Gå til innhold



Foto

Høyt oljetrykk.


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 paulok

paulok

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 233 Innlegg:

Posted 03 June 2007 - 20:19

Hei.

Dukket opp et problem i dag på Taroen. Oppdaget plutselig at oljetrykksmåleren stod så langt mot HØYT som den kunne komme under kjøring.
Tenkte at det var noe galt med måleren siden den stod i peek men da bilen hadde stått parkert ca 2 timer stod viseren ca. på midten av skalaen.. sad.gif
Jeg startet bilen opp for å se, og da steg måleren til max igjen.
Noen som har en formeining om hva dette kan være? Tett oljefilter?
Kan jeg ha ødelagt for millioner? ohmy.gif

Paul

#2 ralph

ralph

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 389 Innlegg:

Posted 03 June 2007 - 21:02

Høres ut som måleren er feil, min går iallefall ned til 0 nesten med en gang etter at jeg har stoppet den. Kommer sjelden over midten av skalaen under kjøring.
Morgenstund har gull i munn, men bly i ræva!

#3 paulok

paulok

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 233 Innlegg:

Posted 03 June 2007 - 21:16

QUOTE(ralph @ 3 Jun 2007, 21:02) <{POST_SNAPBACK}>
Høres ut som måleren er feil, min går iallefall ned til 0 nesten med en gang etter at jeg har stoppet den. Kommer sjelden over midten av skalaen under kjøring.


Jeg regnet også med at det var måleren. Men jeg ble veldig i tvil ettersom den etter å ha stått en stund viste bare et lite trykk når jeg satte på tenningen. Håper det er måleren, men er det mulig at noe kan være tett? Kanaler eller filter eller noe annet?
Er det noe i det hele tatt som kan medføre så veldig høyt oljetrykk?
Har ikke lyst å ødelegge motoren da den har vært helt super... unsure.gif

#4 ralph

ralph

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 389 Innlegg:

Posted 03 June 2007 - 22:01

skader neppe og bytte olje og filter hvis det er lenge siden. men hvis måleren ikke går ned etter at motoren har stoppet så vill jeg tru at måleren henger, da det er veldig lite oljetrykk i en motor som ikke går.
Morgenstund har gull i munn, men bly i ræva!