Gå til innhold



Foto

Toyota mot caravelle


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
36 replies to this topic

#21 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 27 August 2007 - 23:24

Toyota any day any time. VW har mere motor, men dær stoppa d også!!
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#22 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 27 August 2007 - 23:36

QUOTE(AMan @ 27 Aug 2007, 23:24) <{POST_SNAPBACK}>
Toyota any day any time. VW har mere motor, men dær stoppa d også!!

Tja... Min påstand er at VW har noe mer feil, men utover det er bilen fullstendig overlegen Hi-Ace som aldri burde vert levert som annet enn varebil.

Edited by Frode, 27 August 2007 - 23:36.

IPB Image

www.terrengbil.com

#23 Ante

Ante

    Skogs same

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 997 Innlegg:

Posted 27 August 2007 - 23:59

Jeg kjører en T5 104 hk. som firmabil, turboen gikk etter 32.000, byttet foringer i forstillingen etter 40.000, et ødelagt svinghjul etter ca.60.000, + en del smått sad.gif
Aldri noe slikt privat på meg dry.gif

Edited by Ante, 28 August 2007 - 00:09.

Man kapper ikke i en lux-man hæver dem!

#24 Pajerosan

Pajerosan

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 28 August 2007 - 09:14

QUOTE
Tja... Min påstand er at VW har noe mer feil, men utover det er bilen fullstendig overlegen Hi-Ace som aldri burde vert levert som annet enn varebil.


Det var vel egentlig ei grei oppsummering!
Skriver under på denne!

#25 dibben

dibben

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 772 Innlegg:

Posted 28 August 2007 - 19:32

Hadde ikke forventa så mye negativt om toyota på dette forumet.... noexpression.gif men.men smaken er som baken tongue.gif
Har ringt på en syncro i dag,får se hor mye avslag i prisen jeg får...
5 om dagen :)

Spar på vannet,drikk øl...
Meir turtall,je gass!

#26 Rukus

Rukus

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1358 Innlegg:

Posted 28 August 2007 - 19:42

Det hele grunner vel i at Toyota laget personbil av en varebil....å vw laget varebil av en person bil...

Jeg kjører en Transporter T5 07 mod....4motion, den er som en drøm å kjøre i forhold til nyeste Hiace.
Det vanskelige er en lek, å det umulie en utfordring

Hilux 4x4 -91 Allpro SAS

#27 Jeeps

Jeeps

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5440 Innlegg:

Posted 28 August 2007 - 19:53

Vart litt overraska på at det var så mykje negativt på kvaliteten på Toyota her ja. Skal bli spennandes å sjå når Toyota setter inn støtet, med en splitter ny Hiace biggrin.gif Dessuten er den nye fronten noko av det styggaste eg har sett!

Men, kor stor forskjell er det på bakkeklaringen på Caravelle vs Hiace, eller Hiclass som personbilutgaven heiter ? biggrin.gif

Synst Hikkasen er utrulig lav, spesielt kroken, men er mulingens berre et synsbedrag.
Er lykkelig eigar av en bensinslukande Tahoe!

#28 dibben

dibben

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 772 Innlegg:

Posted 28 August 2007 - 20:16

det nye til vw ser ikke ut det heller (LT).Alle nye biler ser jo ut som noe fra NASA...Hengerfeste er lavt på toyota(helt sant!)I alle fall på 2wd utgaven.Kan ikke kjøre av en fortauskant uten at det dæljer nedi!Høyden på T4 syncro er det samme som 2wd utgaven,vet ikke hvordan det er på toyota sin 4x4
5 om dagen :)

Spar på vannet,drikk øl...
Meir turtall,je gass!

#29 Pajerosan

Pajerosan

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 28 August 2007 - 20:24

QUOTE
Vart litt overraska på at det var så mykje negativt på kvaliteten på Toyota her ja.


Det er vel ikke noe å si på kvaliteten og holdbarheten. Den er helt på topp den! Svært slitesterke biler HiAce.
Lite feil og tull.
Komforen derimot, er det ikke mye positivt å si om. Spesiellt på dårlige veier.
Alt for kort fjæringsvei og stiv fjæring og småe hjul som gjør at selv de minste ujevnheter i veien forplanter seg videre opp i hele bilen.

#30 granlien

granlien

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 59 Innlegg:

Posted 28 August 2007 - 21:00

Har overtatt en 97 mod lang hiace 4x4 av fatter. han har hatt den siden den var ny. Har hatt bilen på toyota på hver service og bytta olje og filter på hver intervall. den har nå gått 300 000 og det som er bytta er en drivaksel foran (fordi fatter skar opp mansjetten på skareføre), batterier og dekk. i tilegg er det lakkert opp igjen litt bak. bilen har vært brukt som arbeids/familie bil siden den var ny. Driver med skogsmaskiner så bilen har blitt kjørt der den kommer fram. Den tar seg godt fram om vinteren selv med henger. Har brukt kjettinger forran 1 gang! Kjører mye henger på 1,5-2 tonn. Er fin på vinterføre også da den er veldig stabil på grunn av lengden. litt understyrt ved hard kjøring da men:P Ulempen er jo at lydisoleringa er ikke eksisterende og at bilen er lavt gira. greit når man kjører henger, men fælt på motorveien. er jo ikke den sprekeste bilen. og så må man jo velge parkeringsplass med omhu. Så jeg vil jo påpeke at det er en ekstremt driftsikker bil! Er forresten til slags grunnet bytte tel nyere hilux....

#31 Jeeps

Jeeps

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5440 Innlegg:

Posted 28 August 2007 - 21:10

Kunne godt ha tenkt meg Caravelle T5 som Personbil, men da med 170 hesteren biggrin.gif

Hu hei kor det går dribble.gif http://www.youtube.c...4...ted&search=


(Kunne gjerne tenkte med den GMC'n og dribble.gif )

Edited by Jeeps, 28 August 2007 - 21:14.

Er lykkelig eigar av en bensinslukande Tahoe!

#32 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 28 August 2007 - 22:58

får du klima på en hikkas?

Har hatt min Caravelle 102tdi i tre år. Har ikkje tal på kor mange toyota eg har kjørt forbi på dei åra sjøl med 1400kg campingvogn på kroken, men kan godt fortelle om den gongen eg vart forbikjørt av en hikkas biggrin.gif

Klart eg har vore på verksted med den, men forrige eier hadde slett vedlikehold, og etter eg har fiksa det som var slapt når eg kjøpte den har eg kjørt frå 190k til 220k med den med veldig lite trøbbel. Bilen er større enn hikkas inni, og ruster ca. like mykje vil eg tru.
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#33 bruno

bruno

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 33 Innlegg:

Posted 30 August 2007 - 13:42

Naboen som jobber i Siemens fikk seg transporter 06 mod tdi 130 hk 4motion. Helt ok bil men han klager over firehjulstrekksystemet som reagerer for seint.
En annen kamerat hadde en transporter 98 mod tdi 102 hk, og det var en forferdelig mandagsbil. toppen måtte byttes på 50``og 120`km. Lakken på panser flassa tvert av og bilen rusta som en engelskmann fra 70 - tallet.

Har sjøl en 91 mod hi- ace diesel kombi 4wd, og har siden kjøp i 1998 foruten slitedeler måttet bytte bladfjærene på ene siden(2 knekte), og så har jeg nå en lekkasje på servopumpe. Ellers Ingenting.
Bilen har begynt å ruste på de vanlige plasser så smått i karosseriet, men i go med at bile er understellsbehandlet og føglt opp er det ingenting på ramme.

Hi - acen har nå rusla 360`og er godt stelt, men hardt kjørt. Bilen går som ett dass. (rundt 80 hk) og bruker literen på mila. Ingen oljeforbruk, lekkasjer eller ulyder.

Vi er fornøyd med totyotaen men den kan ikke måles mot caravelle mht komfort. Men vår bil har vært og er fortsatt helt problemfri.

#34 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 30 August 2007 - 14:24

QUOTE(bruno @ 30 Aug 2007, 13:42) <{POST_SNAPBACK}>
Naboen som jobber i Siemens fikk seg transporter 06 mod tdi 130 hk 4motion. Helt ok bil men han klager over firehjulstrekksystemet som reagerer for seint.
En annen kamerat hadde en transporter 98 mod tdi 102 hk, og det var en forferdelig mandagsbil. toppen måtte byttes på 50``og 120`km. Lakken på panser flassa tvert av og bilen rusta som en engelskmann fra 70 - tallet.

Har sjøl en 91 mod hi- ace diesel kombi 4wd, og har siden kjøp i 1998 foruten slitedeler måttet bytte bladfjærene på ene siden(2 knekte), og så har jeg nå en lekkasje på servopumpe. Ellers Ingenting.
Bilen har begynt å ruste på de vanlige plasser så smått i karosseriet, men i go med at bile er understellsbehandlet og føglt opp er det ingenting på ramme.

Hi - acen har nå rusla 360`og er godt stelt, men hardt kjørt. Bilen går som ett dass. (rundt 80 hk) og bruker literen på mila. Ingen oljeforbruk, lekkasjer eller ulyder.

Vi er fornøyd med totyotaen men den kan ikke måles mot caravelle mht komfort. Men vår bil har vært og er fortsatt helt problemfri.



Nu ska da da også sies at d e stor forskjell komfortmessig på 2007 hiace å 91 hiace.

Men Hiacen uansett årsmodell e bedre.

Har en 96 syncro i jobben nu, alt som kan vær feil e feil, å d e ræva å kjør
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#35 Jeeps

Jeeps

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5440 Innlegg:

Posted 30 August 2007 - 14:47

QUOTE(bruno @ 30 Aug 2007, 13:42) <{POST_SNAPBACK}>
Naboen som jobber i Siemens fikk seg transporter 06 mod tdi 130 hk 4motion. Helt ok bil men han klager over firehjulstrekksystemet som reagerer for seint.



Sjå der ja, ikkje berre eg som meiner 4Motion er dritt! biggrin.gif
Er lykkelig eigar av en bensinslukande Tahoe!

#36 Paul Håkon

Paul Håkon

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 869 Innlegg:

Posted 31 August 2007 - 09:07

Jeg kjørte en 02 hiace som budbil, 90tkm på to år. Satt veldig godt i sete, det kunne reguleres i alle retninger.

Bilen manglet litt motorkraft, men hadde jeg kunnet det jeg kan i dag så hadde jeg satt på en intercooler, skal visst gi ca 30 hk og 80 nm med fornuftig trykk.

Caravelle er god å kjøre og har nok motorkraft, men ser for meg at driftskostnadene er mye høyere, sitter på delelageret hos Møller, og ser til dagen hvor mye som blir byttet ifbm service. Men jeg tror det delvis skyldes at folk ikke tar godt vare på bilene, samt at VAG produserer litt større andel mandags-biler enn Toyota. smile.gif

Jeg ville sjekket nøye om historikken på Caravellen var bra, at alle oljer var byttet når det skulle være byttet.

Edited by Phower, 31 August 2007 - 09:11.

-Offroaders Hordaland - Modalen kjørefelt-


87 Toyota Land Cruiser BJ75

#37 dibben

dibben

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 772 Innlegg:

Posted 02 September 2007 - 16:47

Ser ut til at jeg velger Vw,har jo hatt noen av di opp gjennom.Takker for mange gode svar,er alltid godt med tilbakemld om hva dere andre synes er bra og dårlig.
5 om dagen :)

Spar på vannet,drikk øl...
Meir turtall,je gass!