Gå til innhold



Foto
- - - - -

Pajo's garasje


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
1 reply to this topic

#1 pajo

pajo

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 815 Innlegg:

Posted 07 February 2007 - 16:05

Hei, og velkommen til min garasje biggrin.gif
Her skal jeg prøve å holde dere oppdatert på langtidsproskjektet mitt, en snart 17 år gammel Mitsubishi L200 som ble kjøpt inn for å ha noe å drive på med... Og det har det jo blitt dry.gif

Sånn så den ut når jeg kjøpte den, så jo ikke så ille ut rolleyes.gif

802717_bilde1_p1010177.jpg

Og sånn ser den ut for øyeblikket:

101_0018.jpg

Skal prøve å komme med det som har skjedd i mellom dette i løpet av tiden fremover, for det ser ut til at den blir stående som på det siste bildet en god stund fremover sad.gif

#2 pajo

pajo

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 815 Innlegg:

Posted 07 February 2007 - 17:54

STARTEN AV DET HELE

Jeg kjøpte L200'n høsten 2005, da hadde den stått et halvt år fordi en råde fikk lyst til å dra på besøk til starteren...


Måtte jo ha den til å gå, så jeg gikk ned i kjelleren på låven og fant fram en 2,3HHT (HHT= Har Hatt Turbo) som hadde sitti i en kollisjonskada Pajero. Det burde vel kanskje ha ringt en bjelle om at den motoren hadde sett sine bedre dager, men den bjella ringte ikke. Satte over alt fra 2,5 liter'n, så det kun var blokka som var fra 2,3HHT'n. Satte den inn i bilen og skulle starte, uten starter, for den var jo ubrukelig dry.gif Og det endte vel nærmest i at hele Roa ble røyklagt whistle.gif
Så da var det bare ut med motoren igjen og begynne og skru, joda... Fin liten bulk i foringa på første sylinder etter vannpumpa... Hona opp litt, og satte det sammen igjen... Da ble resultatet litt mindre røykfullt, men langt fra bra...



Motoren har da sitti i helt til nå, men nå er det over. Den er ute og ny skal inn, må bare få tak i en først...

RUSTSVEISING

Rust ja, det fantes jo det også... Litt mer enn det så ut som selvfølgelig, karosseriet er bra, bortsett fra forksjermene smile.gif



Kjøpte ny og orginal bakre tverrbjelke, den som var der var kjeks. Resten av ramma var fin, joda, det var mye overflaterust, men kun under planet... Under hytta er den strøken iiam.gif Tectylen kom jo på etterhvert, som sagt, det er et langtidsproskjekt... Men planen er at den skal være ferdig i løpet av et år nå noexpression.gif

Lakkering

I løpet av sommeren ble den plutselig grønn, men er ikke sikker på om jeg skal ha den grønn eller om jeg skal lakkere den svart... Planet er fortsatt rødt biggrin.gif





Kommer med mer etterhvert, men det er et veldig kort sammendrag smile.gif