Gå til innhold



Foto

Noen som kjenner denne mannen?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
43 replies to this topic

#21 treigesen

treigesen

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 15 Innlegg:

Posted 30 January 2007 - 03:34

Blir skremt jeg. Heng ham ut, så flest mulig får det med seg. Er ikke stort annet å si.
Crome wont take you home...

#22 TheChieF

TheChieF

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 716 Innlegg:

Posted 30 January 2007 - 07:28

Jeg vil gjerne se navn og bildet på denne kjeltringen, og absolutt med addresse.
********TheChieF********

************************
Medlem nr. 393 CCON
Chevrolet Club Of Norway
www.chevyclub.no



#23 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 30 January 2007 - 10:28

Vi har alltid hatt en tradisjon for at slike lister og uthenginger av personer ikke skal forekomme.
Det er alltid to versjoner av en sak, og offroad.no skal ikke blandes inn i personkonflikter og brudd på
de lover en slik liste ville medføre. Ser at han det er snakk om i denne omgang ikke er mors beste barn, men likevel skal ikke slike lister forekomme. Om noen ønsker å lage en slik liste på et eget nettsted og ta ansvaret for det vil nok mange sette pris på det..
På pirate4x4.com ble det laget en tråd om en kar som svindlet en av brukerne på forumet. Tråden endte opp i tresifret sideantall, med bilder, personopplysninger osv av famile, venner kjærster.. Tråden tok med andre ord helt av. Derav uttrykket "to get Wenzeled".
IPB Image

www.terrengbil.com

#24 Tom K

Tom K

    Grand offroader

  • Slettet
  • PipPipPipPip
  • 791 Innlegg:

Posted 30 January 2007 - 10:57

Hehe stemmer det, det var han som solgte en utveksling til en bakaksel det

#25 Forest Jump

Forest Jump

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 919 Innlegg:

Posted 30 January 2007 - 12:46

Det blir jo fort litt betent, en sak som dette. Mange som kan sette seg inn i situasjonene til den som har blitt svindlet. Jeg mistet nok hodet litt denne gangen. Jeg har kikket etter Mercedes 300 TDT i lengre tid nå, men har ikke funnet en som er i god stand og til mitt prisnivå.
Har selv solgt både biler og motorsykler til personer som har satt inn håndpenger. Med normale sjelsevner og folkeskikk er jo ikke dette noe problem. Men så finnes det ett og annet rasshøl der ute som ser en kortsiktig gevinst i dette.
Han her må jo komme inn under tidenes største idioter som bruker sitt eget mobil nr og konto nr. Politiet må jo ta selvkritikk her, så ikke har greidd å stoppe han på ett år.
Det er jo fristende å besøke han når han slipper ut, men det har en tendens til at det er The Good Guys som får mest trøbbel da..... Skal tenke litt på dette angående tilbudt hjelp til å kreve inn pengene mine. Sender i så tilfelle adressens hans på PM til medlemmet her. Har person nr hans også. Snik kikka litt på pc'en til politiet......

#26 knixen

knixen

    Pirat

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1437 Innlegg:

Posted 30 January 2007 - 14:59

QUOTE(Forest Jump @ 30 Jan 2007, 12:46) <{POST_SNAPBACK}>
Det blir jo fort litt betent, en sak som dette. Mange som kan sette seg inn i situasjonene til den som har blitt svindlet. Jeg mistet nok hodet litt denne gangen. Jeg har kikket etter Mercedes 300 TDT i lengre tid nå, men har ikke funnet en som er i god stand og til mitt prisnivå.
Har selv solgt både biler og motorsykler til personer som har satt inn håndpenger. Med normale sjelsevner og folkeskikk er jo ikke dette noe problem. Men så finnes det ett og annet rasshøl der ute som ser en kortsiktig gevinst i dette.
Han her må jo komme inn under tidenes største idioter som bruker sitt eget mobil nr og konto nr. Politiet må jo ta selvkritikk her, så ikke har greidd å stoppe han på ett år.
Det er jo fristende å besøke han når han slipper ut, men det har en tendens til at det er The Good Guys som får mest trøbbel da..... Skal tenke litt på dette angående tilbudt hjelp til å kreve inn pengene mine. Sender i så tilfelle adressens hans på PM til medlemmet her. Har person nr hans også. Snik kikka litt på pc'en til politiet......


Leste en notis i dagens Nordlys om en mann på 31 år som var tatt for svindel på salg av biler som ikke eksisterte. Har holdt på i ett års tid på internet, fått folk til å betale forskudd. Han har innrømmet sakene, hvis du tar kontakt med lokalt politikammer så kan de sikkert sjekke saken.

Håper dette er til hjelp... mellow.gif

#27 ChevyHoe

ChevyHoe

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3938 Innlegg:

Posted 30 January 2007 - 15:08

du har tydeligvis ikke lest tråden.....

Kai

 

08 Tahoe

14 Tesla Model S

73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4

 

"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"

Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum


#28 knixen

knixen

    Pirat

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1437 Innlegg:

Posted 30 January 2007 - 15:19

QUOTE(ChevyHoe @ 30 Jan 2007, 15:08) <{POST_SNAPBACK}>
du har tydeligvis ikke lest tråden.....


Eh... leste igjennom alle nå... leste den i går på dagen, og kom på det i dag da jeg leste avisa. Leste bare igjennom side 2 i dag da, og ikke vg-artikkelen og ut...

Var absolutt ikke meningen å være så fjern... whistle.gif whistle.gif

Men det var jo den mannen da... så tanken var god... rofl.gif

#29 mastermedic

mastermedic

    Master of medics.

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 830 Innlegg:

Posted 30 January 2007 - 16:09

Politiet er som regel ikke mye tess når det kommer til slikt. .. jeg mener om mannen dømmes for 10 eller 20 svindelforsøk spiller ingen rolle.
Man får en samlet dom i Norge.
Desuten er det mange som tror at politiet betaler ut penger til "fornærmede", det gjør de ikke. Her må man selv gå til sivilt søksmål som ofte tar lang tid og koster penger.

I USA får man fengsel pr ugjerning, dvs svindler du 20 ganger sitter du i 20 år.

Denne "drittsekken" får sikkert 45 dager i bua for alt, hadda han svindlet staten for skattekroner hadde han fått 445 dager.


Uansett, ikke ta loven i egne hender (juling m.m.)selv om det frister og man har muligheten til det..
1. ..jeg banker deg
2. ..du og en venn banker meg
3. ..jeg og 5 venner banker deg
4. ..du skyter meg
5. ..min bror skyter deg og din søster
6. .. mine brødre dreper hele din familie
7. .. dine svigerforeldre skyter nabolaget mitt

Hvor lang er man villig til å gå for noen tusenlapper?
......Dæven.... det smalt i bilen....... STOPP for faen,,

#30 Forest Jump

Forest Jump

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 919 Innlegg:

Posted 30 January 2007 - 16:11

Bare husk å advare venner og kjente som er på utkikk etter biler og lignende. Slett ikke sikkert at han har opperert aleine. Sunn skepsis er vel å anbefale.
Det er ihvertfall veldig godt å få så mange støttende og sympatiske innlegg.
Ehh, la oss ikke gå helt av skaftet her å begynne å snakke om skyting å greier. Vi er vel ikke mafia heller. Men det er absolutt verdt å knekke noen kneskåler for 10 lapper...... For en tur i buret betyr nok ingenting for denne karen.

Edited by Forest Jump, 30 January 2007 - 16:15.


#31 mastermedic

mastermedic

    Master of medics.

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 830 Innlegg:

Posted 30 January 2007 - 18:12

QUOTE(Forest Jump @ 30 Jan 2007, 16:11) <{POST_SNAPBACK}>
Men det er absolutt verdt å knekke noen kneskåler for 10 lapper...... For en tur i buret betyr nok ingenting for denne karen.


"Nikker sammtykkende", men er prinsipielt helt uenig i å knuse noentingsomhelst på et annet menneske.
Er sikkert vanskelig å holde hodet kaldt, men tenk at det kan være skulte ting her.

------kaaaanskje han trenger penga mere en du?


Kanskje en dag er du glad for at noen takker nei til å knuse dine kneskåler for "småpenger"?
Hvis vi alle skal knuse kneskåler hver gang noen svindler oss blir det mange uføre rundtomkring.
..vet de driver stort noen steder i afrika med amputasjon, knusing, voldtekt og drap.

Vold skaper vold.

Edited by mastermedic, 30 January 2007 - 18:18.

......Dæven.... det smalt i bilen....... STOPP for faen,,

#32 Forest Jump

Forest Jump

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 919 Innlegg:

Posted 30 January 2007 - 19:18

Tror kanskje du Mastermedic vil få mere gehør på en annen tråd.

- kaaaaaanskje han trenger pengene mer en du???

Går det virkelig an å skrive noe så jævla tåpelig som dette??? Så du mener det er helt greit å svindle ærlige mennesker hvis det skulle vise seg at du som kjeltring har dårlig råd?????? Den var jævla god du!!!!

#33 linda marie

linda marie

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 429 Innlegg:

Posted 30 January 2007 - 20:25

http://www.finn.no/f...innkode=9255353 IKKE kjøp bil av denne mannen her. Han solgte meg Blazeren min. og lang avhandling om den handelen finnes på hjemmesiden min. Han har visst flere biler enn denne Audien tilsalgs. og den er IKKE eu-ok som annonsen sier. Var jo der jeg gikk i fellen.... Var dum som ei platinablondine da jeg kjøpte bilen min.

han fikk fort kjenne vreden til ei med PMS ja devil.gif

#34 Kenneth32

Kenneth32

    Høvding Glade Vanvidd

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2342 Innlegg:

Posted 30 January 2007 - 21:14

QUOTE(linda marie @ 30 Jan 2007, 20:25) <{POST_SNAPBACK}>
http://www.finn.no/f...innkode=9255353 IKKE kjøp bil av denne mannen her. Han solgte meg Blazeren min. og lang avhandling om den handelen finnes på hjemmesiden min. Han har visst flere biler enn denne Audien tilsalgs. og den er IKKE eu-ok som annonsen sier. Var jo der jeg gikk i fellen.... Var dum som ei platinablondine da jeg kjøpte bilen min.

han fikk fort kjenne vreden til ei med PMS ja devil.gif



Glana litt på hjemmesida di jeg, men jeg så ikke det ang. bilen blush.gif Hva ligger den under ?
'88 lang Paj. 2.5 TD 31x10,5-15 Brøytebil.
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.


Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.

www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no

#35 linda marie

linda marie

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 429 Innlegg:

Posted 30 January 2007 - 21:31

QUOTE(Kenneth32 @ 30 Jan 2007, 21:14) <{POST_SNAPBACK}>
Glana litt på hjemmesida di jeg, men jeg så ikke det ang. bilen blush.gif Hva ligger den under ?


dagbok

#36 mastermedic

mastermedic

    Master of medics.

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 830 Innlegg:

Posted 30 January 2007 - 22:59

QUOTE(Forest Jump @ 30 Jan 2007, 19:18) <{POST_SNAPBACK}>
Tror kanskje du Mastermedic vil få mere gehør på en annen tråd.

- kaaaaaanskje han trenger pengene mer en du???

Går det virkelig an å skrive noe så jævla tåpelig som dette??? Så du mener det er helt greit å svindle ærlige mennesker hvis det skulle vise seg at du som kjeltring har dårlig råd?????? Den var jævla god du!!!!


Du skjønner ikke hva jeg skriver.
Folk har vært desperate før i kraft av akutte livskriser. Hvis livet ditt rakner og du har torpedoer etter deg som skal ha penger raskt, er man ikke da villig til å gå til ekstreme skritt?

Det jeg sier er at man ikke skal ta loven i egne hender å banke gørra ut av folk, før de har fått en sjans til å fortelle sin versjon av saken.
Mannen er åpenbart en svindler og en drittsekk, men vi bor i et demokrati og betaler skatt til politiet som skal være vår utøvende myndighet IKKE kniver og balltre.

... eller er jeg på bærtur her?? Klarer bare ikke å bifalle vold,, sorry!!
......Dæven.... det smalt i bilen....... STOPP for faen,,

#37 necals2003

necals2003

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 499 Innlegg:

Posted 31 January 2007 - 01:05

QUOTE(linda marie @ 30 Jan 2007, 20:25) <{POST_SNAPBACK}>
http://www.finn.no/f...innkode=9255353 IKKE kjøp bil av denne mannen her. Han solgte meg Blazeren min. og lang avhandling om den handelen finnes på hjemmesiden min. Han har visst flere biler enn denne Audien tilsalgs. og den er IKKE eu-ok som annonsen sier. Var jo der jeg gikk i fellen.... Var dum som ei platinablondine da jeg kjøpte bilen min.

han fikk fort kjenne vreden til ei med PMS ja devil.gif



https://svvgw.vegves.../tidspunkt.aspx
Sjekk denne link, da finner man ut at den er nok IKKE eu-ok

En fin ting er og sjekke www.vegvesen.no om når en bil skal på eu-sjekk-
Mvh Eskil...
------------------------------------
Kafè, Røyk & Country, kainn det bli ber?
------------------------------------
Nissan Patrol 3,3td... - wrooom
Nissan King-Cab 2,5d - bompid
Subary Legacy 2,2 - wriiiiiil......
King-cab delebil -plokkplokk
------------------------------------
IPB Image

#38 2 BAD

2 BAD

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 869 Innlegg:

Posted 31 January 2007 - 14:51

Kjeltringer finnes det overallt, i bilbransjen er det også en del, det vet alle sammen. Nå forsvarer ikke jeg disse, men å betale 10 lapper til en totalt ukjent person for en bil du ikke kjører hjem med salgskontrakt whistle.gif

#39 newyorkbar

newyorkbar

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 62 Innlegg:

Posted 31 January 2007 - 18:02

smile.gif håper da du finner ut av det...

jeg kjøpte en mobiltelefon på finn.no , som viste seg at være stjalt... selger ville ikke betale tilbake, og jeg syns det var litt villt og bli helt drastisk pga et par lapper, men jeg fikk et sånt annonse magasin i posten, slike kataloger som selger alt muligt dritt, bokklubber, stekepanner, fiske stenger, abbonementer av alle slags. jeg fylte alle annonser der var gratis og sende , med selgerens navn og adresse, ca 75 stk, og sendte de... tenker han lurer enda laugh.gif laugh.gif

er klar over at det ikke er helt lovligt, men megagøy og tenke på... jeg irriterer meg ihvertfall ikke mere.. whistle.gif whistle.gif whistle.gif whistle.gif whistle.gif whistle.gif
size matters!!

#40 mastermedic

mastermedic

    Master of medics.

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 830 Innlegg:

Posted 31 January 2007 - 20:15

QUOTE(newyorkbar @ 31 Jan 2007, 18:02) <{POST_SNAPBACK}>
smile.gif håper da du finner ut av det...

jeg kjøpte en mobiltelefon på finn.no , som viste seg at være stjalt... selger ville ikke betale tilbake, og jeg syns det var litt villt og bli helt drastisk pga et par lapper, men jeg fikk et sånt annonse magasin i posten, slike kataloger som selger alt muligt dritt, bokklubber, stekepanner, fiske stenger, abbonementer av alle slags. jeg fylte alle annonser der var gratis og sende , med selgerens navn og adresse, ca 75 stk, og sendte de... tenker han lurer enda laugh.gif laugh.gif

er klar over at det ikke er helt lovligt, men megagøy og tenke på... jeg irriterer meg ihvertfall ikke mere.. whistle.gif whistle.gif whistle.gif whistle.gif whistle.gif whistle.gif


biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif dette var raffinert.

En venn av meg gjorde nesten det samme, han bestilte et lastebillass med grus som ble levert (dumpet) i hagen til "kødden.
......Dæven.... det smalt i bilen....... STOPP for faen,,