
Clutch 160 3.3
#1
Posted 10 January 2008 - 13:26
Den var helt lett å trykke ned å tar bare tak de siste cm før pedalen går i gulvet.
Det ble litt bedre etter jeg hadde kjørt litt, men den tar fortsatt for lite etter min smak.
Har ikke bilen i garasje nå, så jeg har ikke sjekket noen ting i forbindelse med dette.
Samme skjedde på sukin min, men da var det bare å stramme en wire. Rekner med patrollen har væskestyrt forsterker på clutchen.
Noen som har noen gode ideer til hva dette kan være før jeg begynner å krype under bilen ute på grusen ?
#2
Posted 10 January 2008 - 14:40
Edit: Sjekk også om du har nok bremsevæske på clutch systemet.
Edited by FrankWS, 10 January 2008 - 14:42.
LA5MSA
Det er ikke farten som dreper, det er smellen.
Eller som vi cowboys sier; It's not the fart that kills, it's the smell.
#3
Posted 10 January 2008 - 15:40
Må man lufte etter ei sånn påfylling ? Var helt tørt i påfyllingskoppen.
#4
Posted 10 January 2008 - 17:02
Tipper du har en lekasje i systemet.
#5
Posted 10 January 2008 - 17:39

Mob:90046866

#6
Posted 10 January 2008 - 18:25
Når man lufter clutch, gjør man det på den der saken som ser ut som en nippel, om man følger røret ? Sånn ca midt på torpedoveggen.
#7
Posted 10 January 2008 - 18:49

Mob:90046866

#8
Posted 11 January 2008 - 06:14
#9
Posted 11 January 2008 - 09:46

Mye burde jeg forvente for en ny ?
#10
Posted 11 January 2008 - 14:47

Mob:90046866

#11
Posted 11 January 2008 - 15:49
#12
Posted 11 January 2008 - 23:01
Hva gjør jeg nå ?
#13
Posted 11 January 2008 - 23:17
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#14
Posted 11 January 2008 - 23:51
Det lekker ikke fra den dingsebomsen som henger ca midt på torpedoveggen, men jeg fant ut at det går ann å lufte fra den også

Slik som jeg kan se det, så er det ingen lekkasje fra sylinderen man oppererer med clutchpedal (ny). Og ikke noe lekkasje langs rørsystemet til det går inn i girkassen.
Kan dette lekke ut i girkassen ? Eller hur blir dette.. ?
#15
Posted 11 January 2008 - 23:54
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#16
Posted 11 January 2008 - 23:56

Jeg skal ta meg en titt i morra. Så får jeg se hva jeg finner ut. Med mitt hell skal du ikke se bort ifra at jeg må ned med hele kassen.
#17
Posted 12 January 2008 - 08:35

Jeg skal ta meg en titt i morra. Så får jeg se hva jeg finner ut. Med mitt hell skal du ikke se bort ifra at jeg må ned med hele kassen.
Sylindern er enkel å ta av uten å ta ned kassa, 2 skruer.
Plukk sylindern fra verandre og se at det ikke er rust inni sylinderen, da blir det ikke tett.
Husk å følge med hvordan det sto sammen inni der, gjør deretter rent å monter sammen så burde det virke.
Det virket no for meg vertfall.
#18
Posted 12 January 2008 - 10:00
Btw: Mekket i dag. Skrudde av sylinderen på motoren, honet selve sylinderen og byttet stempel..Gummiforingen på stemplet var noget slitt. får satse på de blir tett nå

Edited by SkogsBjønn, 12 January 2008 - 15:40.