Gå til innhold



Foto

Spørsmål ang montering av vinsj


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
5 replies to this topic

#1 Navara01

Navara01

    Pajero 2,8Tdi

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 28 September 2006 - 23:00

Jeg har en liten vinsj som trekker rundt 1500kg på en god dag.
MEN, jeg har ikke hatt hjerte til å kappe i fangeren til bilen, så den har blitt liggende i esken.

Jeg satt og tenkte litt på dette, og fant ut at eneste måten jeg ville få bruk for den på var hvis jeg fant en enkel måte og montere/demontere den etter behov.

Så for å få brukt den har jeg tenkt på å lage en ramme jeg skrur fast vinsjen i. Og for å få festa ramma til bilen lurte jeg på å bruke en kulekopling som jeg kan koble på tilhengerfestet.


Hva tror dere om dette? vil det holde?
Jeg prøvde å søke, men fant ingen innlegg som ga meg svar på det.

#2 knut e

knut e

    3skalle

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 720 Innlegg:

Posted 28 September 2006 - 23:00

det vil garantert holde med hengerkulekobling da det er lov og dra henger på 3500kg på normal hengerkule, problemet blir jo at den henger der og slenger da men ellers er jo ikke dette så dumt. men du kan jo lage deg egen fanger så den orginale får være hel og open tilfelle du vil ha den på igjen en dag

#3 Navara01

Navara01

    Pajero 2,8Tdi

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 28 September 2006 - 23:00

Jeg ville da ordnet med noen stag fra vinsjfestet til hengerfestet så det ikke ville slenge rundt som du sa..

Har noen fine hull rett ved siden av hengerfestet som ville passet utmerket til dette! smile.gif


Så du tror dette er en løsning som vil fungere helt greit? Skal jo ikke drive med no sinnsyk kjøring, men greit å ha muligheten til å dra seg opp hvis nødvendig.
biggrin.gif




hengerfeste

#4 knut e

knut e

    3skalle

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 720 Innlegg:

Posted 28 September 2006 - 23:00

tja. det med de stagene blir kansje litt værre ettersom hvis du skal vinsje i litt vinkel så er det mulig at de stagene vil bøye seg, så da er det snart like greit og ordne avtagbart hengerfeste slik at du kan hekte på vinsjen der bar hvis du kjører der du tviler på at du kommer fram, sgoffroad.no selger vertfall stativer til vinsj som kan plugges inn i 4kant hullet til avtagbart hengerfeste. men dette er det nok andre som vet mere om enn meg

#5 Stig

Stig

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 689 Innlegg:

Posted 29 September 2006 - 23:00

BG nor as, har adapter for hengerfestekule som passer til bærebjelker for vinsjer som vi også har. Vi har også små typer av disse for den størrelse vinsj du har. Ring oss for pris.

#6 yankee-fan

yankee-fan

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 155 Innlegg:

Posted 30 September 2006 - 23:00

Om en hengerkopling er konstruert og godkjent for henger opp til 3500kg. så er det allikevel ikke 100% sikkert at den tåler trekkraft på 1500kg. Men det burde vel gå greit så lenge du ikke bruker bruker kraftblokk med andre forankringspkt. i samme hengerfeste:-)

Tahoe -94