Gå til innhold



Foto

motortemp 2.4 turbo


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 ronnsko

ronnsko

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 12 Innlegg:

Posted 17 August 2007 - 10:43

Har med mye god hjelp fått montert turbo (ct 20) i min 90. hiace 2.4 4wd.så nå klarer jeg å holde fartsgrensa i de fleste bakker. Men til min store forskrekkelse oppdaget jeg at temperaturen på motoren var på full fart inn på rødt mens jeg kjørte ifra en caravelle 2.4d (de gamle uten tdi motor) i en lang motbakke. Da sluttet jeg å le. Så at temperaturen økte når jeg marsjet over saltfjellet i 110. Men i lange motbakker så øker temperaturen plagsomt mye, så nå må jeg slakke ned for å ikke belaste motoren så den ikke blir for varm. Har sjekket termostaten, og den åpner på ca 88 grader. Jeg hører at vifta også kommer med når det blir veldig varmt. Noen forslag til hva som kan gjøres

#2 Ante

Ante

    Skogs same

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 997 Innlegg:

Posted 17 August 2007 - 10:46

mål kjølevesken
Man kapper ikke i en lux-man hæver dem!

#3 Lundblad

Lundblad

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 624 Innlegg:

Posted 17 August 2007 - 11:20

QUOTE(ronnsko @ 17 Aug 2007, 11:43) <{POST_SNAPBACK}>
Har med mye god hjelp fått montert turbo (ct 20) i min 90. hiace 2.4 4wd.så nå klarer jeg å holde fartsgrensa i de fleste bakker. Men til min store forskrekkelse oppdaget jeg at temperaturen på motoren var på full fart inn på rødt mens jeg kjørte ifra en caravelle 2.4d (de gamle uten tdi motor) i en lang motbakke. Da sluttet jeg å le. Så at temperaturen økte når jeg marsjet over saltfjellet i 110. Men i lange motbakker så øker temperaturen plagsomt mye, så nå må jeg slakke ned for å ikke belaste motoren så den ikke blir for varm. Har sjekket termostaten, og den åpner på ca 88 grader. Jeg hører at vifta også kommer med når det blir veldig varmt. Noen forslag til hva som kan gjøres



IC..

#4 expeditiontruck

expeditiontruck

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 236 Innlegg:

Posted 19 August 2007 - 21:08

Er nok radiatoren din som er tett, har byttet en del radiatorer på disse bilene opp igjenom årene, tetter seg innvendig i kjølekanaler, merkes best under stor belastning. En periode var det alltid innom en eller to turister med campingvogn iløpet av sommeren.
Rune Rydningen
TLF: 90 53 62 64
post@gpschallenge.info