Gå til innhold



Foto

patrol 160 og 12v anlegg


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
8 replies to this topic

#1 ivar_

ivar_

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 70 Innlegg:

Posted 28 January 2008 - 15:13

det er helt sikkert spurt om dette før. men hvis jeg setter på en ekstra dynamo på bilen min kan jeg da bruke samme jord eller blir dette tull. skal egentlig kunne dette men det står helt stille
fart er tingen, kommer seg frem da

#2 Inge

Inge

    inge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 990 Innlegg:

Posted 28 January 2008 - 16:28

Hei.. Samme jord kan du bruke for jord er jo jord bare du ikke blander plusen sammen men det sier seg vel selv tror jeg,hehe...
Skal gjøre det samme på patrolen min tenkte jeg,lage eget 12v anlegg..
''Ittno er umulig,det umulige tar bare litt lenger tid''
user posted image

#3 ivar_

ivar_

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 70 Innlegg:

Posted 28 January 2008 - 16:36

tenkte jeg skulle prøve i dag jeg da. hvis jeg finner en dynamo som kan passe, får kikke litt oppi verkstedet
fart er tingen, kommer seg frem da

#4 lyx

lyx

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 360 Innlegg:

Posted 28 January 2008 - 19:20

QUOTE(ivar_ @ 28 Jan 2008, 16:36) <{POST_SNAPBACK}>
tenkte jeg skulle prøve i dag jeg da. hvis jeg finner en dynamo som kan passe, får kikke litt oppi verkstedet


jeg jorde dette på fredagen.d ligger bilder ute på nissan4x4.no på garasjen min viss d er av interesse.
jeg lagde et unversal feste for dynamoen slik at jeg kan bruke stort sett alle slags dynamoer.
Terje Pedersen
93289602

#5 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 28 January 2008 - 21:24

QUOTE(lyx @ 28 Jan 2008, 19:20) <{POST_SNAPBACK}>
jeg jorde dette på fredagen.d ligger bilder ute på nissan4x4.no på garasjen min viss d er av interesse.
jeg lagde et unversal feste for dynamoen slik at jeg kan bruke stort sett alle slags dynamoer.


Så greit ut den patenten.. Jeg kunne også tenkt meg 12V dynamo og ekstra batteri, men jeg har IC-rørene der hvor din dynamo går.. Får tenke på noe annet.
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#6 ivar_

ivar_

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 70 Innlegg:

Posted 29 January 2008 - 23:21

slik da var det gjort, fant rem som passet å, har testa at det lader å, ikke noe prolem, mangler bare å få plassert et batteri frammi der, min er såpass ny at den har diesel filteret festet i innerskjermen , men finner nok ut noe
fart er tingen, kommer seg frem da

#7 Inge

Inge

    inge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 990 Innlegg:

Posted 02 February 2008 - 16:04

Sett batteriet under baksetet hvis det er plass...på min står baksetet på ei ramme liksom å er akkurat fin plass til batteri under setet rett innafor bakdøra hvis du skjønner...stikk på biltema eller torshov å kjøp sånn batterikasse som er beregnet til båt så slipper du evt noe uhell med batterisyre inni bilen..
''Ittno er umulig,det umulige tar bare litt lenger tid''
user posted image

#8 Ztiggi

Ztiggi

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 15 Innlegg:

Posted 06 February 2008 - 19:01

jeg har også montert 12v dynamo og ekstra batteri,
batteriet mitt står bak det originale på høyre side, flytta dieselfilteret litt, og en annen el-boks.
men bilen blir vel ganske tung framme med vinsj og ekstra dynamo og batteri frammi da,

så det er vel ikke dumt å plassere batteriet bak.
Stig Rune Storsve

#9 Inge

Inge

    inge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 990 Innlegg:

Posted 07 February 2008 - 00:13

Akkurat det samme tenkte jeg også på..er igrunn tung nok fra før forran så å få fordelt litt på vekta kan jo væra greit..
Men er jo ikke brått sikkert at baksetet sitter på sånn ramme som i min da å da går det jo ikke så klart... Men en ting har jeg lurt på..hvor mange forskjellige typer bakseter finnes til 160 å hvor mange forskjellige måter finnes det å montere setet på...har sett i allefall 4 forskjellige typer seter og 3 forskjellige måter å montere de på... I min så er det ett ganske stort skikkelig baksete med tre nakkestøtter å som sagt det er montert på ei ramme så det er greit å sitte der..sitter normalt liksom men er da til gjengjeld noe mindre plass i lasterommet..

Hmm,spora litt av her nå trur jeg...tilbake til det med ekstra 12v dynamo og batteri... Det som også går er å lage dobbelt gulv bak i lasterom,altså skjære til ei plate som passer som da ligger oppå hjulkassene...da er det jo muligheter for å sette batteri(er) bak baksetet under plata så er de ute av veien plus at en får ett flatt golv i hele lasterommet og ett rom under til å ha stropper,verktøy,jekk,osv...
''Ittno er umulig,det umulige tar bare litt lenger tid''
user posted image