Gå til innhold



Foto

HJELP omreg.avgift???


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
10 replies to this topic

#1 Ingvild

Ingvild

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 47 Innlegg:

Posted 18 June 2006 - 23:00

Kan ikke stort om ATVer, så jeg spør derfor enda mer:)

Hvor mye må jeg betale i omreg. avgift på en polaris magnum 330, 2003 modell???? Prøvde å finne fram i lister, men fant ikke for ATV.
Har fått greie på at årsavgift på hvite skilt er 365 kr, og at omreg er det samme. Stemmer dette?

Hva er forskjellen på svarte og hvite skilter? Hva kan en ATV registres som på disse to typene?
Betaler man vanlig årsavgift på svarte skilter også? Hva er begrensningen med svarte skilter?
Finnes det andre avgifter man må betale(bare for vanlig bruk, ikke konkurranser)???

#2 NM190

NM190

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 302 Innlegg:

Posted 22 June 2006 - 23:00

http://www.polarisin...reationUtility/

Her ligg årets quads, de e bare de her som kan registreres på hvite skilt, dæm bygges om i Italia.
De vil si at de e riktig som Arnie sei, du må typegodkjenne deinn som ein ainna maskin, så te syvende og sist e de enklest å kjøp ny.
Veiledende prisa på Quad hos Polaris e som følger:

Phoenix 200: 51700,-

Sawtooth 200: 54700,-

Hawkeye 300: 91500,-

Trail boss 330: 86900,-

ATP 330: 91900,-

Predator 500: 118100,-

Scrambler 500e: 111900,-

Sp.man 500efi: 124100,-

Sp.man 800efi: 147600,-

Å me svarte skilt e de bare lov å kjør på innjord, disp.løyper, enkelte scooterløyper osv, veldig begrenset med andre ord.



Alt går med fart!

#3 ArnieMan

ArnieMan

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 140 Innlegg:

Posted 20 June 2006 - 23:00

Hvis den i dag er på svarte skilt, må du betale engangsavgift for motorsykkel (kalkulator for dette finnes på www.toll.no - med omtrentlige data for sykkelen, fikk jeg det til å bli ca kr 10 000,-), bygge om bremsesystemet, montere diverse lys og skaffe typegodkjenningspapirer fra importør/fabrikk for motorsykkelregistering. Problemet her er vel at Polaris ikke har levert akkurat denne modellen som motorsykkel så vidt jeg vet. Ergo kan det vise seg vanskelig å få omregistert en traktor-registrert ATV på svarte skilt til motorsykkel på hvite. Bilsakkyndige vil ha papirer på eventuell ombygging, og når Polaris trolig ikke kan skaffe dette, tviler jeg på at det går igjennom.

Nå leverer Polaris andre 330-modeller som motorsykkel da, Trail Boss og ATP. Mulig en kan bruke papirene fra en av disse modellene.

#4 Ingvild

Ingvild

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 47 Innlegg:

Posted 19 June 2006 - 23:00

Noen som vet hva det vil koste å få den på hvite skilter da?

#5 sprintercarib

sprintercarib

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 697 Innlegg:

Posted 19 June 2006 - 23:00

med svarte skilt kan du vel bruke den hjemme på gården og du kan krysse vei.vet ikke hva krysse vei vil si men noen har jo jorder på to sider av en vei ,så du kan jobbe på dine jorder selv om du må passere en offentlig vei!

har jeg hørt! har hvite på min.

jan olav
99451185
div suzuki
Medlemsnr. 126, noen suzuki deler ,vinsj

#6 phrode

phrode

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 439 Innlegg:

Posted 19 June 2006 - 23:00

Har du svarte skilt kan du kjøre på bane sammen med oss. Uten skilter kommer du absolutt ingen vei, bortsett fra på godkjent bane med lisens.

- - - - - - - - - - - - - - - - -
http://www.arendal-atv.com

#7 Ingvild

Ingvild

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 47 Innlegg:

Posted 19 June 2006 - 23:00

Hva er poenget med å registrere den på svarte skilter hvis du ikke kan kjøre på vei med den?Da kan man vel like så godt ikke ha skilter i det hele tatt??

#8 shoorthy

shoorthy

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 193 Innlegg:

Posted 19 June 2006 - 23:00

hvis den er på hvite skilt av den årsmoddelen så er den vel regga som traktor, og når jeg regga om min quadrunner 500 så var det faktisk gratis!!!smile.gif

it`s not the fart that kills; it`s the smell;)

#9 Rohnny

Rohnny

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 5 Innlegg:

Posted 18 June 2006 - 23:00

Omregistrering på en 330 atv vil jeg anse som motorsykkel om den er på hvite skilt. Sorte så må det jo være omregistreringen til traktor.

Sorte skilt , etter hva jeg vet, er ikke lov og bruke på vei.

I allefall for hvite skilt så er det veiavgift ca 1600,- og så er det forsikring. Betaler selv underkant av 2000,- for full kasko. Med rabatt for sikkert tøy,alle brukere er over 30år og godkjent skivelås.



R. Stormo
-----------------------------------------
Gambas brings Basic to Linux.
My Gambas Community http://forum.stormweb.no

#10 Idd

Idd

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 295 Innlegg:

Posted 03 July 2006 - 23:00

Men spm. er hva koster det med svarte skilt og må jeg bygge om br. systemet og montere blinkere:wtf:

Zuki 423
Pajero 33"
LandCruiser 35"
Gaffel Truck:)
Hordaland Offroaders
We do not stop playing because we are old, we grow old because we stop playing

#11 NM190

NM190

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 302 Innlegg:

Posted 10 July 2006 - 23:00

Trekk fra 10-20 000 i avgifter og nei, med svarte skilt trenger du ikke blinkere og andre bremser da du i utgangspunktet ikke har lov til å kjøre på vei.

Alt går med fart!