Toyota mot caravelle
#21
Posted 27 August 2007 - 23:24
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#22
Posted 27 August 2007 - 23:36
Tja... Min påstand er at VW har noe mer feil, men utover det er bilen fullstendig overlegen Hi-Ace som aldri burde vert levert som annet enn varebil.
Edited by Frode, 27 August 2007 - 23:36.
www.terrengbil.com
#23
Posted 27 August 2007 - 23:59
Aldri noe slikt privat på meg
Edited by Ante, 28 August 2007 - 00:09.
#24
Posted 28 August 2007 - 09:14
Det var vel egentlig ei grei oppsummering!
Skriver under på denne!
#25
Posted 28 August 2007 - 19:32
Har ringt på en syncro i dag,får se hor mye avslag i prisen jeg får...
Spar på vannet,drikk øl...
Meir turtall,je gass!
#26
Posted 28 August 2007 - 19:42
Jeg kjører en Transporter T5 07 mod....4motion, den er som en drøm å kjøre i forhold til nyeste Hiace.
Hilux 4x4 -91 Allpro SAS
#27
Posted 28 August 2007 - 19:53
Men, kor stor forskjell er det på bakkeklaringen på Caravelle vs Hiace, eller Hiclass som personbilutgaven heiter ?
Synst Hikkasen er utrulig lav, spesielt kroken, men er mulingens berre et synsbedrag.
#28
Posted 28 August 2007 - 20:16
Spar på vannet,drikk øl...
Meir turtall,je gass!
#29
Posted 28 August 2007 - 20:24
Det er vel ikke noe å si på kvaliteten og holdbarheten. Den er helt på topp den! Svært slitesterke biler HiAce.
Lite feil og tull.
Komforen derimot, er det ikke mye positivt å si om. Spesiellt på dårlige veier.
Alt for kort fjæringsvei og stiv fjæring og småe hjul som gjør at selv de minste ujevnheter i veien forplanter seg videre opp i hele bilen.
#30
Posted 28 August 2007 - 21:00
#31
Posted 28 August 2007 - 21:10
Hu hei kor det går http://www.youtube.c...4...ted&search=
(Kunne gjerne tenkte med den GMC'n og )
Edited by Jeeps, 28 August 2007 - 21:14.
#32
Posted 28 August 2007 - 22:58
Har hatt min Caravelle 102tdi i tre år. Har ikkje tal på kor mange toyota eg har kjørt forbi på dei åra sjøl med 1400kg campingvogn på kroken, men kan godt fortelle om den gongen eg vart forbikjørt av en hikkas
Klart eg har vore på verksted med den, men forrige eier hadde slett vedlikehold, og etter eg har fiksa det som var slapt når eg kjøpte den har eg kjørt frå 190k til 220k med den med veldig lite trøbbel. Bilen er større enn hikkas inni, og ruster ca. like mykje vil eg tru.
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#33
Posted 30 August 2007 - 13:42
En annen kamerat hadde en transporter 98 mod tdi 102 hk, og det var en forferdelig mandagsbil. toppen måtte byttes på 50``og 120`km. Lakken på panser flassa tvert av og bilen rusta som en engelskmann fra 70 - tallet.
Har sjøl en 91 mod hi- ace diesel kombi 4wd, og har siden kjøp i 1998 foruten slitedeler måttet bytte bladfjærene på ene siden(2 knekte), og så har jeg nå en lekkasje på servopumpe. Ellers Ingenting.
Bilen har begynt å ruste på de vanlige plasser så smått i karosseriet, men i go med at bile er understellsbehandlet og føglt opp er det ingenting på ramme.
Hi - acen har nå rusla 360`og er godt stelt, men hardt kjørt. Bilen går som ett dass. (rundt 80 hk) og bruker literen på mila. Ingen oljeforbruk, lekkasjer eller ulyder.
Vi er fornøyd med totyotaen men den kan ikke måles mot caravelle mht komfort. Men vår bil har vært og er fortsatt helt problemfri.
#34
Posted 30 August 2007 - 14:24
En annen kamerat hadde en transporter 98 mod tdi 102 hk, og det var en forferdelig mandagsbil. toppen måtte byttes på 50``og 120`km. Lakken på panser flassa tvert av og bilen rusta som en engelskmann fra 70 - tallet.
Har sjøl en 91 mod hi- ace diesel kombi 4wd, og har siden kjøp i 1998 foruten slitedeler måttet bytte bladfjærene på ene siden(2 knekte), og så har jeg nå en lekkasje på servopumpe. Ellers Ingenting.
Bilen har begynt å ruste på de vanlige plasser så smått i karosseriet, men i go med at bile er understellsbehandlet og føglt opp er det ingenting på ramme.
Hi - acen har nå rusla 360`og er godt stelt, men hardt kjørt. Bilen går som ett dass. (rundt 80 hk) og bruker literen på mila. Ingen oljeforbruk, lekkasjer eller ulyder.
Vi er fornøyd med totyotaen men den kan ikke måles mot caravelle mht komfort. Men vår bil har vært og er fortsatt helt problemfri.
Nu ska da da også sies at d e stor forskjell komfortmessig på 2007 hiace å 91 hiace.
Men Hiacen uansett årsmodell e bedre.
Har en 96 syncro i jobben nu, alt som kan vær feil e feil, å d e ræva å kjør
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#35
Posted 30 August 2007 - 14:47
Sjå der ja, ikkje berre eg som meiner 4Motion er dritt!
#36
Posted 31 August 2007 - 09:07
Bilen manglet litt motorkraft, men hadde jeg kunnet det jeg kan i dag så hadde jeg satt på en intercooler, skal visst gi ca 30 hk og 80 nm med fornuftig trykk.
Caravelle er god å kjøre og har nok motorkraft, men ser for meg at driftskostnadene er mye høyere, sitter på delelageret hos Møller, og ser til dagen hvor mye som blir byttet ifbm service. Men jeg tror det delvis skyldes at folk ikke tar godt vare på bilene, samt at VAG produserer litt større andel mandags-biler enn Toyota.
Jeg ville sjekket nøye om historikken på Caravellen var bra, at alle oljer var byttet når det skulle være byttet.
Edited by Phower, 31 August 2007 - 09:11.
87 Toyota Land Cruiser BJ75
#37
Posted 02 September 2007 - 16:47
Spar på vannet,drikk øl...
Meir turtall,je gass!