Gå til innhold



Foto

Endringer her i Forumet...


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
23 replies to this topic

#1 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 06 November 2008 - 21:15

For å gjøre forumet mer ryddig og lett å søke, og å finne fram i har jeg nå fått admin til å sette opp noen underforumer...

Disse underforumene finnes i ei liste over her, så istedet for å ha sticky tråder der vi legger inn linker, osv som innlegg har vi nå egne forum der vi kan legge inn informasjon som innlegg, det vil gjøre det enklere søkbart, og letter å dele opp og administrere..

Den gamle chattekroken er også flyttet til et underforum med samme navn...

her er og Artic Trophy tråden lagt.... litt som et eksempel på at man kan poste litt på kanten off topic som fortsatt er relevant for oss zukifolk som egene tråder.... Jeg har sett det kommer endel relevant info i chattekroken, som desverre drukner blant de 4000 innleggene den består av...

Vi oppfordrer også våre brukere til å bruke søkefunksjonen, og det er litt kjedelig at hvert tredje treff i listen er nettopp i chattekroken, derfor vil jeg tro det funker bedre med et eget underforum med chattekroken, slik at man kan la være å søke i chattekroken, eller søke i nettopp de underforumene man leter etter noe i...

Men kom igjen suzukifolk, gi tilbakemeldinger i denne tråden... for det er dere som skal bruke dette forumet, vi i admin og redaktørgruppen skal prøve å gjøre det mest mulig ryddig og brukervennlig....

synes flertallet det funker bra slik beholder vi det slik, hvis ikke prøver vi å få det til å funke best mulig:)

L

Edited by sven, 06 November 2008 - 21:17.



#2 Harald Th

Harald Th

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 362 Innlegg:

Posted 07 November 2008 - 13:56

Glupt, koffer har ingen gjort d før?
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Harald Thoresen
Vitara SWB OME 30" 2"BL
Stårfastoverallt

#3 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 07 November 2008 - 23:50

Syns det både ser ut og virker heilt supert, men forbeholder meg retten til å ombestemme meg i løpet av den neste veka smile.gif
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#4 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 08 November 2008 - 01:41

sorry, den er indratt shiftyninja.gif


#5 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 16 November 2008 - 23:38

Syns det vart merkbart stille her inne eg, men det begynte kanskje før omstrukturering og rydding?

for min egen del er eg inne i ei lita "dritlei nettet" fase..
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#6 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 17 November 2008 - 09:23

QUOTE(yakuza @ 16 Nov 2008, 23:38) <{POST_SNAPBACK}>
Syns det vart merkbart stille her inne eg, men det begynte kanskje før omstrukturering og rydding?

for min egen del er eg inne i ei lita "dritlei nettet" fase..


Jeg tror det kommer av at en viss "grunnstamme" i miljøet her inne egentlig har vært gjennom de fleste diskusjonene en kan ha omkring er 413. Sånn føles det litt for min del i alle fall.

Jeg er i gang med en ombygging som omfatter det meste og har diskutert stort sett alt omkring det med den faste gjengen her og mange av de spørsmålene som dukker opp så blir jeg litt sånn "det står det om 10 plasser her fra før". Det var også det som gjorde at jeg mistet lysten på å lage flere faq-tråder. Når en lager en faq om en ting og to dager etter starter det en diskusjon om samme emnet uten at noen ser ut til å ha sjekket faq hvor alt som kommer frem i diskusjonen allerede står, da gidder en ikke lage flere faq.

Jeg ser at selv om jeg er inne på nettet hver dag så er det fler og fler linker jeg ikke gidder lese lenger for det er tema jeg ikke har interesse av.

Siste endring på forumet her på suzuki gjorde forumet mer kronglete og det krever mer klikking frem og tilbake og det merker jeg gjorde at jeg ikke gidder hoppe like mye frem og tilbake for å sjekke alt mulig.

Men alt går i bølger og når jeg får begynt å skru litt bil igjen blir det kanskje bedre.

#7 Bergum

Bergum

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2838 Innlegg:

Posted 17 November 2008 - 10:54

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 17 Nov 2008, 09:23) <{POST_SNAPBACK}>
Siste endring på forumet her på suzuki gjorde forumet mer kronglete og det krever mer klikking frem og tilbake og det merker jeg gjorde at jeg ikke gidder hoppe like mye frem og tilbake for å sjekke alt mulig.


Støtter Nøcke her....
Spesielt det at dagligdagsprattråden ligger på en uvant plass, og at det ikke er innlysende at det er Suzukidelen som er omhandlet...

http://www.offroad.n...amp;CODE=getnew
________________________________________________________________________________
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway

#8 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 17 November 2008 - 11:30

nå var det nettopp fordi jeg ville ha tilbakemeldinger jeg opprettet denne tråden.... noe jeg har fått, men ikke mange...


jeg noterer meg disse, og om flertallet er enige om at det er kronglete slik det er nå endrer vi det...


Når det gjelder dette med dagligpraten var tanken å ikke ha en tråd med dagligprat slik vi har hatt til nå, men et helt forum...

Jeg vil gjerne ha masse tilbakemeldinger på dette, jo fler, jo enklere blir det å avgjøre noe som kommer de fleste til gode...


Og forresten... er ikke bare arnfinn som er inne i en lei nettet periode.. samme her, noe som er dumt siden det er han og jeg som setter opp de nye sidene til suzuki 4x4 klubb norge tongue.gif

menmen... det går seg vel snart til...


#9 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 17 November 2008 - 12:07

QUOTE(Harald Th @ 7 Nov 2008, 13:56) <{POST_SNAPBACK}>
Glupt, koffer har ingen gjort d før?
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif


Jeep gutta har vel hatt dette lenge.

http://www.offroad.n...-up-s-f122.html

Men ser man på de forskjellige undergruppene så blir det ikke mye brukt. Man er ikke vant til at det er slike undergrupper.

Edited by Chevy-LPG, 17 November 2008 - 12:08.


#10 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 17 November 2008 - 13:26

QUOTE(Chevy-LPG @ 17 Nov 2008, 12:07) <{POST_SNAPBACK}>
Jeep gutta har vel hatt dette lenge.


Men ser man på de forskjellige undergruppene så blir det ikke mye brukt. Man er ikke vant til at det er slike undergrupper.


Jeg tror ikke det skal være for mye struktur og regler på alt. Da blir en dritlei. Vi er en gjeng med individualister som egentlig kun har det felles at vi er individualister. Det er ingen som bygger dønn like biler selv om vi er enige i hva som er bra og hva som ikke er like bra. Det er individualisme.

Vi liker ikke regelverk som styrer hva vi kan og ikke kan gjøre. Enten slåss vi med BT hele tiden eller så gir vi faan og gjør som vi vil.

Derfor tror jeg det er viktig at den virituelle møteplassen også tar høyde for at vi ikke nødvendigvis er konformister og ikke legger opp for mye struktur og system. Om det oppleves som for mange steder man må klikke seg inn på og lete gjennom for å følge med på det som ksjer så faller aktiviteten.

Dette har vært diskutert tidligere i forhold til det med å lage enda et eget forum for sukiklubben. For min del, og jeg surfer mye på nett for å koble av også på dagtid, gidder jeg ikke både pirat og sukiklubben og offroad og underforum lenger. det er stort sett sukiforumet som jeg er innom veldig regelmessig. Etter de siste endringene blir jeg litt lei av at jeg ikke får en ordentlig oversikt når jeg klikker meg inn på suki sine sider her på forumet. Det blir litt for spesialisert.

Jeg synes vi kan beholde disse siste endringene en stund og se det litt an men tror vi skal være svært forsiktige med å lage alt for mye struktur og system.

Men ære dere som gjør jobben og legger til rette for at forumet fungerer. Det må ikke tas som en kritikk av den jobben dere gjør, det kan være det er meg som egynner å bli gammel og alt var mye bedre før i tiden. Da vi kjørte på knott og bilene hadde sveiv i fronten mellom karbidlyktene.



#11 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 19 November 2008 - 17:17

Meget vel talt Gunnar!
For mykje orden kan gi mindre kreativitet. Vi ser kor det går framover, alt nytt treng litt innkjøring og utprøving.
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#12 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 27 November 2008 - 20:45

Jøss... Det er lenge siden jeg var her nå...

Jeg også har det slik som Sven og Arnfinn... Har blitt skikkelig lei forum-trafikk for tiden.
Har ikke vært på noe offroadforum på lenge.

Kanskje hovedgrunnen til det er at jeg ikke har hatt råd til å drive med sukien på lenge.
Har kun kjørt med den EN gang etter suki-treffet. Resten av tiden har den stått ute ved veggen og blomstret.

Har nå gått hjemme i et år.
Halvt år sykmeldt og et halvt år som jobbsøker med begrensninger i hva slags arbeide jeg kan gjøre/søke på.
Nå som "krisa" har krøpet inn over Norge har jeg også mærket det tydelig på jobbmarkedet også.
Stillinger som ble utlyst i det krisa trengte seg inn over oss blir trukket tilbake uten å besettes.
Firmaene tør plutselig ikke ansette folkene de søkte etter likevel.

Det er skummelt i slike tider å ikke ha noen utdanning å søke jobb på.
Den utdanningen jeg har er innenfor yrker jeg ikke får lov å fortsette i av fysioterapaut og legen...og av armene mine... blink.gif .

Jeg er også enig med Gunnar om at jo mer innviklet forumet er og jo mer klikking man må gjøre for å finne det man vil se....jo vanskligere er det å få slike enkle skjeler som oss offroadere til å like det.

Dette har vært mitt argument mange ganger ovenfor A&A når de har fristet oss med nye superdupere muligheter og fanzy gimmiks...
Folk liker ikke å klikke mer enn EN gang...og så skal alt ligge lettfattelig fremfor dem.

Tydelige eksempler på dette var Offroadblog.no og Gullgarasjene.
Begge var skikkelig fanzy og mange flotte brukermuligheter, men offroadfolket er ikke på nett for å holde på med kule datafixfaxerier...
Vi liker å trykke på færrest mulig steder for raskt å kunne lese og skrive...thats it...
Offroadblog.no satset de masse tid og energi på å få i gang, men det ble bare en eneste flopp...og svært få bruker dette.
Gullgarasjene ble slaktet fra dag 1....selv om det faktisk fantes en del gode argumenter for at de skulle blitt en bra ting.

Rema 1000 sitt slagord passer veldig godt inn her...
"Det enkleste er som regel det beste!"


#13 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 09 December 2008 - 14:35

Er det noe jeg innbiller meg eller er serveren som offroad.no ligger på blitt vesentlig tregere i det siste, særlig etter siste oppdatering.

Jeg har raske linjer både hjemme og der jeg forsøker å få dagene til å gå. ;-).

Men fra forumet laster det ned så tregt at en skulle tro det gikk over modem.

Andre som reagerer på treegt forum?

#14 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 09 December 2008 - 15:28

Merker det selv, men ikke etter siste oppdatering, men kun i det aller siste. Bruker IE.

#15 McZuk

McZuk

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 148 Innlegg:

Posted 09 December 2008 - 17:01

same her det går litt tregt i det sist her inne.

#16 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 09 December 2008 - 17:28

merker lite forskjell, men mulig sider med mykje bilder fortsatt går tregt..
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#17 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 09 December 2008 - 18:28

QUOTE(yakuza @ 9 Dec 2008, 17:28) <{POST_SNAPBACK}>
merker lite forskjell, men mulig sider med mykje bilder fortsatt går tregt..


En maskin med Vista som kjører både Firefox og IE, en med Vista og Firefox og en med XP og Firefox og det går merkbart tregere på alle sammen. Og det går mye raskere fra en mengde andre nettsteder jeg bruker mye.

#18 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 13 February 2009 - 10:51

Eg foreslår at vi legger suzukibilder inn under chat, og nyttige tech linker inn under faq/howto..
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#19 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 19 February 2009 - 21:29

Forslag mottatt wink.gif

om flere mener dette gjør vi det slik...

Da blir det mindre klikking for å finne rundt:)


#20 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 05 March 2009 - 13:37

ingen som leser her Sven...
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)