Har nettopp satt i en 2l-t motor fra en LC i hiluxen min. Så lurer jeg litt på hvor mye trykk jeg kan kjøre på motoren uten at noe går til helvete?
Kjører uten IC no men har plan om å montere en om noen dager.
Noen som foresten kan forklare hvor på pumpen jeg justerer opp diesel trykket?
Ladetrykk 2L-t
Started by
Jorgen
, Aug 27 2007 21:54
7 replies to this topic
#1
Posted 27 August 2007 - 21:54
-Gå midt i veien for i grøften kommer Jørgen!-
#2
Posted 27 August 2007 - 22:25
QUOTE(Jorgen @ 27 Aug 2007, 21:54) <{POST_SNAPBACK}>
Har nettopp satt i en 2l-t motor fra en LC i hiluxen min. Så lurer jeg litt på hvor mye trykk jeg kan kjøre på motoren uten at noe går til helvete?
Kjører uten IC no men har plan om å montere en om noen dager.
Noen som foresten kan forklare hvor på pumpen jeg justerer opp diesel trykket?
Kjører uten IC no men har plan om å montere en om noen dager.
Noen som foresten kan forklare hvor på pumpen jeg justerer opp diesel trykket?
Flere ting som spiller inn her: Problemet er for høy eksostemperatur. Orginal motor u/kjøler med org eksos ville jeg ikke kjørt mer enn maks 0.7 på Med kjøler og 2.5" eksos kan du fint kjøre 1 kg.. Juster inn skruen til det røyker svart på fullt pådrag, dvs ca 2500 rpm, og skru litt tilbake så den verste røyken avtar.
NB: ca 1/4 omdr av gangen!!
Skruen er låst med en liten sett-mutter som må løsnes før du skrur inn skruen.
"det var det eg sa, du skulle gitt mer gass.., no kan du se.."
"I UNDERSTAND THE JEEP THING, THATS WHY I DRIVE A TOYOTA"
"I UNDERSTAND THE JEEP THING, THATS WHY I DRIVE A TOYOTA"
#3
Posted 27 August 2007 - 22:43
Alt du vet Jan
Får se om eg får justert litt i morgen.
Har bygget 2" eksos no, blir det får lite?
Får se om eg får justert litt i morgen.
Har bygget 2" eksos no, blir det får lite?
-Gå midt i veien for i grøften kommer Jørgen!-
#4
Posted 27 August 2007 - 22:49
org. laddetrykk er 0,61-0,81 og den motoren varver vel litt over 4k og ikke 2.5k
Man kapper ikke i en lux-man hæver dem!
#5
Posted 28 August 2007 - 21:41
QUOTE(Ante @ 27 Aug 2007, 22:49) <{POST_SNAPBACK}>
org. laddetrykk er 0,61-0,81 og den motoren varver vel litt over 4k og ikke 2.5k
Vet godt at den drar mer enn 2500 rpm, men oppga dette som referanse, for da hadde han garantert fullt ladetrykk, og således godt utgangspunkt for og vurdere forholdet mellom luft og diesel..
Tviler sterkt at der er en uskrudd 2lt som lader 0,81... Ligger heller på 0,5-0,65...
"det var det eg sa, du skulle gitt mer gass.., no kan du se.."
"I UNDERSTAND THE JEEP THING, THATS WHY I DRIVE A TOYOTA"
"I UNDERSTAND THE JEEP THING, THATS WHY I DRIVE A TOYOTA"
#6
Posted 28 August 2007 - 22:24
ladet 0.5 før eg begynte å skru. må få fikset servoen så kan eg skru litt videre.
-Gå midt i veien for i grøften kommer Jørgen!-
#7
Posted 29 August 2007 - 23:39
Har justert opp trykket på pumpen no og kjører 0.7 i ladetrykk. Men problemet nå er at den slipper trykket på et vist turtall så eg ikke får drad bilen noe særlig ut på girene. bilen blir jævlig død i begynnelsen av vært gir.
merker det best i opp til 3gir.
noen som vet noe om dette? er ganske fersk når det gjelder turbo.
merker det best i opp til 3gir.
noen som vet noe om dette? er ganske fersk når det gjelder turbo.
-Gå midt i veien for i grøften kommer Jørgen!-
#8
Posted 30 August 2007 - 11:51
QUOTE(Gi Gass @ 28 Aug 2007, 21:41) <{POST_SNAPBACK}>
Tviler sterkt at der er en uskrudd 2lt som lader 0,81... Ligger heller på 0,5-0,65...
Ikke vet jeg, bare leste ut av service manualen, står sikkert feil der.
Man kapper ikke i en lux-man hæver dem!