Noen som en oversikt over hvor mye som gjøres for å flytte akslingen?
Hva gjøres med støtdemperinnfesting f.eks?
Hva med å bruke modifiserte bakfjærer? Får drøye 5 cm forskyvning av akselen da... og kanskje lengre fjæringsvei også.
Har tenkt å få plass til 35x15.5 på 12" felg.
Flytting av foraksel 85 Hilux
Started by
turbomud
, Jul 27 2007 18:36
10 replies to this topic
#1
Posted 27 July 2007 - 18:36
Geir Andre
Tlf: 90 13 07 37
Tlf: 90 13 07 37
#2
Posted 27 July 2007 - 18:40
hvorfor? sleng på ett 3" bodylift å spæll på med 35"
Frode Flottorp
- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8
- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8
#3
Posted 27 July 2007 - 22:32
Du får ei plate som du legger i mellom aksel og fjær, den flytter akselen fram ca 1", det er hyllevare hos bgnor
Du kan sette på allpro fjærer, da dår du akselen langt nok fram
Du kan sette på allpro fjærer, da dår du akselen langt nok fram
Man kapper ikke i en lux-man hæver dem!
#4
Posted 27 July 2007 - 23:18
Å flytte akselen framover gjør underverker! å med en liten bodylift er plass til større dekk
#5
Posted 28 July 2007 - 14:25
Heisann! Støtdempera er ikke no problem når akslingen bare skal flyttes en tomme.Gjorde ikke noe med dem.Kasta vekk krengningsstaga. Etter det jeg har hør er de ikke påbudt. Avstivningsstaget fra akslingen til ramma må kortes inn like mye som akslingen flyttes.Jeg kappa vekk en tomme midt på staget,fant et rør som gikk akkurat uttapå,med riktig lengde,og sveisa fast i begge ender,må se nøye på det for å se at det ikke er helt orginalt.Rattet blir dreid litt,men klarte ikke løsne det,så det er bare sånn.
#6
Posted 28 July 2007 - 18:24
Da får jeg studere litt fjærer. Må ha lengre fjæringsvei også vettu. Må få på ordntli dekk til High Chaparal Off Road Meet 24. August.
Blirdu med Thommy? Flere som vil slå følge også?
Blirdu med Thommy? Flere som vil slå følge også?
Geir Andre
Tlf: 90 13 07 37
Tlf: 90 13 07 37
#7
Posted 28 July 2007 - 19:26
Må ha lengre dempere å da.Har heva ca 2" med lengre sjakler rundt jeg nå, å da måtte jeg ha lengre dempere.Nå bynner mellomakslingen framover å bli dratt skikkelig ut,så er vel fare for ådra den for langt ut ved mye flex.Hvordan er enkleste måten å forlenge akslingen litt? Regner med at alle som hever bilan får samme problemet?
Hvor er forresten High Chaparal Offroad meet?
Hvor er forresten High Chaparal Offroad meet?
#8
Posted 29 July 2007 - 12:57
Det beste er å kappe og sveise lengre rør på akslingen.
Geir Andre
Tlf: 90 13 07 37
Tlf: 90 13 07 37
#9
Posted 29 July 2007 - 22:36
Er ikke bare fare for at mellomakseln "detter" fra hverandre....husk...når mellom akseln dras ut har splinene i gllidesystemet til mellomakslen mindre kontakt med hverandre...altså fare for å vris over..
Vist man får skikkelig god flex på bilen ville jeg gått for å montere et long slip kit til mellom akseln..
Vist man får skikkelig god flex på bilen ville jeg gått for å montere et long slip kit til mellom akseln..
Det vanskelige er en lek, å det umulie en utfordring
Hilux 4x4 -91 Allpro SAS
Hilux 4x4 -91 Allpro SAS
#10
Posted 30 July 2007 - 00:36
"long slip kit"? er det noe f.eks. BG-nor har på lager?
#11
Posted 30 July 2007 - 06:01
Det har BGnor på lager ja
Det vanskelige er en lek, å det umulie en utfordring
Hilux 4x4 -91 Allpro SAS
Hilux 4x4 -91 Allpro SAS