Gå til innhold



Foto

Bremseproblem ? 3,3TD


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
8 replies to this topic

#1 Rune75

Rune75

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 232 Innlegg:

Posted 19 September 2007 - 17:06

Har en 86 mod 3,3TD lang type som låser bakhjula først når jeg bremser... Ikke noe problem å låse forhjula, bare å trykke litt hardere på pedalen, men bakhjula låser seg altså alltid først... Bremseklossene forran er ganske slitte, men det er fortsatt 2-3mm belegg igjen... Har aldri opplevd at slitte klosser skal få bremsene til å oppføre seg sånn, noen som har noen tips til hva det kan komme av ??



FIKK ORDNET BREMSENE PÅ FØLGENDE MÅTE: DET FØRSTE SOM MÅ GJØRES ER Å LEGGE BANDA BAK ORDENTLIG INNTIL. DET HJALP MYE FOR DA "HUGGER" IKKE BANDA SEG PÅ NÅR MAN BREMSER... DET NESTE JEG GJORDE VAR Å LAGE EN JUSTERING TIL LASTEREG-VENTILEN.. LASTEREG-VENTILEN ER FESTET I RAMMA MED 2STK 10MM BOLTER.. I DET FREMSTE FESTET SKJERTE JEG ET SPOR MED VINKELSLIPEREN SÅN AT HELE LASTEREG-VENTILEN KAN SENKES I FREMKANT OG SKRUES TIL AKKURAT I DEN POSISJONEN JEG MÅTTE ØNSKE... PÅ MIN BIL MÅTTE JEG SENKE CA 10MM I FREMKANT, SÅ VAR BROBLEMET MED AT BAKHJULA LÅSER FØRST BORTE....

Edited by Rune75, 20 September 2007 - 12:42.


#2 lømo

lømo

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 481 Innlegg:

Posted 19 September 2007 - 20:34

kansje det er feil på Lastventilen din, sitter på høyre side av ramma.
Kenneth 97785639

................................

#3 Rune75

Rune75

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 232 Innlegg:

Posted 19 September 2007 - 22:27

Er det den som er festet på innsia av ramma omtrent midt under bilen, på høyere rammevang ? Åssen virker den da ? Er jo ikke i forbindelse med fjærene på noen måte.... Går bremserør inn og ut av den jeg mener...

#4 SkogsBjønn

SkogsBjønn

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 676 Innlegg:

Posted 20 September 2007 - 00:10

Bakhjulene mine låser seg også først, isåfall til jeg har fått bremset noen ganger, da jevner det seg ut. Tenkte først det var et luftproblem..
Men jeg er spent på å høre hva andre har å si her.

#5 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 20 September 2007 - 06:29

Min er helt lik. Har helt nye skiver og klosser fremme, så det kan ikke være slitasje. Det skal sies at jeg tror jeg har luft i kretsen til framhjula...
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#6 Rune75

Rune75

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 232 Innlegg:

Posted 20 September 2007 - 09:22

Min å går seg litt til når jeg har fått bremset litt... Kikket litt under ved bakakselen nå, å det er ihvertfall ikke en sånn lastreduksjonsventil bak der... Viss det har vært så er den tatt bort nå... Bare en T som fordeler det bremserøret som kommer forfra ut til begge bakhjula... Men som nevnt tidligere så sitter det en "klump" ca midt under bilen som det samme bremserøret går inn i før det fortsetter frem til hovedbremsesylinderen... Skal ut å prøve å finne ut av hva det er for noe.... Eller kanskje ringe Nissan...

#7 lømo

lømo

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 481 Innlegg:

Posted 20 September 2007 - 10:32

QUOTE(Rune75 @ 20 Sep 2007, 09:22) <{POST_SNAPBACK}>
Min å går seg litt til når jeg har fått bremset litt... Kikket litt under ved bakakselen nå, å det er ihvertfall ikke en sånn lastreduksjonsventil bak der... Viss det har vært så er den tatt bort nå... Bare en T som fordeler det bremserøret som kommer forfra ut til begge bakhjula... Men som nevnt tidligere så sitter det en "klump" ca midt under bilen som det samme bremserøret går inn i før det fortsetter frem til hovedbremsesylinderen... Skal ut å prøve å finne ut av hva det er for noe.... Eller kanskje ringe Nissan...


den klumpen midt under bilen er nok lastventilen din.
Inni den er det ei kule som virker sånn at når bilen blir lastet ned bak flytter den på seg og du får bedre bremser bak. tror jeg trallalla.
Kansje denne har satt seg.
Kenneth 97785639

................................

#8 Inge

Inge

    inge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 990 Innlegg:

Posted 20 September 2007 - 11:18

Bremsene er sånn på alle trur je...både min å kjerringa sin er å akkurat samma... Min sitter det nye skiver,klosser,band og tromler på plus overhalte calippere og hjulsylindre på så alt er i sin skjønneste orden..
Kan væra den ventilen under der ja men så lenge alle de je har vært borti er sånn så vil je si det er normalt...
''Ittno er umulig,det umulige tar bare litt lenger tid''
user posted image

#9 hansanders

hansanders

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 13 Innlegg:

Posted 12 February 2010 - 11:30

QUOTE(lømo @ 20 Sep 2007, 11:32) <{POST_SNAPBACK}>
den klumpen midt under bilen er nok lastventilen din.
Inni den er det ei kule som virker sånn at når bilen blir lastet ned bak flytter den på seg og du får bedre bremser bak. tror jeg trallalla.
Kansje denne har satt seg.


kan ver att bladfjærene har blit svakere. å bilen har blit lavere bake, da ska det bli meir bremse bake. og da vil kula som ligg inni den ventilen skli litt bakover

Edited by hansanders, 12 February 2010 - 11:31.

hans anders