Og hvor mye skal jeg justere skrua på pumpa? Til det begynner å ryke når bilen går på tomgang eller? Hvor mange hk kan jeg forvente ut av det trykket du anbefaler jeg bør ligge på?
Du bør absolutt ha IC og ett eksosanlegg med større dia. enn std. Så for at turbo og motor skal ha det godt som du spør om så er de to tingene å foretrekke før du gjør noen ting egentlig. Den orginale turbon er veldig liten og med økt trykk så kommer du til å få varm luft som skal inn i motoren, hvis du samtidig øker mengden diesel da så blir det fort for varmt.
Når det gjelder hvor mye du kan justere etter du har montert IC/3" eksos så rundt en 1/2 omdr. til å begynne med. Det er fort gjort at det ryker noe ved gasspådrag f. eks ut av kryss o.l, men hvis du holder full gass over en strekning/oppover bakker etc. så skal det ikke ryke. Her kan du prøve deg fram med røykbegrenser også, evt. øke mengde og stramme røykbegrenserfjær. Da vil du få mer diesel jo høyere trykket blir.
Den pumpa er også forholdsvis liten innmat i så du kommer nok ikke noe særlig over 140-145hk på maks. Før jeg bygd om min til større stempel så hadde jeg nesten 2 omdr. på mengdeskrue + noe annen justering og dieselmengden var da 57cc, std. gir den 45cc. Tror som sagt ikke at 57cc med diesel gir mer enn 145hk, men det blir en helt annen drag i den mot std. altså.