Hva er det som faktisk må gjøres for å godkjenne 33" på en mkII Hilux? Breddere og forsterkede bremser? Eller er det mer?
Godkjenning 33x12,5x15
Started by
PrinZe
, Aug 27 2007 12:40
7 replies to this topic
#1
Posted 27 August 2007 - 12:40
- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -
#2
Posted 27 August 2007 - 15:35
QUOTE(PrinZe @ 27 Aug 2007, 12:40) <{POST_SNAPBACK}>
Hva er det som faktisk må gjøres for å godkjenne 33" på en mkII Hilux? Breddere og forsterkede bremser? Eller er det mer?
vet bg-nor har noen felger med tüv godkjenning på 33" til noe hilux men vet ikke årsmodell osv. men du kan jo ringe og spørre
#3
Posted 27 August 2007 - 17:36
Hvis det ikke er noe alternativ tror jeg nesten du bare kan glemme det.
BT krevers ellers dokumentasjon fra Toyota på at bilen takler økt hjuldimensjon og øket sporvidde. De papirene får du dessverre ikke....
Klart, du kan jo være heldig å treffe en grei kar på BT, men jeg har mine tvil der gitt...
BT krevers ellers dokumentasjon fra Toyota på at bilen takler økt hjuldimensjon og øket sporvidde. De papirene får du dessverre ikke....
Klart, du kan jo være heldig å treffe en grei kar på BT, men jeg har mine tvil der gitt...
#4
Posted 29 August 2007 - 11:27
QUOTE(Duramax @ 27 Aug 2007, 17:36) <{POST_SNAPBACK}>
Hvis det ikke er noe alternativ tror jeg nesten du bare kan glemme det.
BT krevers ellers dokumentasjon fra Toyota på at bilen takler økt hjuldimensjon og øket sporvidde. De papirene får du dessverre ikke....
Klart, du kan jo være heldig å treffe en grei kar på BT, men jeg har mine tvil der gitt...
BT krevers ellers dokumentasjon fra Toyota på at bilen takler økt hjuldimensjon og øket sporvidde. De papirene får du dessverre ikke....
Klart, du kan jo være heldig å treffe en grei kar på BT, men jeg har mine tvil der gitt...
Men hva må da gjøres for at Toyota eller BT skal skjønne at bilen tåler det?
Er det mer enn bremser som kommer inni bildet her? Det er jo flere som har godkjent 33" her og der, men har de bare hatt flaks?
- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -
#5
Posted 29 August 2007 - 16:40
Tidligere var de litt greiere med sånt, nå er det papirer som gjelder og dessverre ikke noe annet... De er livredde for å godkjenne alt som ikke har tüv papirer eller lignende...
Selvfølgelig kan du ringe å snakke med gutta hos ditt lokale biltilsyn, men om de vil si noe mer enn at du må hoste opp dokumentasjon fra Toyota tør jeg ikke si...
Mvh Tore
Selvfølgelig kan du ringe å snakke med gutta hos ditt lokale biltilsyn, men om de vil si noe mer enn at du må hoste opp dokumentasjon fra Toyota tør jeg ikke si...
Mvh Tore
#6
Posted 30 August 2007 - 15:08
Når Arctic Trucks lager Hilux'er med mangetoms hjul, må det da gå an å få det til på en måte?..
Hmm.. Trur telefonen min skal få fikse en samtale med toyota snart..
Hmm.. Trur telefonen min skal få fikse en samtale med toyota snart..
- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -
#7
Posted 30 August 2007 - 15:14
Da vil jeg ønske deg lykke til, jeg tror du trenger det.
Man kapper ikke i en lux-man hæver dem!
#8
Posted 30 August 2007 - 15:32
QUOTE(Ante @ 30 Aug 2007, 15:14) <{POST_SNAPBACK}>
Da vil jeg ønske deg lykke til, jeg tror du trenger det.
Takk for det, redd for at jeg trenger det jeg å..
Strålende at biltrangsynet ikke er snevre i det hele tatt.. Skulle tro det ville hjelpe med sterkere bremser (calippere, skiver og klosser) samt breddere.. men akk..
- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -