Batterier og strøm og sånn
#1
Posted 24 June 2007 - 23:14
Slimjim
Jeep Grand Cherokee 99' 4,7 V8 - 2,5" løft, 32/11,5-16
Land Rover Discovery II (Aldri mer) (Solgt, heldigvis)
Jeep Grand Cherokee 5,2 V8 (Solgt)
91 Jeep XJ 4H.O. 4" løft og 31/10,5 - 15
Chervrolet Suburban - 33-12,5-16 Goodyear Wrangler DT m/pigg (Solgt)
Yamaha TrailWay. bakdekk: 180-80-14 knast(!) (Solgt)
Toyota Hilux D-cab 31-10,5-15 - Solgt
Jeep XJ 4.0L H.O - 3" Skyjacker og 32-11,5-15 hjul. Solgt
Toyota 4-Runner 94mod 3" Dobinson på 32-11,5-15 - Solgt
Toyota Landcruiser LJ70 på 2" OME, 32-11,5-15, fanger og masse lys. Solgt
Jeep garasje: http://www.offroad.n...showtopic=94509
Toyota garasje: http://www.offroad.n...p;#entry1383886
Er dumt å legge skylda på storken for noe en gjøk har gjort....
#2
Posted 24 June 2007 - 23:20
Nja (hehe) No er det jo slik at dess større batteri du har, dess meir strøm har du tilgjengelig:) Dynamoen er beregna til å prdusere strøm til det normale forbruket du har i bilen, samt nok til å lade batteria, slik at ved normalt forbruk, så brukes ikkje batteria, kun dynamoen
En dynamo klarer aldri å drive en vinsj! Derfor bør du ha store batterier med høg Ah, da kan du vinsje lenger før bilen går tom for strøm.
Kor mang ampere en dynamo leverer er eg ikkje sikker på
#3
Posted 25 June 2007 - 11:22
#4
Posted 25 June 2007 - 12:22
har hatt det i luxen min i snart 4 år og er kjempe fornøyd
#5
Posted 25 June 2007 - 12:41
Gode batt, med gode dyputladningsegenskaper...
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
#6
Posted 26 June 2007 - 15:24
Ein som gjerne held over 100amp, og med vakumpumpe på..
Eg betalar kun på bilen, men den reiser jo med alt eg har..
http://s127.photobuc...s/p149/Rikkien/
#7
Posted 26 June 2007 - 19:06
#8
Posted 01 July 2007 - 00:32
#9
Posted 02 July 2007 - 21:40
De har jo flere typer; tørr-batterier, blybatterier, og noe som jeg tror heter AMF eller noe... Jeg aner ikke hva som er forskjelle på dem.... Jeg er ingen batteri-ekspert
Slimjim
Jeep Grand Cherokee 99' 4,7 V8 - 2,5" løft, 32/11,5-16
Land Rover Discovery II (Aldri mer) (Solgt, heldigvis)
Jeep Grand Cherokee 5,2 V8 (Solgt)
91 Jeep XJ 4H.O. 4" løft og 31/10,5 - 15
Chervrolet Suburban - 33-12,5-16 Goodyear Wrangler DT m/pigg (Solgt)
Yamaha TrailWay. bakdekk: 180-80-14 knast(!) (Solgt)
Toyota Hilux D-cab 31-10,5-15 - Solgt
Jeep XJ 4.0L H.O - 3" Skyjacker og 32-11,5-15 hjul. Solgt
Toyota 4-Runner 94mod 3" Dobinson på 32-11,5-15 - Solgt
Toyota Landcruiser LJ70 på 2" OME, 32-11,5-15, fanger og masse lys. Solgt
Jeep garasje: http://www.offroad.n...showtopic=94509
Toyota garasje: http://www.offroad.n...p;#entry1383886
Er dumt å legge skylda på storken for noe en gjøk har gjort....
#10
Posted 02 July 2007 - 21:53
Du skriver videre at du skal ha vinsj. Til normalt bruk vil jeg påstå at disse batteriene vil holde fint. Men hvis du er av de som drar deg uti der du ikke burde vært litt for ofte, så ville jeg vurdert sterkt Optima batterier.
Lykke til med valget.
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.
Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.
www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no