexplata til TH350 passer vel på TH700, men den passer IKKE på TH400!
Raping og skramling kan godt være at fordelingskassa har hoppet ut av gir og står mellom 4H og N posisjon, da får du en helv.... ulyd!
En annen ting, den originale fordelingskassa passer heller ikke fra TH350 til TH400...

Og helt til slutt, ja jeg har en TH700 til salgs, men den er vel ikke direkte billig... smile.gif

Lykke til uansett!

10-4 stuck in mud-pit, send assitance and a wrecker...over!

#6 Nannestad-Sub

Nannestad-Sub

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1601 Innlegg:

Posted 07 March 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Den har ikke hoppet ut av gir i fordelingskassa da?


Hvis det kommer skrape lyder, kan jo det være fordelings kassa som ikke er i gir, men det ser du på om utgående aksel fra automat går rundt.

En automat skal IKKE lage skrape lyder. Undersøk om fleks plata er skrudd i converteren, det gjøres "lett" ved å demontere halv måne plata mellom automat og motor.

Men er du sikker på at dette er en Th400 kasse:wtf: Ser du skrev at det hadde vært TH350 som er byttet til en 400 kasse. Og så ønsker du å kjøpe en TH700 kasse.
Det er ikke bare å bytte mellom de kassene på grunn av utgående aksel, lengde på mellom aksler osv.

Men om det er kassa som lager skrape lyder, er det en tommel finger regel, som sier at den ikke har det bra.

Hvorfor må det være så stort??? I så fall må det være en Subb!!!!

#7 TheChieF

TheChieF

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 716 Innlegg:

Posted 07 March 2006 - 00:00

Har en Meget bra TH400 til salgs jeg.

****TheChieF****

****************

#8 Frank

Frank

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1339 Innlegg:

Posted 07 March 2006 - 00:00

Har du sjekka at overføringa fra girspaken til kassa er justert riktig ?

Frank
'77 Wagoneer (AMC 360, D60 f&b, 39,5", ARB, spiraler, +++)
'03 King Cab
'77 XT 500

http://www.fullsizejeep.com
"alt kan hjemmelages"

#9 raffe K5

raffe K5

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 399 Innlegg:

Posted 07 March 2006 - 00:00

Den har ikke hoppet ut av gir i fordelingskassa da?smile.gif

79/91 K5 Tlf 97667994

#10 karbonade

karbonade

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 9 Innlegg:

Posted 07 March 2006 - 00:00

har fylt på olja nu. girenne raper og styrer no jævligt. menn bilen går verken framm eller bakover. lite motstand i girspaken er det og. akkurat somm omm det ikke skjer noe nede i kassa. skall prøve og skru denn ned i morgen. er det noen somm har peiling eller en god førklaring på hva jeg burde gå gjennomm på kassa norr jeg har fått denn ned??????

T.d.k

#11 karbonade

karbonade

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 9 Innlegg:

Posted 07 March 2006 - 00:00

har prøvd i hele dag. hatt på ny gir olje og fått denn testet menn denn slurer bare på girene. er lite motstand i girspaken på rattet og bilen går ingen veier.
noen somm har en billig th700 kasse og selge???????

T.d.k

#12 Rajlig

Rajlig

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 722 Innlegg:

Posted 06 March 2006 - 00:00

og som sagt før
..................GIROLJE PEILES MED MOTOREN I GANG................

-81 Hi-Lux (V6, 33" +++)
-85 S-10 Blazer (kort)
-87 S-10 Pickup (st cab)
-94 S-10 Blazer (lang)


Byner å bli hypokonder....eller kanskje jeg faktisk er sjuk. "Jokke"

#13 Rajlig

Rajlig

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 722 Innlegg:

Posted 06 March 2006 - 00:00

Kopi av melding:
det står en vacum klokke på høyre siden av gir kassa. denne er helt løs og lekker gir olje. kann det være att kassa ikke får opparbeidet trykk på grunn av vacum klokka slik att denn ikke går i gir?????

T.d.k

Opprinnelig postet av karbonade




Vakum klokka virker nokk selv om den er litt løs, MEN du må få fylt på olje, er helt sikkert derfor den ikke går i gir. Nivået havner på langt under minimum med lekasje der.

-81 Hi-Lux (V6, 33" +++)
-85 S-10 Blazer (kort)
-87 S-10 Pickup (st cab)
-94 S-10 Blazer (lang)


Byner å bli hypokonder....eller kanskje jeg faktisk er sjuk. "Jokke"

#14 karbonade

karbonade

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 9 Innlegg:

Posted 06 March 2006 - 00:00

det står en vacum klokke på høyre siden av gir kassa. denne er helt løs og lekker gir olje. kann det være att kassa ikke får opparbeidet trykk på grunn av vacum klokka slik att denn ikke går i gir?????

T.d.k

#15 Eppe

Eppe

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 696 Innlegg:

Posted 05 March 2006 - 00:00

Jeg driver å bygger om en bil fra TH200 til TH 400 kasse. Dvs. fra wire til elektrisk kickdown. Det er en hvit plugg på venstre side med to kontakter i. Denne skal jeg sette koble til en microbryter på gasspedalen. Ellers kan du jo sjekke som tidligere nevnt alle overføringer osv...For det er bare én vakumslange, stag for overføring, el.kickdown og evt oljekjøler som skal kobles til 400`n.Lykke til!

#16 v8

v8

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 993 Innlegg:

Posted 05 March 2006 - 00:00

På venstre siden på kassen skal det være en plugg. Bortsett fra kickdown skal kassen virke normalt om dette mangler. Vakuumen til vakuum modulatoren skal gå via en trottle position ventil på dieselpumpen.

#17 karbonade

karbonade

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 9 Innlegg:

Posted 05 March 2006 - 00:00

finner ikke noen plass på kassa der ledninga til kick down skall kobles til. noen somm vet????=?

T.d.k

#18 karbonade

karbonade

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 9 Innlegg:

Posted 05 March 2006 - 00:00

takk. skall få dette sjekket.

T.d.k

#19 Chevysub

Chevysub

    4x4-Høvding

  • Slettet
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4997 Innlegg:

Posted 05 March 2006 - 00:00

Det er ikke vaier til kick down.

Den elektriske bryteren pleier å sitte på gasspedalen.

Trenger du ny vakumpumpe og regulator har jeg det.

http://chevysub.blogspot.com/
Subbeløs, men ikke motløs, kun håpløs.

#20 Rajlig

Rajlig

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 722 Innlegg:

Posted 05 March 2006 - 00:00

Er du sikker på at det ikke er vaier kickdown på TH 400??
Lurer bare, trodde det var, men har ikke skrud på dem selv.

Til Karbonade: Bilen skal flytte seg og bruke alle gira selv om vakum og kickdown ikke er tilkoblet, er bare giringstidspunktasom blir veldig merkelige.

Sjekk oljenivået (med motoren i gang), er dette i orden kan du jo dobelsjekke att startkrans og converter faktisk er skrudd sammen. Sjekk også overføringene fra girvelgeren (få noen til å se på akslingen inn i kassa og gir gjrnom alle trinna) Er alt dette i orden så ligger feilen inne i kassa.

NB: noen ganger kan det siste festet som sitter på sjalteakslingen inn i kassa skli på akslingen, det sitter og noen overføringer på på denne akslingen inne i kassa, du komer til dem ved å ta av bunnpanna.

-81 Hi-Lux (V6, 33" +++)
-85 S-10 Blazer (kort)
-87 S-10 Pickup (st cab)
-94 S-10 Blazer (lang)


Byner å bli hypokonder....eller kanskje jeg faktisk er sjuk. "Jokke"