Gå til innhold



Foto

snekke hi-lux 82 vs 88


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
9 replies to this topic

#1 Espen Løken

Espen Løken

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 480 Innlegg:

Posted 27 July 2007 - 20:14

Dette med servo på mk1 med snekke fra mk2 har vært diskutert mange ganger og all sier det skal gå bra...inkludert Toyota.
Men jeg har en 1982 hi-lux og fikk kjøpt en 1988 snekke (altså fra en mk2) og da jeg demonterte den gamle snekka så jeg at disse var helt forskjellige.
En ting er at jeg må flytte over pitmanarmen og infestninga fra rattstammen.
Men selve infestinga og fasongen på snekka ser ikke ut til å passe i det hele tatt.
1982 snekka sitter festa på en brakett. braketten er festa på utsiden av ramma og oppå ramma og snekka sitter festa på braketten som ligger som en slags hylle ut fra ramma.

Har ikke noen brakett fra 1988 snekka, men kan godt henne dette finnes.
Uansett så ser det ut som denne snekka er festa oppå ramma med to bolter og på innsiden av ramma med to bolter.

Noen som vet hva som er feil her...mangler jeg en brakett, passer ikke 88 snekke likevel eller?

Edited by Espen Løken, 28 July 2007 - 00:19.


#2 massey

massey

    Skogs samen Antes veiviser

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2872 Innlegg:

Posted 27 July 2007 - 22:01

QUOTE(Espen Løken @ 27 Jul 2007, 20:14) <{POST_SNAPBACK}>
Dette med servo på mk1 med snekke fra mk2 har vært diskutert mange ganger og all sier det skal gå bra...inkludert Toyota.
Men jeg har en 1982 hi-lux og fikk kjøpt en 1988 snekke (altså fra en mk2) og da jeg demonterte den gamle snekka så jeg at disse var helt forskjellige.
En ting er at jeg må flytte over pitmanarmen og infestninga fra rattstammen.
Men selve infestinga og fasongen på snekka ser ikke ut til å passe i det hele tatt.
1982 snekka sitter festa på en brakett. braketten er festa på utsiden av ramma og oppå ramma og snekka sitter festa på braketten som ligger som en slags hylle ut fra ramma.

Har ikke noen brakett fra 1988 snekka, men kan godt henne dette finnes.
Uansett så ser det ut som denne snekka er festa oppå ramma med to bolter og på innsiden av ramma med to bolter.

Noen som vet hva som er feil her...mangler jeg en brakett, passer ikke 88 snekke likevel eller?


sleng ut et bilde av 88 snekka. Er du sikker på at det er ei hiluxsnekke fra en 4wd med tiv framaksel?
Bare en haug med deler igjen.....

#3 Espen Løken

Espen Løken

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 480 Innlegg:

Posted 28 July 2007 - 00:17

QUOTE(massey @ 27 Jul 2007, 22:01) <{POST_SNAPBACK}>
sleng ut et bilde av 88 snekka. Er du sikker på at det er ei hiluxsnekke fra en 4wd med tiv framaksel?


Selger sa det var fra en 1988 hi-lux med stiv aksel iallefall (husker ikke om han nevnte noe om 4x4 eller ikke men regner med at det er fra en 4 hjulstrekker)...var det stivaksel på 2wd også?

1988 snekka:



1982 snekka og braketten


#4 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 28 July 2007 - 01:21

det der er ikke snekke fra noen 88 modell. det er fra en mk3 ..Den er iallefall nyere enn 89. Det vil si at den ikke passer.

Edited by offroad king, 28 July 2007 - 01:22.

Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#5 massey

massey

    Skogs samen Antes veiviser

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2872 Innlegg:

Posted 28 July 2007 - 07:47

Ligna fælt på snekka som sitter på Toylet'n det der. Tror det var fra en 2wd, men er ikke sikker. Mulig det kom noen IFS 4wd i 88 som hadde den type snekke. Den er hvertfall ikke lik den som vanligvis siter på IFS bilene. Du kan bruke den snekka der, men da må du bygge om til crossover styring.

Edited by massey, 28 July 2007 - 07:49.

Bare en haug med deler igjen.....

#6 illusive

illusive

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 490 Innlegg:

Posted 28 July 2007 - 09:54

Det der e snekka fra en 2wd ifs lux (2wd kom aldri me stiv framaksel), enkelt å se for den har bare 2 hull til innfesting, og en litt mer pinglat pitman arm enn den fra 4wd ifs lux 89->.. den snekka skrues rett på ramma uten noen brakett. Brakettopplegget bruktes fra 79 - 88 på 4wd sas hilux pga snekkekonstruksjon på disse, så den snekka der kan du ikke bruke. Med mindre du skal bygge om til crossover, men hadde uansett anbefalt en snekke fra 4wd ifs lux, mer solide saker..
You couldnt get ***** in that truck if the bed was full of shoes and it was parked on a pile of money.

#7 Espen Løken

Espen Løken

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 480 Innlegg:

Posted 28 July 2007 - 10:26

Takker for svar...Det var oppklarende.
Hva F*** skal folk rote seg borti disse tohjulstrekkerne for:P

Edited by Espen Løken, 28 July 2007 - 10:28.


#8 Espen Løken

Espen Løken

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 480 Innlegg:

Posted 29 July 2007 - 20:11

Litt mer forvirra igjen nå...
Han jeg skaffa den fra sier den kommer fra en 1988 2hjulstrekker og han er bombesikker på at det er en mk2. Men han sier også at han har bytt om 2wd og 4wd snekker mange ganger uten problemer.
Er det rett og slett to type snekker ute å går uavhengig av 4x4 eller ikke, kanskje det er sammenheng med motoren i bilen:S?

#9 illusive

illusive

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 490 Innlegg:

Posted 29 July 2007 - 21:57

2wd å 4wd snekker er ikke like. punktum finale, enten har han tadd feil, ellerså snakker han ikke sant smile.gif

MEN

Om 2wd snekka passer på ramma til en 4wd bil, at man bare bruker to av skruene istedefor 3, kan jo hende, vet ikke om rattstammen passer på, kan heller ikke tenke meg at man får koblet på styrestagene siden 4wd snekka har pitman arm me innebygd endeledd..
You couldnt get ***** in that truck if the bed was full of shoes and it was parked on a pile of money.

#10 Bøen

Bøen

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1019 Innlegg:

Posted 30 July 2007 - 23:34

Trur ikke alle huggere kan med det,ellers så blander de delene.Både jeg og kameraten min fikk lik den IFS snekka du viser her,selv om vi ga klar beskjed om at den skulle komme fra en stivakslet 4x4 fra 86-89mod.
Han ene påstod også at hilux kom ut med servo i 83-84,for det hadde han sett med engne øyner biggrin.gif
Hi Lux 2.4d 80mod. 33"x12.5x15 ,Servo,Chesterfield sofa og takluke