vacum styring til th400
#1
Posted 05 March 2006 - 00:00
alle vacum slangenne til gir kassa hang bare og slang. det sto vell orginalt en th350 kasse i denne bilen menn ble skjiftet like før jeg kjøpte denn. finner ikke ut hvorr disse slangene skall stå. er det noen somm har ei tegning på dette???. bilen går verken framm eller tillbake.
T.d.k
#2
Posted 12 March 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Åh, du har kanskje ikke kjølerør til automaten som går rett under halvmånefaanskapen pluss at par stag som er konstant i vegen du...
Å jo da, men det er da overhodet ikke noe problem det da. Stagene skrus da bare, og rørene bøyes lett.
Hvorfor må det være så stort??? I så fall må det være en Subb!!!!
#3
Posted 10 March 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Å ta ned "halvmånedekselet" under converteren er ikke sååå enkelt
Hva er så vanskelig da:wtf:
Hvorfor må det være så stort??? I så fall må det være en Subb!!!!
Opprinnelig postet av Nannestad-Sub
Åh, du har kanskje ikke kjølerør til automaten som går rett under halvmånefaanskapen pluss at par stag som er konstant i vegen du...
10-4 stuck in mud-pit, send assitance and a wrecker...over!
#4
Posted 09 March 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Å ta ned "halvmånedekselet" under converteren er ikke sååå enkelt
Hva er så vanskelig da:wtf:
Hvorfor må det være så stort??? I så fall må det være en Subb!!!!
#5
Posted 09 March 2006 - 00:00
Det opplagte med flexplata har jeg vært ute for selv, men det var motoren jeg byttet, ikke gearkassa, så jeg visste at det måtte være noe krøll mellom dem.
Å ta ned "halvmånedekselet" under converteren er ikke sååå enkelt, men ned kom den og da fikk jeg se at jeg ganske riktig hadde glemt å feste converteren til flexplata....tabbe-tabbe-tabbe!
Og dritflaut!
Hvis du har fyllt olje og det ikke er fast forbindelse mellom flexplate og converter så får du ikke oljetrykk og nivået vil vise feil på peilepinnen.
Lurt å ikke kjøre noe sted med altfor mye olje på kassa.
Flexplata til TH350 passer vel på TH700, men den passer IKKE på TH400!
Raping og skramling kan godt være at fordelingskassa har hoppet ut av gir og står mellom 4H og N posisjon, da får du en helv.... ulyd!
En annen ting, den originale fordelingskassa passer heller ikke fra TH350 til TH400...
Og helt til slutt, ja jeg har en TH700 til salgs, men den er vel ikke direkte billig...
Lykke til uansett!
10-4 stuck in mud-pit, send assitance and a wrecker...over!
#6
Posted 07 March 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Den har ikke hoppet ut av gir i fordelingskassa da?
Hvis det kommer skrape lyder, kan jo det være fordelings kassa som ikke er i gir, men det ser du på om utgående aksel fra automat går rundt.
En automat skal IKKE lage skrape lyder. Undersøk om fleks plata er skrudd i converteren, det gjøres "lett" ved å demontere halv måne plata mellom automat og motor.
Men er du sikker på at dette er en Th400 kasse:wtf: Ser du skrev at det hadde vært TH350 som er byttet til en 400 kasse. Og så ønsker du å kjøpe en TH700 kasse.
Det er ikke bare å bytte mellom de kassene på grunn av utgående aksel, lengde på mellom aksler osv.
Men om det er kassa som lager skrape lyder, er det en tommel finger regel, som sier at den ikke har det bra.
Hvorfor må det være så stort??? I så fall må det være en Subb!!!!
#7
Posted 07 March 2006 - 00:00
****TheChieF****
****************
#8
Posted 07 March 2006 - 00:00
Frank
'77 Wagoneer (AMC 360, D60 f&b, 39,5", ARB, spiraler, +++)
'03 King Cab
'77 XT 500
http://www.fullsizejeep.com
"alt kan hjemmelages"
#9
Posted 07 March 2006 - 00:00
79/91 K5 Tlf 97667994
#10
Posted 07 March 2006 - 00:00
T.d.k
#11
Posted 07 March 2006 - 00:00
noen somm har en billig th700 kasse og selge???????
T.d.k
#12
Posted 06 March 2006 - 00:00
..................GIROLJE PEILES MED MOTOREN I GANG................
-81 Hi-Lux (V6, 33" +++)
-85 S-10 Blazer (kort)
-87 S-10 Pickup (st cab)
-94 S-10 Blazer (lang)
Byner å bli hypokonder....eller kanskje jeg faktisk er sjuk. "Jokke"
#13
Posted 06 March 2006 - 00:00
Kopi av melding:
det står en vacum klokke på høyre siden av gir kassa. denne er helt løs og lekker gir olje. kann det være att kassa ikke får opparbeidet trykk på grunn av vacum klokka slik att denn ikke går i gir?????
T.d.k
Opprinnelig postet av karbonade
Vakum klokka virker nokk selv om den er litt løs, MEN du må få fylt på olje, er helt sikkert derfor den ikke går i gir. Nivået havner på langt under minimum med lekasje der.
-81 Hi-Lux (V6, 33" +++)
-85 S-10 Blazer (kort)
-87 S-10 Pickup (st cab)
-94 S-10 Blazer (lang)
Byner å bli hypokonder....eller kanskje jeg faktisk er sjuk. "Jokke"
#14
Posted 06 March 2006 - 00:00
T.d.k
#15
Posted 05 March 2006 - 00:00
#16
Posted 05 March 2006 - 00:00
#17
Posted 05 March 2006 - 00:00
T.d.k
#18
Posted 05 March 2006 - 00:00
T.d.k
#19
Posted 05 March 2006 - 00:00
Den elektriske bryteren pleier å sitte på gasspedalen.
Trenger du ny vakumpumpe og regulator har jeg det.
http://chevysub.blogspot.com/
Subbeløs, men ikke motløs, kun håpløs.
#20
Posted 05 March 2006 - 00:00
Lurer bare, trodde det var, men har ikke skrud på dem selv.
Til Karbonade: Bilen skal flytte seg og bruke alle gira selv om vakum og kickdown ikke er tilkoblet, er bare giringstidspunktasom blir veldig merkelige.
Sjekk oljenivået (med motoren i gang), er dette i orden kan du jo dobelsjekke att startkrans og converter faktisk er skrudd sammen. Sjekk også overføringene fra girvelgeren (få noen til å se på akslingen inn i kassa og gir gjrnom alle trinna) Er alt dette i orden så ligger feilen inne i kassa.
NB: noen ganger kan det siste festet som sitter på sjalteakslingen inn i kassa skli på akslingen, det sitter og noen overføringer på på denne akslingen inne i kassa, du komer til dem ved å ta av bunnpanna.
-81 Hi-Lux (V6, 33" +++)
-85 S-10 Blazer (kort)
-87 S-10 Pickup (st cab)
-94 S-10 Blazer (lang)
Byner å bli hypokonder....eller kanskje jeg faktisk er sjuk. "Jokke"