Gå til innhold



Foto

Hva er det vi trenger?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
1 reply to this topic

#1 Bergum

Bergum

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2838 Innlegg:

Posted 01 August 2007 - 18:42

Slik jeg ser det, så erdet 2 nasjonale annlegg.
Da tenker jeg på store annlegg, gjerne profft drevne.

Så trenger vi små annlegg, slike som som vi i dag kjører på, ikke så ekstremt langt fra byene, og der 4x4 folket holder seg.

Til slutt traseer.
Tenker da på gamle krøtterveier, nedlagte veier over fjellet, skogsveier og gamle traseer som ligger brakke på grunn av tuneller etc.
Disse traseene bør være merket og gjerne være i en slik forfattning at det er umulig å kjøre med annet en 4x4.
Slike veier med en lengde på 1-3 døgn å kjøre.

Kjørte for noen år siden turen Kristiansand, haukeli, bergen, lillehammer, oslo, Kristiansand, med det målet å kjøre igjennom minst mulig anntall tuneller, og mest mulig grusveier.
Dette var en flott tur. Desverre hadde jeg ikke med GPS, så jeg vet ikke hvor jeg kjørte, men turen var aldeles nydelig.
Flere plasser var det ikke lov å kjøre, og veien var særdeles dårlig, men fremkommelig med personbil.
Flere plaser måtte vi gi opp, men hadde vi da hatt en 4x4, så ville vi kommet igjennom.
________________________________________________________________________________
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway

#2 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 18 September 2007 - 10:29

på tide å ta opp dette emnet igjen....

Helt enig med Bergum her, men dette spenner jo og utover bare 4x4 og ATV, vi bør også stå i bresjen for at det blir lagt til rette for at kommunene i deler av landet også kan gi tillatelse til traseer for bruk av snøscooter.