Gå til innhold



Foto

Kjøpsråd ?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 pajomann

pajomann

    Offroad-wannabe

  • Supermedlem
  • PipPip
  • 67 Innlegg:

Posted 16 November 2007 - 18:06

Har en 410 på hand ,men jeg kjenner jo ikke til den type bil .
Bilen er en 86 mod og har rundet 150...
Den har sliten klutsj er det dyrt og skifte?
Hva bør jeg se etter og hvor er det rusta er verst
hvordan er den i terenget
Er jo tøffe biler dribble.gif
RUST nei det er bare sånn

#2 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 16 November 2007 - 18:22

QUOTE(pajomann @ 16 Nov 2007, 18:06) <{POST_SNAPBACK}>
Har en 410 på hand ,men jeg kjenner jo ikke til den type bil .
Bilen er en 86 mod og har rundet 150...
Den har sliten klutsj er det dyrt og skifte?
Hva bør jeg se etter og hvor er det rusta er verst
hvordan er den i terenget
Er jo tøffe biler dribble.gif


Du får en klutsj fra 1200 til 2500 kr alt etter hvor og hva du kjøper. Husk at 413 sin passer ikke på 410.

Oljeforbruk på motoren, rust i hjulbuer, rust under alle matter, ulyder fra gearkassa, om fjærene er helt nedsigne, ellers som en annen gammel bruktbil.

Den er formidabel i terrenget, en utrolig turtallsvennlig liten motor og den tar seg frem der bare de færreste biler tar seg fram.

Ellers er det sikkert mange her som har uuttømmelig med kunnskap å dele med deg om hva du skal se etter og hvordan du skal skaffe deler og fikse opp-pussing. Den er svært enkel å skru på.

#3 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 16 November 2007 - 21:41

når det gjelder rust på SJ generelt, er det kun karosseriet som pleier å ruste, ramma er sjelden rustangrepet i det heletatt.

på karosseriet er det gulv, kanaler og spesielt karosserifestene under gulvet i framkant av balja som kan bli mangel på EU, og som er et vanlig problem...

i tillegg ruster de ofte i alle fire hjulbuene, under skjermbredderne.

clutchen koster som Nöcke sier, fra 1200 og oppover, men vær klar over at det er tre forskjellige clutcher ute og går, så om det har vært bytta motor eller girkasse kan det være at ikke clutchsettene kan bruke, måtte på suzuki og handle clutchen i deler til min, kom på ca 1800 kroner, bytte den er ikke mer enn to-tre timers jobb, og er som det meste annet på disse bilene svært enkelt...

SJ 410 er en meget bra terrengbil, den er lavt og fint giret. langs veien er den ikke like bra, men en slik bil SKAL man være litt masochist for å like..... for den har HØY gøyfaktor:)

mitt råd er iallefall, kjøp bilen:) jeg har hatt min 410 highroof i 6 år, og har aldri angret ett sekund smile.gif


#4 Bergum

Bergum

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2838 Innlegg:

Posted 16 November 2007 - 22:38

Ta et godt tak i støtfangerhjørner bak og dra, prøv det samme på hjørnene nede bak.
Se etter olje i simringene rundt transferen.
Og bulker i kardangene (tyder på offroadkjøring)
________________________________________________________________________________
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway