Gå til innhold



Foto

Hvem er Jeep folka, og hva jobber vi med?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
39 replies to this topic

#1 mastermedic

mastermedic

    Master of medics.

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 830 Innlegg:

Posted 10 December 2006 - 00:00

Vi på forumet både "preker" og selger/kjøper deler av hverandre. Det hadde vært spennende å se hvem man har med å gjøre og hvor folk jobber.
Hva med en "prioritert" tråd som presenterer oss "Jeep fantaster"i korte trekk?

Jeg kan forsøke først.

MasterMedic.
Er mann på 35, bosatt i Halden. Jobber til daglig som industrimekaniker ved et mekanisk verksted i Halden. Har 2 barn, og er gift.
Er håpløs pessimist og tror stort sett at alt går dit pepperen gror.
Har bestemt meg for å bruke mye penger på Jeep'en min for å delta på noe ...

Alle barn må holde for øra når far mekker Jeep, grunnet upassende og hyppig banning..


Ett problem løst skaper to nye problemer å løse.
----------------------------------------------------------

#2 finnr

finnr

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 211 Innlegg:

Posted 27 December 2006 - 00:00

Hei! morro at vi jeep folk kan presantere seg her, jeg heter Finn Roar, er 32 år, gift å har en liten kar på 1 år og snart 2 mnd, vi bor i sømna i nordland, jobber som anleggsmaskin fører i et kalk brudd i brønnøy komune,er også verneombud her.
kjører blandt annet slike tyngere saker
min jeep er en 94 modell grand cherokee 4,0 , har ingen modifisèringer enda, men det kommer nok siden,

meg å bil i fri utfoldelse på fjelltur

meg i ikke helt uvanlig stil smile.gif


Finn R
up-up! and away!!!!!

#3 petter

petter

    CJ-7

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1034 Innlegg:

Posted 11 December 2006 - 00:00

Kopi av melding:

Er også veldig glad i snø!!!biggrin.gif

Survival of the kittest

Opprinnelig postet av tjsahara



En til som også er veldig glad i snø!! (men hvor er den...)
Fine ski du har tjsahara;) Går også bra på vannet...


Vannski...


Jobber innen nettverk & bredbånd.
Sambo med den herligste Kath smile.gif
Glad i natur både med ski & Jeep.
Blir nesten litt vel mye Jeep...
Sammen fikk vi i går et nytt familen medlem biggrin.gif

http://www.jeepclubn...php?topic=333.0


GPW 44


petter
CJ-7. AMC 360
2,5"ProComp.1,5"bodylif Tot. Løft. 4"++.... 35x12.5 XTerrain
Rigs
Old Garage
Petter`s Garage

#4 Skywalker

Skywalker

    Rocket Scientist

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 760 Innlegg:

Posted 10 December 2006 - 00:00

...


Edited by Skywalker, 04 February 2013 - 16:54.


#5 tjsahara

tjsahara

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 207 Innlegg:

Posted 10 December 2006 - 00:00

Tjsahara
Er 23år bosatt for tiden i Skien. Egentlig fra Siljan (verdens navle, flytter snart dit igjenn) Jobber som maler. Dette medfører for min del også gulvlegging, tapetsering og flislegging. Ellers er jeg jeger og friluftsmann med og uten bil.
Er forholdsvis tolmodig når det djelder å skru, men får jeg det ikke til "klemmer" det i dagevis, helt til noen andre får gjøre det. Tj`en(Sylvia) er min første Jeep. Hu betyr mye. Har jo blitt en liten jeep gjeng her i Skien da. Bra kjørefelt har vi også.



Er også veldig glad i snø!!!biggrin.gif







Survival of the kittest

#6 HKAKH

HKAKH

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 371 Innlegg:

Posted 11 December 2006 - 00:00

Ingen XJ lengre, kun en ZJ, pluss en FSJ.

Edited by HKAKH, 07 September 2012 - 20:38.


#7 tomas

tomas

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 13 December 2006 - 00:00

Jeg heter Tomas, bor i Larvik og er 29 år.
Har hatt interesse for Jeep i mange år. kjøpte min første wrangler TJ som jeg importerte fra tyskland selv i 2000. solgte den, og kjøpte en ny 2001 modell i 2001. Stylet den relativt mye opp, for så å kjøpe en TJ sahara 97 modell vintern 2005. Flyttet alt stæsj fra 2001 modellen til 97 modellen og solgte den som standard.
Er ikke så lett å ha mange interesser ved siden av når jeg totalrenoverer huset vårt, både utvendig og invendig. Samtidig som jeg bygger garasje. Prosjekter mangler jeg altså ikke.
Gjør det meste selv, bygging, drenering, støping, strøm, flising av flere bad osv. I tillegg brøyter jeg ofte med traktor om vinteren hvis snøen kommer i store mengder.
Jobber til daglig som it-konsulet i Larvik kommune. Er med og drifter sentrale servere, nettverks infrastruktur, linjer, store applikasjoner osv. Har selv hoved ansvaret for terminalserver farmer og hele sikker sone og alle applikasjonene som går der.
Og nå venter jeg og samboeren min familieforøkelse de nærmeste dagene. biggrin.gif


Bilde av meg i action. Min nåværende TJ Sahara


2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch

#8 terjebj

terjebj

    TRØNDER`N

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 881 Innlegg:

Posted 16 December 2006 - 00:00

er 33 år , gift å har ei datter på 5 år. Bor i sykkylven (nærheten av Ålesund) og jobber i Åndalsnes hos Lars Kroken.
Dårlig bilde av meg.


Jobben min.


#9 omliane

omliane

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 236 Innlegg:

Posted 16 December 2006 - 00:00

Jeg heter Ole Martin, er 24 og fra skien
Jobber som tømrer, resten av fritiden min bruker jeg på å skru litt bil... Blir jo litt skruing når man har jeep blush.gif men men...


Min den til venstre...





Biler er til for å brukes....

Jeep CJ-7 -79 m/38,5x16x15, 360 V8 GODKJENT
Suzuki 413 m/33x12,5x15, fiat 2000 abart LEKETØY
VW Bobble 1300 -67 KOSEBIL
VW Transporter -06 ARBEIDSBIL
Stingray 200cs m/ 4,3 mercruiser AVSLAPPNING PÅ SOMMEREN

#10 Stein-K

Stein-K

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 23 December 2006 - 00:00

Heter da Stein og kommer fra Asker. Runda 30 år i år og fikk mitt "andre" barn i sommer ( første er Jeepen... biggrin.gif )

Jobber med Messer og utstillinger butikker og kontorlandskaper. for det meste tegner jeg på DAKog prosjekterer jobbene.

Har brukt en god del tid og noen kroner på Jeepen, men har ingen store planer om å slutte med dette! Vinterens prosjekt er V8, samme som Kathrine.




user posted image

#11 Oseberg

Oseberg

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 507 Innlegg:

Posted 23 December 2006 - 00:00

Er ingeniør og jobber hos Hydro Olje & Gass i Bergen. Familie på 5 + bikkje sliter med at far har kjøpt seg en "traktor". De er nok bortskjemt med alle dem tyske lydløse bilene som vi har stått på tunet opp gjennom årene.
XJ en <i></i>min er for meg et nyttekjøretøy i ledige stunder. Har hytte på fjellet(hvor snøen ennå ikke er kommet:( )så den store testen er ikke gjennomført for Jeepen ennå. Kjøpte også bilen i den tilstand den var i med tanke på at her kan det bli mye morro å lære seg opp på.
Tilgjengelighet på kunskap og materiell vektet litt det også når jeg bestemte meg..men ante lite at det kunne være så mye glede i å eie en bil. smile.gifsmile.gif
Daglig sykler jeg til jobb(sliter litt med det i disse tider når regnet pøser ned og XJ står og gliser ved utgangsdøren).

For dem som lurer: Oseberg er Hydro's største olje og gassutvinningsfelt i norsjøen...navnet er i annenhver setning på jobben, så Nick Name var enkelt for min del..

Tom P.




whistle.gif

Edited by Oseberg, 29 January 2007 - 08:29.


#12 wollayj

wollayj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 119 Innlegg:

Posted 23 December 2006 - 00:00

Jeg heter Marius, er 34 år, gift med Sigrid og far til Fanny på 9 måneder. Jobber som eiendomsmegler. Jeg er fryktelig lite praktisk når det gjelder mekking av bil, men glad i å kjøre:). Legger ved et bilde av bilen. Og et av meg. God jul alle sammen.











wolla
1995 ZJ 5,2 Limited
Rubicon Express 2" BB
Teraflex Trackbar
Rockcrawler 8x15
Aurora RT 02 Mudterrain

#13 tator

tator

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 592 Innlegg:

Posted 23 December 2006 - 00:00

Jeg får vel legge inn litt jeg og da. Jeg er bosatt i larvik, men er opprinnelig fra haugesund.er gift og har 2 barn og er utdannet bilmekaniker,oppretter og lakkerer ,men jobber i dag innenfor bilberging/assistanse. har akkurat runda 40 år, har stort sett skrudd bil så lenge jeg kan huske. Har hatt diverse jeeper opp gjennon tidene spetsnoser,cj osv. for øyeblikket har jeg en jeep m38a1 1952 og en willys mb 1944 pluss en cj2a 1946 som blir et prosjekt i fremtiden. (har også volvo sugge,ford bronco og toyota hi-lux men det blir vel som å banne i kjerka)


"hvis ikke full gass er nok,, så gir vi enda mere gass"

#14 CamillaN

CamillaN

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 107 Innlegg:

Posted 27 December 2006 - 00:00

Som nicket mitt avslører heter jeg Camilla. Fylte 25 år i november. Er samboer med verdens beste gutt, som også har sansen for bil.

Jeg har alltid hatt bil som fremkomsmiddel, og det er det fremdeles, men jeg må ærlig innrømme at når man skjønner hva man gjør, er det himla moro å skru litt!

Kjører nå en Jeppe Cherokee Country 1996 modell.
Jobber til daglig som selger. En av de mange elskede telefonselgerne. Heldigvis består jobben i å kontakte firmaer, og ikke privatpersoner biggrin.gif Har jobbet som selger i snart 4 år(mars), har en aktiv krabat i magen min, så i begynnelsen av februar starter min permisjon, og barnet er ventet i månedsskiftet februar/mars. Dette blir vår 1, og foreløpig plan er at det kun skal komme en wink.gif




Bilen min...

#15 TESZJ

TESZJ

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 697 Innlegg:

Posted 05 February 2007 - 19:26

Er for tiden uten JEEP, men forhåpentligvis blir det kortvarig.... biggrin.gif ( http://www.offroad.n...showtopic=73305 )

Er straks 35 år, bor og arbeider i Namsos. Gift og har tre sønner på 1, 5 og 10 år. Har hatt 3 JEEP'er, den første en Cherokee 4.0L 1989 modell. Denne tente JEEP-avhengigheten i meg! Ingen over - ingen ved siden!!! devil.gif

Var i et par år uten JEEP, til jeg handlet med Grand Cherokee for to år siden. Det var en 1996 modell med 2.5 TD VM Motori-motoren...... Gikk greit, men litt tam å kjøre med. Tenkte lenge på å bole denne, men handlet meg en Wrangler for ett år siden(solgt like før jul i fjor...).

Arbeider som Ergoterapeut i Namsos kommune ( http://www.namsos.kommune.no ) og trives med det. Jobben medfører mye kjøring i distriktene, og jeg er avhengig av å ha en bil som kommer frem (les: 4WD) shiftyninja.gif


Nyinnkjøpt: 1991 Cherokee 4.0L HO Limited, 5-seter.
Link til den her: Min bil under "Jeepene våre...."

Tor-Erik Selvik, Namsos

Edited by TESZJ, 10 February 2007 - 10:25.

mvh
Tor-Erik

1991 XJ 4.0L HO Limited, (x) 1986 Lada Niva 1.6, (x) 1988 YJ 4.2L , (x) 1996 ZJ 2.5 TD, (x) 1989 XJ 4.0L
JEEP.com 4x4 Basics - JEEP 4x4 systemer - JEEP Forum.com - NAXJA.com - 4WD.com - Quadratec.com - Konvertering
_

#16 Coltaine

Coltaine

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 679 Innlegg:

Posted 07 February 2007 - 16:53

Mannen: 20 år fra Ålesundsregionen, jobber for tiden som industrimekaniker, kjøpte en mer eller mindre feilfri XJ Limited nå på lørdag, som jeg har noen planer for.. Ellers har jeg rotet meg borti biltrial..


Bilen:






#17 srydjord

srydjord

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 231 Innlegg:

Posted 07 February 2007 - 20:00

Hei! jeg er en kar fra Holmemstranda (midt mellom åndalsnes og molde) som kjører en cherokee 2.5td sport. Jeg driver til daglig et lite firma der jeg holder på med litt catering, kurs innen diverse og formidling av naturopplevelser.
Jeepen er nok bare bruksbilen for meg.. Jeg er nok mest aktiv på mitsu forumet her inne.. holder på med en større pajero ombygging. men jeepen står nok for tur etterhvert tror jeg.. den må bare bli litt eldre først wink.gif
fronter 95, vw syncro typIII bus 90, King Cab Navarra 2003

#18 mastermedic

mastermedic

    Master of medics.

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 830 Innlegg:

Posted 10 February 2007 - 07:03

Det er noen som missforstår her.

Vi skal presentere oss eierne (trynebilde og vår jobb, alder e.t.c.) ikke bilene, de kan man legge under Jeepbildetråden "Jeepene våre"!!
......Dæven.... det smalt i bilen....... STOPP for faen,,

#19 Dynna

Dynna

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 157 Innlegg:

Posted 12 February 2007 - 12:30

slett

Edited by Dynna, 11 January 2009 - 09:18.

Jeep XJ 4.0l 90mod.
4,5" Trailmaster
34" MT/R

#20 -Nitro-

-Nitro-

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Posted 14 February 2007 - 15:56

Hallo..

Henger meg på jeg.
Mitt navn er Pål Arne, jeg er 28 år og jobber på flyplassen på Gardermoen som skiftleder.
Har en sønn på 4,5 mnd.
Har kjørt Jeep i 1 år nå, og liker bilene.
Har for tiden en 99mod 2,5 tdi, men sikler litt på MORTEN sin 4,0 HO med digre hjul og hevet karosseri.

Ha en trivelig dag.

Attached Thumbnails

  • Meg_og_Oscar.JPG