Gå til innhold



Foto

Legge opp en del elektrisk


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 Eiluf

Eiluf

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 65 Innlegg:

Posted 06 February 2008 - 08:15

Hei! Som sagt kjøpte jeg ny patrol for noen få uker siden, og igår kjørte jeg i en vann dam og det kortsluttet, slik at magnetventilen til diesel pumpa stoppa! Var greit det fordi jeg kobla bare av wiren, men har også da sett litt kaos i ledningene gjennom torpedo veggen på høyere side.


Det er ettermontert Defa der, og tror noe har gått varmt. En brun ledning med røde ringer rundt, som det er 2 av virker litt brent, og isolasjonen er noe borte! Hvor går den? Så igår ville ikke glødinga vise noe eller volt-metere.

Jeg tenkte å klippe av ledningsnettet der som går igjennom torpedo veggen, å koble på kabelsko i enninga, bare for å få fjernet de "svidde" ledningene, og finne ut hvor det er feil! Det er trangt, og lite å gå på med de som er der fra før uansett Også er det en hogger borti der som har Patrol, og tenkte å høre om jeg kan ta de evt ledningene derifra, slik at farge og fasong blir riktig.


Er det noen erfaringer fra dette her? Er det bare å fyre løs med dette lille prosjektet?


Vennlig hilsen Eilert
Hilsen Eilert!!!

eilertengenes@hotmail.com

#2 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 06 February 2008 - 08:46

Hvis du MÅ bruke kabelsko vil jeg anbefale deg å lodde fast ledningene i kabelskoene eller til NØD å bruke ei skikkelig klem-tang med låsehakk.. Kabelsko har en lei tendens til å løsne over tid.. Jeg har byttet ut og laget en del nytt ledningsnett til min korte patrol.. Der hvor jeg har tatt meg tid har jeg loddet og krympet strømpe over.. Du har en oljetrykksBRYTER som kutter dieselpumpa om du ikka hr oljetrykk over en viss tid.. Denne ledningen kan ha blitt gnagd og lagt til jord.. Står sammen med oljetrykksGIVEREN til instrumentet...


Kommer hjem fra plattforma på fredag en gang. Kan sende deg koblingsskjema på bilen da.
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#3 Inge

Inge

    inge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 990 Innlegg:

Posted 06 February 2008 - 14:18

...å ett lite tips til ang kabelsko...sørg for at du bruker av den typen med krympeplast på slik at du får det tett....regner med at det er sånne skjøte muffer du tenkte å bruke?? Hvis ikke å du skal bruke slike flatstikkere eller lign så bruk silikonfett før du setter de sammen...ikke sånn på spray men sånn du får på tube som er beregnet til kontakter..
Lykke til:)
''Ittno er umulig,det umulige tar bare litt lenger tid''
user posted image

#4 Eiluf

Eiluf

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 65 Innlegg:

Posted 12 February 2008 - 15:37

ja det med oljetryks måleren hørtes veldig logisk ut! Fordi bilen gikk lixom i 2 sec før den stoppa, og verken glødelampa lyser el volt meteret, og sikkert ikke oljetryksmåleren! Blir kansje bedre med nye ledninger også da jeg har sett tegn til noe brent isolasjon på noen kabler der!!!
Hilsen Eilert!!!

eilertengenes@hotmail.com