Sur å få start på
#1
Posted 25 August 2007 - 15:00
Har fått tips om å sjekke dysene. Jeg har et gammel instrument for å trykkteste dysene. Onkelen til gamlingen lagde et på 60-tallet for å teste dysene på bulldosern , men dette går til 600 Bar, noe som er i overkant av hva jeg trenger.. Manomenteret blir mindre nøyaktig ved ca. 130bar.
Tildigere eiere har brukt manuell gløding, da helt uten ettergløding. Jeg koblet opp den orginale glødestyringen nå. Alt funker, etterglødingen har ca 13V ut på pluggene.
I Første omgang skal jeg prøve å bli kvitt spenningstapet ut til pluggene..
En annen ting er at for å få start må jeg gi gass ETTER at nøkkelen er vridd over.. Ellers er den ikke villig til å starte i det hele tatt.. Hvis jeg gir litt gass før jeg vrir på nøkkelen starter den ikke. WTF is going on?
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#2
Posted 25 August 2007 - 15:25
Jeg har bestandig full pedal når jeg starter kald motor. Det er 2 typer glødeplugger på 24 volt systemet. Det er forskjell på biler til 85 og 86 nyere. Di gamle har 23 volt glødeplugger. Di nyere modellene har 24 volt plugger. Om diesel filtret ditt står fast på motoren så har du motor fra 85 eller eldre. Står filtret på karosseriet er det 86 eller nyere.
#3
Posted 25 August 2007 - 15:59
Dette med full gass er noe jeg ikke er vant til. på min gamle renault-bensiner resulterte full i gass sur motor og masse svartrøyk.. Tenkte kanskje det var likens på en diesel...
Edited by wazzza, 25 August 2007 - 16:00.
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#4
Posted 25 August 2007 - 22:08
Fungerer starten bedre når du følger prosedyren med full gass?
#5
Posted 26 August 2007 - 00:06
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#6
Posted 28 August 2007 - 21:44
Timeren med et vanlig relè for å vise størrelse
Edited by wazzza, 28 August 2007 - 21:44.
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#7
Posted 29 August 2007 - 22:31
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#8
Posted 30 August 2007 - 15:53
#9
Posted 30 August 2007 - 19:46
#10
Posted 30 August 2007 - 22:12
Edited by wazzza, 30 August 2007 - 22:16.
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#11
Posted 30 August 2007 - 22:56
#12
Posted 30 August 2007 - 22:59
Hmm.. Interessant.. Er det noe triks du har funnet selv, eller skal det være sånn?
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#13
Posted 30 August 2007 - 23:11
#14
Posted 30 August 2007 - 23:19
#15
Posted 22 October 2008 - 20:44
Alle glødeplugger 24volt blir røde etter ca 6 sekunder (OK.)
Har lampe inne i bilen som er koblet direkte til glødepluggene i tillegg.
Når det er varmere enn 5+grader ute fungerer glødingen som den skal, lampen lyser sterkt 24volt? ca 15-20sek for så å gå over til svakere lys ca 12volt (etter gløding) ca1min.
Denne lampen lyser noen sekunder lengere en orginal lampen for gløding.
Når det er rundt 0 grader begynner problemet, da lyser den sterkt bare 1 tiedels sekund så går den over til etter gløding svakt lys ca 12volt.?
Lurer på om det er en deffekt tempratur sensor til glødingen? men hvor sitter den?
Er det noen som har peiling?
#16
Posted 22 October 2008 - 20:51
#17
Posted 22 October 2008 - 20:57
Da kan man vel prøve å gløde kald motor med og uten den ledningen til jord?
#18
Posted 22 October 2008 - 21:27
Du kan jo ta ut sensoren og Ohme den... Ta en liten kaserolle av hun du deler postkasse med og varm opp sensoren mens du måler den...
Burde kanskje ha en sjekk av glødesystemet mitt..
Edited by wazzza, 22 October 2008 - 21:29.
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#19
Posted 22 October 2008 - 21:43
#20
Posted 22 October 2008 - 21:46
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363