Gå til innhold



Foto

Radio- kontroll til vinsj


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
11 replies to this topic

#1 yankee-fan

yankee-fan

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 155 Innlegg:

Posted 23 September 2006 - 23:00

Et tips til alle som liker å ha litt fancy utstyr; Jeg kjøpte radiokontroller til Engbo- vinsj som jeg har koplet til vinsjen på bilen. Veldig greit å ha hvis en er alene, og har behov f.eks for å kunne styre en bil som blir dratt opp av grøfta.

Tahoe -94

#2 yankee-fan

yankee-fan

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 155 Innlegg:

Posted 23 September 2006 - 23:00

En annen ting er at denne kontrollen har en "parkerings- fart som gjør at du kan kjøre vinsjen veldig sakte - greit når kroken nærmer seg styrerullene. En annen ting jeg har gjort er å lage hurtigkoplinger til vinsjen fremme og bak, ved å bruke skikkelige nato - koplinger i stedet for de som fulgte med vinsjen. Videre sitter vinsjen på en "carrier" som har firkantrør og som da passer i tilhengerfestet. Ved å sveise inn H - bjelke i front (ikke i selve ramma, men i jerna som holder støtfangeren) har jeg da lagt inn firkantrør i denne igjen - lik til tilhengerfestet bak. Så nå er det en hurtig og enkel sak og montere vinsjen foran eller bak. Veldig greit å ha den inni bilen når den ikke er i bruk, for å slippe korrosjon- og rustproblemer.

Tahoe -94

#3 yankee-fan

yankee-fan

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 155 Innlegg:

Posted 23 September 2006 - 23:00

Denne radiokontrolleren er beregnet til å drive releene til vinsjene, så såfremt dere ikke har releer som krever veldig mye strøm, så burde dette gå greit. Har selv en ComeUp vinsj som i trekkraft og utseende er veldig lik på f.eks Warn 9000i (trekkraft noe over 4t single-line).



Tahoe -94
Radiostyrt vinsj


user posted image

#4 Sten_Morten

Sten_Morten

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 531 Innlegg:

Posted 23 September 2006 - 23:00

Passer den til Warn?

________
[l_,[____],
l---L -OlllllllO-
()_) ()_)---)_)

Sten Morten
Cj-7 Laredo 1986
(Nye bilder)


#5 4r4

4r4

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 548 Innlegg:

Posted 23 September 2006 - 23:00

ja går d ant å få en te warn vinsj?

johnny storbukt. -Vi har to biler så vi sitter og krangler om hvem som må nøye seg med å kjøre vår Jeep Wrangler

#6 4r4

4r4

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 548 Innlegg:

Posted 23 September 2006 - 23:00

pris på fjærnstyringa?

johnny storbukt. -Vi har to biler så vi sitter og krangler om hvem som må nøye seg med å kjøre vår Jeep Wrangler

#7 yankee-fan

yankee-fan

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 155 Innlegg:

Posted 23 September 2006 - 23:00

Kopi av melding:
pris på fjærnstyringa?


Opprinnelig postet av 4r4



Prisen husker jeg ikke, da det er flere år siden nå. Men det finnes jo også andre merker ankervinsjer som har radiokontroll, så det beste er vel å "snuse litt rundt" - kanskje høre med utstyrsforretninger som selger denne type tilbehør til båter. Jeg vet bl.a at det er andre radiokontrollere som styrer et større rele, som igjen kan styre kraftigere vinsjreleer. Summa sumarum: Uten å kunne garantere, så tror jeg de fleste kontrollere virker etter samme prinsippet, dere må nesten sjekke litt.
F.eks her http://www.maritim.no/
Tahoe -94

#8 raymond1

raymond1

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 725 Innlegg:

Posted 23 September 2006 - 23:00

ikke så mye med detta å gjøre men bilen din (yankee-fan) er bra av utseende nå... smile.gif

Ford F250 2002 +Volvo v70 2,5td

#9 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 23 September 2006 - 23:00

Vi har trådløse løsninger på BG Nor også, ring oss for pris og info. tlf. 22905770

#10 yankee-fan

yankee-fan

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 155 Innlegg:

Posted 25 September 2006 - 23:00

Kopi av melding:
ikke så mye med detta å gjøre men bilen din (yankee-fan) er bra av utseende nå... smile.gif

Ford F250 2002 +Volvo v70 2,5td

Opprinnelig postet av raymond1



Takker og bukker!
Lekker den du har fått også!
Jo, det er ikke så mye mer som skal gjøres utvendig nå, men har begynt å sysle med tanken på å bytte ut CD- spilleren med en pc + touch- skjerm, ryggekamera, DVD, TV osv.. bare MÅ ha det:P

Tahoe -94

#11 raymond1

raymond1

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 725 Innlegg:

Posted 25 September 2006 - 23:00

oki, ikke dårlig det da... kan hjelpe med gode priser på pioneer.... viss du vil ha noe derfra...

Ford F250 2002 +Volvo v70 2,5td

#12 yankee-fan

yankee-fan

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 155 Innlegg:

Posted 25 September 2006 - 23:00

Ikke umulig det... vi får se når tiden kommer. Har ikke så veldig god greie på å bygge opp sånne anlegg selv, men har en datafreak av en nevø, som sikkert ville elske å komponere slikt.

Tahoe -94