
3,3 td med IC som lader 1 bar, holder det-?
Started by
pvnyhus
, Dec 20 2007 16:46
14 replies to this topic
#1
Posted 20 December 2007 - 16:46
hei, har en patrol kort med 3,3 td som er etter montert intercooler og lader 1 bar... er dette noe som holder eller bør jeg skru ned ladetrykket igjen, det er forige eier som har gjort dette.
motoren har rulle 344 000.
motoren har rulle 344 000.
#3
Posted 20 December 2007 - 17:48
#4
Posted 20 December 2007 - 18:44
Har en kompis som har originalbil (ikke ic eller 3" exos). Han lader på 1.3, å den har faktisk også holdt.
#5
Posted 20 December 2007 - 19:15
Jeg kjører rak 3", IC og 1.3 bar.. Drar som fan og har holdt inntill videre...
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#6
Posted 20 December 2007 - 21:59
Patrol 3.3 har 4-lagra veiv, det er litt steinalder og stor belastning for de 4 lagrene, bytt rådelager og du har motor som tåler mye ladetrykk og går langt!! Har vært borti veiv som knekker grunnet slitasje på rådelager og kast i veiva grunnet høyt ladetrykk...
Mvh
Mvh
#7
Posted 23 December 2007 - 20:44
En kamerat har en 260 med 3,3 motor uten intercooler, og det blir ofte kjørt med wastegate slangen av, dermed lader bilen rundt 1,8bar, og den motoren har passert 600k!! Så 3,3`n er SOLID

Sigurd
Mob:90046866
Mob:90046866

#8
Posted 23 December 2007 - 23:09
har en lang 160 me 3.3t 3.5"rak å IC. har hatt på 38.5" hjul så den var treig.. så stilte jeg på 3omdr på pumpa. det gikk bra! men så bendet jeg staget på wasten istdet for å bløgge eller stille på, da knakk veiva mi
men har kjørt den motorn på 1.8 i litt over 2år og har ike akkurat behandlet den så fint. har fått mye juling.. den hadde ikke gått mer en 270000..



har man ikke råd, har man ikke lyst... men uten penger har du ikke det du trenger
#9
Posted 29 September 2008 - 20:42
Hei.
Satte fjær på westgate stag, økte trykket til 0,7 bar. har ønske om å få den opp til 1 bar (sterkere fjær?). har ikke IC men 3" eksos.
Øker turbotrykket noe hvis man stiller opp dieselpumpen i tillegg?
Satte fjær på westgate stag, økte trykket til 0,7 bar. har ønske om å få den opp til 1 bar (sterkere fjær?). har ikke IC men 3" eksos.
Øker turbotrykket noe hvis man stiller opp dieselpumpen i tillegg?
#10
Posted 30 September 2008 - 10:54
QUOTE(pglok @ 29 Sep 2008, 21:42) <{POST_SNAPBACK}>
Hei.
Satte fjær på westgate stag, økte trykket til 0,7 bar. har ønske om å få den opp til 1 bar (sterkere fjær?). har ikke IC men 3" eksos.
Øker turbotrykket noe hvis man stiller opp dieselpumpen i tillegg?
Satte fjær på westgate stag, økte trykket til 0,7 bar. har ønske om å få den opp til 1 bar (sterkere fjær?). har ikke IC men 3" eksos.
Øker turbotrykket noe hvis man stiller opp dieselpumpen i tillegg?
fjær e bare tull. ta vekk overtrykks ventilen å tett hullet. so bender du eller korter inn staget fra turbon til waste gaten. e har cosworth turbo på en lang 160 mer 3,5" rak å ic. lader 2.2:)
har man ikke råd, har man ikke lyst... men uten penger har du ikke det du trenger
#11
Posted 10 December 2010 - 22:22
QUOTE(pat_per @ 30 Sep 2008, 10:54) <{POST_SNAPBACK}>
fjær e bare tull. ta vekk overtrykks ventilen å tett hullet. so bender du eller korter inn staget fra turbon til waste gaten. e har cosworth turbo på en lang 160 mer 3,5" rak å ic. lader 2.2:)
Har du noen bilder på detta? hadde vært fint og sett hvordan andre monterer ting=)
#12
Posted 13 December 2010 - 02:40
QUOTE(rub1 @ 10 Dec 2010, 22:22) <{POST_SNAPBACK}>
Har du noen bilder på detta? hadde vært fint og sett hvordan andre monterer ting=)
har solgt den bilen men har kjøpt en ny. der satte e bare på største turboen man får med t3 flens. kjøpt på e bay:) skal se om e får lakt ut bilde i morra:)
har tenkt og prøve med en gt35 men tror den blir i største laget. ska bygge propan anlegg først.
har man ikke råd, har man ikke lyst... men uten penger har du ikke det du trenger
#13
Posted 13 December 2010 - 13:54
Hvor mye lader 3,3'en originalt?
#14
Posted 15 December 2010 - 02:11
#15
Posted 15 December 2010 - 21:55
QUOTE(pvnyhus @ 20 Dec 2007, 17:46) <{POST_SNAPBACK}>
hei, har en patrol kort med 3,3 td som er etter montert intercooler og lader 1 bar... er dette noe som holder eller bør jeg skru ned ladetrykket igjen, det er forige eier som har gjort dette.
motoren har rulle 344 000.
motoren har rulle 344 000.
Ikke mye trykk det, kjører selv på 1.5 i offroad uten cooler....sørg for et åpent sportfilter type KN eller noe,så får den luft..
Big toys 4 Big boys
Kjør hardt eller bli hjemme
Kjør hardt eller bli hjemme