Gå til innhold



Foto

spring over på 160


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
18 replies to this topic

#1 pat_per

pat_per

    Offroad-wannabe

  • Supermedlem
  • PipPip
  • 75 Innlegg:

Posted 17 December 2007 - 11:15

hei. noen som kan sende meg bilder eller info om spring over foran på patrol 160?? noen som vet om litt av "vobblinga" går vekk?? har jo laaange sjakkler som skal vekk- kjører på 38.5x16 nå. noen som vet om det er mulig å dei dekka i vognkortet?

bilen er også til salgs!!! ligger bilder på galleri.. ligger på autodb og.

har man ikke råd, har man ikke lyst... men uten penger har du ikke det du trenger

#2 SkogsBjønn

SkogsBjønn

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 676 Innlegg:

Posted 17 December 2007 - 14:35

OME styredemper kan vell ta bort noe vobbling.

#3 pat_per

pat_per

    Offroad-wannabe

  • Supermedlem
  • PipPip
  • 75 Innlegg:

Posted 18 December 2007 - 23:10

QUOTE(SkogsBjønn @ 17 Dec 2007, 14:35) <{POST_SNAPBACK}>
OME styredemper kan vell ta bort noe vobbling.



takker! den er allerede bestillt hos bruno:)

har man ikke råd, har man ikke lyst... men uten penger har du ikke det du trenger

#4 Patrol-killer

Patrol-killer

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 143 Innlegg:

Posted 24 December 2007 - 01:29

vobling forsvinner ikke m styre demper har hålt på plagdes m vobling i 5 år jeg har prøvd alt men løsningen ble pannardstag på min patrol m bladfjører
Frank R Fossen
Patrol 39"

#5 pat_per

pat_per

    Offroad-wannabe

  • Supermedlem
  • PipPip
  • 75 Innlegg:

Posted 24 December 2007 - 13:04

QUOTE(Patrol-killer @ 24 Dec 2007, 01:29) <{POST_SNAPBACK}>
vobling forsvinner ikke m styre demper har hålt på plagdes m vobling i 5 år jeg har prøvd alt men løsningen ble pannardstag på min patrol m bladfjører



pannardstag? hva er det? har du evt et bilde hvor går det fra å til?

har man ikke råd, har man ikke lyst... men uten penger har du ikke det du trenger

#6 Patrol-killer

Patrol-killer

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 143 Innlegg:

Posted 24 December 2007 - 13:38

pannardstag er d samme som er på en spirral bil for å holde akslingene sideveis
Frank R Fossen
Patrol 39"

#7 pat_per

pat_per

    Offroad-wannabe

  • Supermedlem
  • PipPip
  • 75 Innlegg:

Posted 25 December 2007 - 13:54

QUOTE(Patrol-killer @ 24 Dec 2007, 13:38) <{POST_SNAPBACK}>
pannardstag er d samme som er på en spirral bil for å holde akslingene sideveis


aha! har du kunna tatt et bilde av forstillinga? kan sende d på mms til dama mi. ho har bra cam tlf. om du gidd. må få vekk vobblinga. har knukke fjer festet framme allerede... hadde heldigvis ikke mer enn 50km/h når det skjedde.

har man ikke råd, har man ikke lyst... men uten penger har du ikke det du trenger

#8 Jøtul

Jøtul

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 77 Innlegg:

Posted 25 December 2007 - 17:36

Veit ikke hva som er gjort med min. Men dener helt fin å kjøre. Tror det var laget ett styrestagg/paralellstagg som skulle forhindre dette. Prøve å legge ut bilde i morgen.

#9 Patrol-killer

Patrol-killer

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 143 Innlegg:

Posted 26 December 2007 - 11:33

jøtul hvor store dekk har du på din bil da
Frank R Fossen
Patrol 39"

#10 Jøtul

Jøtul

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 77 Innlegg:

Posted 26 December 2007 - 15:11

QUOTE(Patrol-killer @ 26 Dec 2007, 11:33) <{POST_SNAPBACK}>
jøtul hvor store dekk har du på din bil da

35/12.5.

QUOTE(Patrol-killer @ 26 Dec 2007, 11:33) <{POST_SNAPBACK}>
jøtul hvor store dekk har du på din bil da


#11 pat_per

pat_per

    Offroad-wannabe

  • Supermedlem
  • PipPip
  • 75 Innlegg:

Posted 26 December 2007 - 19:43

QUOTE(Jøtul @ 26 Dec 2007, 15:11) <{POST_SNAPBACK}>
35/12.5.


35x12.5 er ike noe problem det vobbler ikke. bare sporer pittelitt. men når de bikker 14"bredde begynner problemerne..

har man ikke råd, har man ikke lyst... men uten penger har du ikke det du trenger

#12 Patrol-killer

Patrol-killer

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 143 Innlegg:

Posted 26 December 2007 - 22:48

ja æ har 3915 15 baja belted 35 mud vobler ikke
Frank R Fossen
Patrol 39"

#13 VFH16

VFH16

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 268 Innlegg:

Posted 27 December 2007 - 20:22

Hei gett jøtul, hilsen fra Torgrim, du har patrolen enda ? til info, jeg gjorde ikke noe spesielt da jeg bygde den om til spoa, men jeg var pinlig nøye med brakettene, og at det ikke er slark i noen kuler eller lagrer til knokkelhusa, også at krenke staget sitter der etter heving også, det staget du tenker på er bare en "forsenket pittman-arm" Men har hørt flere måttet ty til panhard stag, og det kommer vel kansje av at sjaklene sitter foran, mvh. Torgrim

her er noen bilder fra bilen spoa hevet, mvh. Torgrim

Attached Thumbnails

  • 7.jpg
  • alt_mulig_487.jpg
  • alt_mulig_014.jpg


#14 Pajless

Pajless

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 286 Innlegg:

Posted 27 December 2007 - 21:48

Har du den KB registrerte svart å sølv Patrolen i nærheten så kan du jo se på den. Den er det jeg som har SPOA hevet. Den å vobblet LITT når jeg hadde den. På jeep så får man kjøpt sett der sjaklene blir flyttet bak. Feilkonstruksjon å ha sjaklene forran.

#15 pat_per

pat_per

    Offroad-wannabe

  • Supermedlem
  • PipPip
  • 75 Innlegg:

Posted 28 December 2007 - 00:59

QUOTE(Pajless @ 27 Dec 2007, 21:48) <{POST_SNAPBACK}>
Har du den KB registrerte svart å sølv Patrolen i nærheten så kan du jo se på den. Den er det jeg som har SPOA hevet. Den å vobblet LITT når jeg hadde den. På jeep så får man kjøpt sett der sjaklene blir flyttet bak. Feilkonstruksjon å ha sjaklene forran.



liker ikke jeep! å har ikke tenkt å ha jeep deler på en pat. men er det noen som har flyttet sjaklene bak før?
er ikke d bare å kappe av fjørene me feste å heile driten da? å snu dem å sveise fast igjen?

har man ikke råd, har man ikke lyst... men uten penger har du ikke det du trenger

#16 Patrol-killer

Patrol-killer

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 143 Innlegg:

Posted 29 December 2007 - 11:16

her er min patrol

Attached Thumbnails

  • 4746.jpg

Frank R Fossen
Patrol 39"

#17 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 30 December 2007 - 01:20

QUOTE(Pajless @ 27 Dec 2007, 21:48) <{POST_SNAPBACK}>
Har du den KB registrerte svart å sølv Patrolen i nærheten så kan du jo se på den. Den er det jeg som har SPOA hevet. Den å vobblet LITT når jeg hadde den. På jeep så får man kjøpt sett der sjaklene blir flyttet bak. Feilkonstruksjon å ha sjaklene forran.



jeg vil påstå akkurat det motsatte om du er på jakt etter det lille ekstra på framkommeligheten... Sjakler i bakkant er besparende, men ødelegger litt framkommelighet slik jeg ser det.




er sjaklene forlenget på denne bilen, og hvordan ser bladfjærene ut, har de svaien sin slik de skal ha, eller er de blitt deformerte av SPOA'en?


#18 Jøtul

Jøtul

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 77 Innlegg:

Posted 31 December 2007 - 16:30

QUOTE(VFH16 @ 27 Dec 2007, 20:22) <{POST_SNAPBACK}>
Hei gett jøtul, hilsen fra Torgrim, du har patrolen enda ? til info, jeg gjorde ikke noe spesielt da jeg bygde den om til spoa, men jeg var pinlig nøye med brakettene, og at det ikke er slark i noen kuler eller lagrer til knokkelhusa, også at krenke staget sitter der etter heving også, det staget du tenker på er bare en "forsenket pittman-arm" Men har hørt flere måttet ty til panhard stag, og det kommer vel kansje av at sjaklene sitter foran, mvh. Torgrim

her er noen bilder fra bilen spoa hevet, mvh. Torgrim

Har bilen enda. Gått nesten feil fritt. Diesel pumpe bytte i sommer. Og nå gikk det en stikkaksel. Eller er det en knakende god bil som ruster der den skall. biggrin.gif

#19 VFH16

VFH16

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 268 Innlegg:

Posted 03 January 2008 - 22:33

HEI GEET JØTUL, GODT Å HØRE AT SNADDER VOGNA GÅR, OG LYDEN ER LIKE LIFLIG ? Gjorde meg ksos annlegg på den neste jeg kjøpte også men ikk ikke samme go lyden der, den patrolen du har sitter det parabel-fjærer på, og de har "feil" bue, men gir enda bedre flex enn de heavy duty fjærene som fleste parten av norske 160 har, og det er sant som han nevner, det gir bedre fremkommelighet med sjakkelen forran, har prøvd og blitt fortalt/forklart det av en som setter seg grundig inn i hvordan ting funker. Og jeg tror ikke avstandene passer hvis du snur fjøra, nevnte det for en som har skrudd mye på patrolen sin og han tror ikke at det går, mvh. Torgrim PS. sender med noen bilder av min 2 patrol

Attached Thumbnails

  • PICT0010.JPG
  • PICT0011.JPG