Gå til innhold



Foto
* * * * * 2 votes

Frode sin garasje/ Nå CJ7 prosjekt


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
612 replies to this topic

#601 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 14 September 2008 - 12:54

Da er jeg i gang igjen smile.gif

I dag har jeg mattet ned panseret, mye jobb med innsiden, pga noe overflaterust og vanskelig å komme til. Men alt går med godt verktøy. Tenkte å matte ned retsen av karosseridelene utover uka. Panseret trenger litt sparkling, og fronten må jeg sveise igjen noen hull..




IPB Image

www.terrengbil.com

#602 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 24 September 2008 - 22:09

En ny liten milepel...
Ordnet siste biten av det som manglet for innfesting i "snurre"-stativet og fikk plassert balja i stativet, helt alene rolleyes2.gif .. Mye som går med pågangsmot og en del banning..

Nå er det bare å demontere siste resten av løse ting, flytte noen karosserifester, bygge om luftekanalen til frontruteramma og tette noen hull jeg ikke har bruk for. Så blir det lakking. dribble.gif







IPB Image

www.terrengbil.com

#603 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 26 September 2008 - 09:32

I går kveld var jeg på jobben til Yakuza og lagde nytt paralellstag. Samtidig kuttet vi opp stål til de tre karosserifestene på balja som jeg har igjen å flytte. Når vi spente opp røret til paralellstaget i dreiebenken så føltes det litt som å skyte spurv med kanon. Men resultatet ble bra. Takk til Arnfinn. Når står det igjen å sveise på gjengestykkene som kom fra Larry før styrekulene kan monteres.
Skal borre hull og gjenge platene til de nye karosserifesta i løpet av dagen. Bilder kommer...

Her følger også med et bilde av "trykk"-tanken på kjølevannet til Arnfinn sin suzuki. Dette skulle være en nødreperasjon etter Suzukitreff i Odalen.










IPB Image

www.terrengbil.com

#604 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 26 September 2008 - 12:17

Da er mutterplatene til karosserifestene som skal flyttes, ferdige. 10 mm stål og gjenget med 7/16 UNC.
De to lengste skal bare skyves inn i en kanal og etter det andre sier skal da festet på ramma passe overens med et hull som er i kanalen fra før. Bak skar jeg ut det gamle festet og erstattet det med et i tykkere stål og flyttet hullet ca to cm. Må vente med å lage det siste bak til balja blir tatt ut av stativet.


IPB Image

www.terrengbil.com

#605 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 04 October 2008 - 19:48

Da er det gamle hullet til påfyllinga borte og det nye er ferdig.
Fant frem bakluka og må bare lete fram en hengsle før jeg kan borre hull til hengslene.




Edited by Frode, 04 October 2008 - 19:49.

IPB Image

www.terrengbil.com

#606 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 04 October 2008 - 19:53

Da har jeg begynt på jobben med modifisering av kanten som frontruteramma ligger på.
Ser at enkelte skifter ut den biten der luftkanalen er. Jeg lurer på å skifte ut hele kanten med en 3mm plate og lage alle hull som på CJ-balja. Kommer til å skjære langs streken på bilde og sveise på den nye biten.








IPB Image

www.terrengbil.com

#607 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 04 October 2008 - 19:57

Da er jeg ferdig med å sveise på den nye kanten. Det ser bra ut. Må slipe litt mer over sveisen.
Finne frem dashbordet i morgen og kopiere over hull til skruene som fester dashbord







IPB Image

www.terrengbil.com

#608 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 20 December 2008 - 22:45

Lenge siden oppdatering her...

Jeg er rett og slett blitt lei av å oppdatere både her og på JCN sine sider.
Får litt lite tilbakmeldinger her så jeg har valgt å oppdatere bare på JCN.
Link for for de spesielt interesserte:

Min garasje på JCN sitt forum.
IPB Image

www.terrengbil.com

#609 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 21 December 2008 - 00:17

Egentlig synd at du får så lite tilbakemeldinger. Dette er et flott stykke arbeid. Masse bilder, det liker vi.. smile.gif
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#610 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 21 December 2008 - 09:02

Takk skal du ha.

Nå er det ikke sånn at det er tilbakemeldinger på en forumgarasje som bestemmer fremdriften og resultatet, men det er jo litt ekstra arbeid å passe på flere steder og da synes jeg det er naturlig å prioritere der interessen og innspillene kommer..
IPB Image

www.terrengbil.com

#611 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 21 December 2008 - 10:23

har vært inne å sett litt på garasjen din på JCN innimellom og jeg:)

men har ikke noen brukerkonto der, så jeg får ikke lagt inn feedback..


#612 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 21 December 2008 - 11:10

Bare å lage en, Sven...
Du har jo Suzuki Jeep biggrin.gif
IPB Image

www.terrengbil.com

#613 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 27 December 2008 - 20:54

Det skjer litt mer i garasjen på JCN, men for å ikke la denne garasjen dø helt ut kan jeg jo oppdatere den med hovedsakene..

Rolleren (ramme med akslinger og hjul) er nå flyttet over i dobbeltgarasjen og balja er plassert oppå.
Jeg var ikke bare litt stolt når jeg kunne konstatere at alle karosserifester passer og boltene går fint å skru i. Neste nå er å løfte den av og grunne det som er bart metall på undersiden. Derttere skal balja spyles grundig under og sprøytes med Teroson. Så er det klart for utsiden med sparkling, grunning og lakking.







Legger også ved bilde av borremaskinen jeg kjøpte av Caspar Hille... Jeg lagde et massivt stativ og galvet det.. smile.gif


Edited by Frode, 27 December 2008 - 20:55.

IPB Image

www.terrengbil.com