Gå til innhold



Foto

Sperrer hilux


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
4 replies to this topic

#1 amplifier

amplifier

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 470 Innlegg:

Posted 14 June 2007 - 17:31

Jeg er bilmekaniker men det er så lenge mellom at jeg gjør noe annet enn å bytte olje på diffrensialer så jeg har ett par spørsmål til dere som har gjort det før.

Det er snakk om arb-sperrer
-Hvor mye jobbing er det inne i diffhuset ved montering ?
-snakker vi om maskineringsarbeid?
-det er noen lagre som må byttes.. lagrene på stikkaksling og pinjong ?

Har prøvd mye rart innen offroading men etter å ha fått kjørt ein del gelenderwagen har jeg fått sansen for sperrer rolleyes.gif

Edited by amplifier, 14 June 2007 - 17:34.

amplifier..
funksjon før finish

#2 ralph

ralph

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 389 Innlegg:

Posted 14 June 2007 - 17:47

QUOTE(amplifier @ 14 Jun 2007, 17:31) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg er bilmekaniker men det er så lenge mellom at jeg gjør noe annet enn å bytte olje på diffrensialer så jeg har ett par spørsmål til dere som har gjort det før.

Det er snakk om arb-sperrer
-Hvor mye jobbing er det inne i diffhuset ved montering ?
-snakker vi om maskineringsarbeid?
-det er noen lagre som må byttes.. lagrene på stikkaksling og pinjong ?

Har prøvd mye rart innen offroading men etter å ha fått kjørt ein del gelenderwagen har jeg fått sansen for sperrer rolleyes.gif

Send en PM til Blom, han har peiling på dette!
Morgenstund har gull i munn, men bly i ræva!

#3 N-T 4x4

N-T 4x4

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1134 Innlegg:

Posted 14 June 2007 - 18:30

QUOTE(amplifier @ 14 Jun 2007, 17:31) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg er bilmekaniker men det er så lenge mellom at jeg gjør noe annet enn å bytte olje på diffrensialer så jeg har ett par spørsmål til dere som har gjort det før.

Det er snakk om arb-sperrer
-Hvor mye jobbing er det inne i diffhuset ved montering ?
-snakker vi om maskineringsarbeid?
-det er noen lagre som må byttes.. lagrene på stikkaksling og pinjong ?

Har prøvd mye rart innen offroading men etter å ha fått kjørt ein del gelenderwagen har jeg fått sansen for sperrer rolleyes.gif

ikke så mye jobb om du ikke skal skifte utveksling.. du må bytte lagrene på selve diffen ja. må borres\gjenge opp til luft slangen"

#4 hph

hph

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1052 Innlegg:

Posted 14 June 2007 - 21:35

Har akkurat gjort jobben. Hvis du ikke bytter utveksling og kjøper nye lagre til ARB sperra så er det ganske enkelt. Ta ut diffen som sitter der, demonter kronhjul og monter dette på ARB diffen. Bor hull i diffhuset og gjenge opp hull til 1/4"NTP gjenger. Press på nye lagre på ARB diffen og monter denne i huset. Juster backlash og monter rør ut i huset. Da er du ferdig med diffen hvis angrepsbildet på tennene mellom pinion og kronhjul er riktig. Hvis ikke dette er riktig så er jobben ganske mye større: demontere alt, også pinion og shimse opp denne/bytte lagre/bytte spennhylse, og justere alt inn på nytt.

Edited by hph, 14 June 2007 - 21:35.

Petter'n

82 Hi Lux - V8 - spiralfjæring - 37" - stepside - cab.
10 Land Cruiser 150
07 Ducati Hypermotard
www.ringerikeoffroadklubb.no

#5 amplifier

amplifier

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 470 Innlegg:

Posted 15 June 2007 - 17:09

takk for gode svar !, da vet jeg ca hva som ligger forran meg..
høres ikke ut som jeg kan gå på større problemer..
amplifier..
funksjon før finish