Gå til innhold



Foto
* * * * - 14 votes

Wazzza`s RAMgarasje


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
1285 replies to this topic

#21 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 10 July 2007 - 22:18

QUOTE(FrankWS @ 9 Jul 2007, 23:57) <{POST_SNAPBACK}>
Vil bare legge til at tilførselen til tankmåleren også går gjennom dørken under passasjersetet.



Ok.. Takk for det.. Skal ha det i bakhodet når jeg klipper tongue.gif

Fikk prøvd litt mere flex i dag.. Innfjæringen er maks.. Har mer å gå på ut tror jeg...









Edited by wazzza, 10 July 2007 - 22:19.

Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#22 Kenneth32

Kenneth32

    Høvding Glade Vanvidd

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2342 Innlegg:

Posted 10 July 2007 - 22:23

Synes ikke dette ser så gæli ut. Er det dama di som glaner på bilen din ?
'88 lang Paj. 2.5 TD 31x10,5-15 Brøytebil.
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.


Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.

www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no

#23 Jeeps

Jeeps

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5440 Innlegg:

Posted 10 July 2007 - 22:25

Næmen, bil fra Sogndal havnet i Tromsø? laugh.gif
Er lykkelig eigar av en bensinslukande Tahoe!

#24 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 10 July 2007 - 23:48

Dama er min ex ex... God vennine i dag.. smile.gif Vet ikke hvor bilen har gått før dn gikk i lillehammer. Vet bare at den har gått en plass der det saltes MYE!
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#25 Jeeps

Jeeps

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5440 Innlegg:

Posted 10 July 2007 - 23:55

hehehe, saltes mye ja:) Gjør det her på vestlandet vettu biggrin.gif Eg berre såg på regnr at den er førstegangsregistrert i Sogndal, i og med UC .....smile.gif
Er lykkelig eigar av en bensinslukande Tahoe!

#26 Kenneth32

Kenneth32

    Høvding Glade Vanvidd

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2342 Innlegg:

Posted 11 July 2007 - 00:59

QUOTE(wazzza @ 10 Jul 2007, 23:48) <{POST_SNAPBACK}>
Dama er min ex ex... God vennine i dag.. smile.gif Vet ikke hvor bilen har gått før dn gikk i lillehammer. Vet bare at den har gått en plass der det saltes MYE!


Kuult at man kan være venner etter et brudd biggrin.gif

Pen jente biggrin.gif biggrin.gif
'88 lang Paj. 2.5 TD 31x10,5-15 Brøytebil.
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.


Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.

www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no

#27 SkogsBjønn

SkogsBjønn

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 676 Innlegg:

Posted 11 July 2007 - 22:30

Flexen ser ikke så ille ut, men blir vell mere av det om du skal montere OME. Ser forresten at jenta har litt laber flex i høyre kne, hun klarer mere.

#28 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 12 July 2007 - 23:09

sad.gif sad.gif sad.gif

Nok en dag med nederlag.. Tenkte jeg skulle sveise i det lille rusthullet jeg hadde i ramma.. Endte med et ganske stort hull der gitt.. Er enda mer lengre bak.. Har ikke sjekket andre vangen enda.. Blir så deprimert.. Ramma er fryktelig tynn enkelte steder.. Tipper rundt 2-3mm... Masse flak med rust som kommer av når jeg banker i ramma.. Den er rett og slett opprustet fra innersiden...

Siden jeg først hadde høyre forhjul i lufta begynte jeg å bryte litt opp og ned.. Har konstatert stor slakke i både hjullager og lagrene som holder knokkelen (kingboltlager?..

Må ned med forakslingen uansett.. Har bestilt simmeringene som skille oljen i diffen og grasen i knokkelhusene.. Hvordan er det med stramming på hjullageret? Ser at det er shims på kingboltlagrene(?)..

Eneste lyspunktet ar jeg har fått tak i foringer til hjelpesnekka.. 86 kroner hos den lokale nissan-forhandleren...

Beklager bildekvaliteten.. Har bare mobil-kameraet å hjelpe meg med...





Edited by wazzza, 12 July 2007 - 23:10.

Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#29 Er ikke her lengre

Er ikke her lengre

    http://www.pirate4x4.no/welcome1.php

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4358 Innlegg:

Posted 12 July 2007 - 23:10

Ramma skal være tynn på innsida. Det er bare en tynn plate som er sveist på.
Hjullager er bare å stramme.

Edited by Jan Eggen, 12 July 2007 - 23:12.


#30 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 13 July 2007 - 09:37

Har sveist i det stykket nå.. Har et til lengre bak ser jeg.. Lurer på om jeg skal ta ned bakaksliingen for å komme bedre til... Andre siden er enda værre...

Edited by wazzza, 13 July 2007 - 09:37.

Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#31 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 14 July 2007 - 00:22

Fått gjort litt i dag.. Har sveist i ramma der jeg kappa ut i går.. Stakk forsiktig med en kniv lengre bak på ramma også.. Skremmende hva Tectyl kan skjule...

Har tatt ned dieseltanken for å komme til... Skal få tettet de siste sveiseskjøtene fra mitt lille prosjekt i bagasjerommet i samme slengen.. Tectylen er løsnet flere steder med store rustblærer under.. Skal skrape vekk det meste og heller ha på ett voksbasert middel...

Å ta ned dieseltanken var et prosjekt i seg selv.. Alle boltene var enten rundet fra før av, eller ble det da jeg forsøkte å løsne de.. Ente med at jeg tok dremelen fatt og kappen hodet av alle boltene.. Ville ikke begynne med større saker siden tanken var full...



Bakre del av høyre vanger


Undersiden av gulvet i bagasjerommet


Travers for dieseltank


Venstre vange ved sjakkelfeste


Etter mange timer sliping og X-antall slipeskiver senere kan en se slik ut.. Mer konturene av vernebrillene cool.gif

Edited by wazzza, 14 July 2007 - 00:23.

Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#32 Jeeps

Jeeps

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5440 Innlegg:

Posted 14 July 2007 - 00:32

Litt av et prosjekt det der gitt biggrin.gif

No e det berre å ikkje miste motet biggrin.gif
Er lykkelig eigar av en bensinslukande Tahoe!

#33 chri-ha

chri-ha

    Chri-ha

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1499 Innlegg:

Posted 14 July 2007 - 01:34

synd det var så mye rust på bilen da sad.gif .
virka jo grei når jeg så på den. ikke at jeg slo på den med hammer el skrapa med kniv rolleyes2.gif

Men sånn som du holder på å ordne får du jo en skikkelig grombil når du er ferdig

hvis du noen gang blir det biggrin.gif
90 HiluxTurbo

Christian Halsa
480 22161

#34 lyx

lyx

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 360 Innlegg:

Posted 14 July 2007 - 06:50

åjåjåj.d va en del rust der ja.gruer meg til jeg skal begynne å se etter rust i ramme når garasjen blir ferdi.har en god del i karroseri men har ikke funnet noe spessielt i ramma enda.
Terje Pedersen
93289602

#35 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 14 July 2007 - 09:18

Eneste som holder meg gående nå er at en kompis har mere rust på sin landcruiser BJ42 biggrin.gif

Ramma så veldig bra ut. Helle ramma er smurt inn i en slags tectyl.. Begynte å skrape på det.. Rust overalt... Det virker som om den er opprusta fra innsiden. Må finne en måte å rense den innvendig og fylle den med olje etterpå...

Må få ramma sånn noenlunde ferdig til sluytten av måneden.. Skal kjøre flyttelass til mosjøen med bilen.. Skal også overhale foraksling.. Shimse kingboltlager, og bytte simmeringer...

@Lyx: Ser ut som at ramma ruster værst fra midten og bak. Fremover er det oljesprut fra motoren som berger den.. Var ei stripe rundt hele ramma og karosseriet som overhode ikke var rustet. Der hadde grease-spruten fra splinsene på bakre mellomaskling lekket og sprutet rundt...
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#36 Vidar Aas

Vidar Aas

    4x4-Høvding

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 Innlegg:

Posted 14 July 2007 - 09:42

Ja, nå skjønner du hva jeg sa til deg??? smile.gif
Blir bra det her, men fysj for en jobb.. Tror jeg hadde ringt han forrige eiern gitt, hvis han ikke har opplyst deg om rusten..
www.verdal4x4.no

Vidar, kun Vidar !

#37 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 14 July 2007 - 10:00

QUOTE(Vidar Aas @ 14 Jul 2007, 09:42) <{POST_SNAPBACK}>
Ja, nå skjønner du hva jeg sa til deg??? smile.gif
Blir bra det her, men fysj for en jobb.. Tror jeg hadde ringt han forrige eiern gitt, hvis han ikke har opplyst deg om rusten..


Gamlingen sa det samme tongue.gif Har snakka me forrige eier.. Sendte bare en MMS med bilde av ramma og sa at han skulle få betale omreg.. Tok 30 sek så fikk jeg svar. "Ok, hva er ditt kontonummer"... Problemet er at jeg tror ikke han har visst om all rusta.. Han har levd i trua om at bilen er bra.

Skal skrape vekk all tectylen baki der når jeg kommer fra jobb i dag.. Kappe ut og sveise i nytt i ramma.. Tror jeg må ta ned sjakkelen for å komme skikkelig til...

EDIT: Hva sier de på PKK om sprukne foringer på sjaklene?

Edited by wazzza, 14 July 2007 - 10:01.

Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#38 Er ikke her lengre

Er ikke her lengre

    http://www.pirate4x4.no/welcome1.php

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4358 Innlegg:

Posted 14 July 2007 - 10:13

Sett inn polyuretanforinger med det samme du holder på.

#39 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 14 July 2007 - 10:28

QUOTE(Jan Eggen @ 14 Jul 2007, 10:13) <{POST_SNAPBACK}>
Sett inn polyuretanforinger med det samme du holder på.


Fikk med noen Blå Dobinsonforinger.. Tror de er laget av polyuretane...
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#40 Kenneth32

Kenneth32

    Høvding Glade Vanvidd

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2342 Innlegg:

Posted 14 July 2007 - 18:16

Wazzza: ring noen som driver med spyling av avløp. Dem tar 900,- timen + mva.

Spiller jo ingen rolle hva dem spyler, så lenge dem får penga, og dem har jo kraftig lanse som åpner det meste.

Ring og forklar situasjonen, og hvis han godtar det, så gjør du bilen helt klar til spyling. Skrur av støtfangere og heiser bilen godt opp i ræva, så dritten kan renne ut foran. Da begge kanalene er helt reine inni, så sveiser du der det er rusthøl, og sveiser igjen de teite høla på sidene av ramma(hvis det er det på Patrol da), og lager 10 mm høl med forsterkning i bunnen istedet. Så sprayer du voksbasert eller linolje inni hele ramma.

Dette blir bra, men fy faen for en jobb. Tar av meg hatten for at du klarer dette biggrin.gif rofl.gif

Ikke mist motet, for dette blir knallbra når du er ferdig rofl.gif
'88 lang Paj. 2.5 TD 31x10,5-15 Brøytebil.
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.


Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.

www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no