Gå til innhold



Foto

1982 Hilux ramme


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
1 reply to this topic

#1 Espen Løken

Espen Løken

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 480 Innlegg:

Posted 15 July 2007 - 17:40

Driver å overhaller en 1982 hilux omdagen (eller fra og med denne sommeren og noen år fremover) og har såvidt begynt å kikke litt på ramma.
Har nå bare demontert lasteplanet for å slipe blank bakre halvdel og få denne pen og lakkert, men da tektylen var borte viste det seg å være en del hull og dårlig stål under.

Ser jo også at denne ramma er laget av firkanta rør og ikke u-profiler. Dette betyr vel at innsiden av disse "rørene" sansynligvis er ganske rustene og stygge også? noen som har erfaringer rundt dette?
eller for å si det på en annen måte, er det noe vits i å fiksa utsiden av ramma uten å gjøre noe med innsiden eller vil det arbeidet jeg nå legger inn på utsiden være bortkasta iløpet av noen år?

Mulig jeg er overdosa på Amrican HotRod fra Discovery Channel, men har idag vurdert å løfte av hytta og demontere ramma helt (motor, styring og sanynligvis gir skal uansett byttes og dette blir jo enklere å gjøre på en løs ramme.)
Er dette mye jobb egentlig?

og sist men ikke minst, når jeg har denne ramma løs på gulvet, hvor mye kan jeg kappe bort (f.eks. av innerplate på en vange) før det er fare for at ramma blir skakk? bør en ha ramma på jigg hele tiden?

#2 KLAA

KLAA

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 591 Innlegg:

Posted 16 July 2007 - 21:58

Jeg bygde ny ramme utenpå den gamle opprusta bak hytta for et par år siden.. jeg støttet opp midt under og helt bak.
Fikk lagd nye profiler av 4mm tykke stålplater.
Kappet først av alle festene til planet og sveiset de på igjen etterpå.

[attachment=6613:attachment]

[attachment=6614:attachment]

Edited by KLAA, 16 July 2007 - 22:02.


*Kenneth*