Gå til innhold



Foto

patrol 3,3td


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
9 replies to this topic

#1 fullgass

fullgass

    Offroad-wannabe

  • Supermedlem
  • PipPip
  • 59 Innlegg:

Posted 13 September 2007 - 17:27

er det mye jobb å bytte en fordelingskasse ifra en gir kasse til en annen.
eller skal jeg kaste kaste begge kassene og få tak i en komplett hel?

85. patrol punk.gif

Edited by fullgass, 16 September 2007 - 11:57.

y60 - 37"mtr - 2"bl - 4,5" fjørløft

#2 SkogsBjønn

SkogsBjønn

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 676 Innlegg:

Posted 17 September 2007 - 13:40

Jeg driver på å skrur ut girboks og motor på rollen min for tida. Jeg tror det kan være en fordel å ta bort fordelingskassen før du tar løs girboksen pga vekten på komponentene. Er ikke akkurat rette deler.
Men jeg grei jobb, straight forward, bortsett fra at det var noen skruver på akslingene jeg måtte kappe fordi de satt helt fast smile.gif

#3 Er ikke her lengre

Er ikke her lengre

    http://www.pirate4x4.no/welcome1.php

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4358 Innlegg:

Posted 17 September 2007 - 17:49

Du må ned med kassa for å få løs fordelingskassa. Det er en enkel jobb å bytte den.

#4 SkogsBjønn

SkogsBjønn

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 676 Innlegg:

Posted 20 September 2007 - 00:15

Må bumpe litt her. Driver å skrur ut kassen på delbilen min, men ble litt i tvil når jeg må ta fordelingskassen og girboksen av som en enhet. Mye veier dette ? Tenkte først jeg skulle skli under bilen på garasjehora å droppe boksen ned på meg selv..men jeg har litt bange anelser. hehe..

#5 Er ikke her lengre

Er ikke her lengre

    http://www.pirate4x4.no/welcome1.php

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4358 Innlegg:

Posted 20 September 2007 - 08:35

Ring ambulanse før du slipper den ned på deg selv. Den veier ca. 150 kg. Lag deg en ramme på en garasjejekk og ta den kontrollert ned. Hvis dere er 2 så går det fint med en jekk, og 1 til å holde den i balanse.

Edited by Jan Eggen, 20 September 2007 - 08:38.


#6 Inge

Inge

    inge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 990 Innlegg:

Posted 20 September 2007 - 11:23

Ned kommer'n altids,hehe..
''Ittno er umulig,det umulige tar bare litt lenger tid''
user posted image

#7 fullgass

fullgass

    Offroad-wannabe

  • Supermedlem
  • PipPip
  • 59 Innlegg:

Posted 27 September 2007 - 19:08

takk for svarene smile.gif
var ikke no problem å få ut kassa brukte to jekker. Å få den inn igjen var litt værre, brukte truck`n til å løfte den opp og en jekk til få riktig vinkel etter utallige forsøk for å få den opp med to jekker.

fant også ut at jeg måtte ta ut det midterste drevet inni fordelingskassa for å komme til to skruer ved deling av kassene.
var en ganske grei jobb cool.gif

Edited by fullgass, 29 September 2007 - 13:40.

y60 - 37"mtr - 2"bl - 4,5" fjørløft

#8 SkogsBjønn

SkogsBjønn

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 676 Innlegg:

Posted 27 September 2007 - 21:30

Ikke dumt. Jeg tok av gir og fordelingskasse på delebilen min her om dagen. Jeg tok ei stroppe å festet mellom rammen, slik at kassen fikk ei "seng" å dette ned på. Satt deretter en stor jekk under motoren og bak mot kassen, løftet den opp i fremkant. Satt på rævva å sparket i jekken helt til kassen datt i stroppesenga mi smile.gif Finmekanikk. hehe

#9 fullgass

fullgass

    Offroad-wannabe

  • Supermedlem
  • PipPip
  • 59 Innlegg:

Posted 28 September 2007 - 17:26

litt brutal må det være lov å være devil.gif
jeg hadde også en stropp for sikkerhetsskyld som jeg la rundt kassa og opp gjennon hullet til girspaken og sikret den med en jernstang. tenke litt sikkerhet innimellom whistle.gif
y60 - 37"mtr - 2"bl - 4,5" fjørløft

#10 bogba

bogba

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 119 Innlegg:

Posted 28 September 2007 - 17:41

Skifta clutsh på verksted. Var til stede da de løfta på. De var tre mann for å få det til. Den ene var sykemeldt dagen derpå på grunn av ryggen. Solide saker disse kassene.
Børge