Plombering på can am outlander 400 2007?
Posted 13 August 2008 - 23:12

Posted 30 August 2008 - 02:56

--------
Hvis den ikke går fortere enn 60 km/t, så er plomberinga der ja.
Det du gjør da er at du fjerner dekslet på høyre side, og der vil du se et deksel på motoren. Dette sitter fast med 3 skruer, og så ser du garantert en skrue som sitter tvert gjennom dette dekselet. Skru av dekslet, snu denne skruen som går tvert gjennom dette dekslet (du setter den på motsatt vei av det den sitter). Så er det bare å skru på igjen. Husk også å skru på skruen bak tommelgassen, slik at denne går lenger bakover.
Har du også konstant 4x4, er det bare å ta av sete og dekslet som sitter foran rattet. Inni der finner du en kontakt og en plugg som ikke sitter sammen. Klem disse to ihop

Lekende lett!
Posted 31 August 2008 - 17:21

Posted 01 September 2008 - 11:12
Min Outlander 400 som jeg hadde tidligere gikk 95 km/t, så det kan nok være greit å sjekke din uansett.

Posted 08 September 2008 - 19:57

Skal gjera det. Har i grunnen ikkje prøvd å komma opp i 95, køyrer med terrengdekk... Men eg skal finne meg ein rettstrekning. Men eg synest ikkje det verkar som sykkelen har så mykje meir å gi når eg ligg oppunder 80 hell, da.

Posted 09 September 2008 - 22:14

Jeg tenkte mer på å sjekke om den er sperret ved å skru av dekselet på høyre side av forgasseren (der som gasswiren går inn). Det ble vel nevnt i et innlegg tidligere i denne tråden hva du skal se etter/gjøre.
Jeg brukte veidekk da jeg hadde 95 på min Outlander 400.
Det anbefales IKKE å kjøre i 95 km/t med knastedekk!

Edited by Bjørk, 09 September 2008 - 22:15.
Posted 09 September 2008 - 22:30
Jeg brukte veidekk da jeg hadde 95 på min Outlander 400.
Det anbefales IKKE å kjøre i 95 km/t med knastedekk!

Hvorfor ikke???
120 km på vei, asfalt å grus er i alle fall en lek på min atv, me kanstedekk. Har/hadde riktignokk en grizzly 2006 mod da.
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
Posted 09 September 2008 - 22:46
Dårligere veigrep/kontroll på asfalt?
Jeg synes iallefall ikke det har vært spesielt behagelig eller kontrollert de gangene jeg har vært i 80 km/t eller mer med knastedekk på Outlanderen.
Posted 10 September 2008 - 13:31
Jeg synes iallefall ikke det har vært spesielt behagelig eller kontrollert de gangene jeg har vært i 80 km/t eller mer med knastedekk på Outlanderen.
Merkelige greier, grizzlyen e fin som bare det i de hastighetan. Eineste ulempen e at dersom du har fabrikk oppsett på fjeran så bi den litt myk i svinga, men etter at den e vrid på trinn 4 forran å bak va den go.
Grizzly 700EPs '08
Posted 10 September 2008 - 20:26
Det er klart at det hjelper å stramme fjærene og ha ekstra med luft i dekkene, men jeg synes allikevel at det var dårlige kontroll og ukomfortabelt å kjøre fort med knastedekk på asfalt. Knastedekkene er vanligvis problematisk å få balansert riktig også, noe som ikke gjør saken bedre.
Jeg kjører nå med veidekk på Outlanderen, og det er (naturligvis) som natt og dag å kjøre med på asfalt sammenlignet med knastedekk.
Posted 11 September 2008 - 07:10
Jeg kjører nå med veidekk på Outlanderen, og det er (naturligvis) som natt og dag å kjøre med på asfalt sammenlignet med knastedekk.
Æ kan godt skjønn at asfalt dekk e bedre på asfalt. Men æ kjørte på knastedekkan på samme lave dekktrykk som æ bruka ellers. Eineste grunnen tell at demperan bei stramma e at atven får hjuløft på innerste forhjul i krapp sving uten. Dekkan va heller ikke balansert. Står det Grovere dekk på Outlandern kanskje??? De orginale dekkan som følg me Grizzly e ikke veldig grov da.
Grizzly 700EPs '08
Posted 23 September 2008 - 11:22
Det er ikke av de aller groveste nei, men jeg vet ikke om de er grovere enn de du kjører på. Jeg sier ikke at det er umulig å kjøre på knastedekk på asfalt, men sammenlignet med veidekk så er knastedekkene meget ubehagelige å kjøre med i høyere hastigheter.
Her er et bilde av kjøretøyet med knastedekk:

Posted 24 September 2008 - 17:03
Her er et bilde av kjøretøyet med knastedekk:

Samme dekka. Heilt fin å kjør

Grizzly 700EPs '08
Posted 24 September 2008 - 19:02

Ok. Vi får være enige om å være uenige i kjøreopplevelsen da.