Gå til innhold



Foto

BT Chevy godkjenninger


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
67 replies to this topic

#21 Reex

Reex

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 352 Innlegg:

Posted 07 October 2011 - 00:25

Har fått:
Godkjent reparasjon etter karroseribytte.
Godkjent med FMVSS seler, rund baut, uten dill dall og etterspørsel etter 209 og 210..
Godkjent med SAE/DOT "linselykter".
Godkjent med "3rd row seats" etter reparasjon. biggrin.gif Dog bare som 6 seter, 2 foran, resten bak, men det er jeg som velger hvordan jeg vil "konfigurere" setene nå.

Edited by Reex, 07 October 2011 - 00:26.

Beklager min Avatar, det er bare slik jeg ikke ser ut! :-)


Jeg spilte i korps en stund. Der spilte jeg bajas bedre enn de fleste!

#22 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 07 October 2011 - 19:48

QUOTE(Reex @ 7 Oct 2011, 01:25) <{POST_SNAPBACK}>
Har fått:
Godkjent reparasjon etter karroseribytte.
Godkjent med FMVSS seler, rund baut, uten dill dall og etterspørsel etter 209 og 210..
Godkjent med SAE/DOT "linselykter".
Godkjent med "3rd row seats" etter reparasjon. biggrin.gif Dog bare som 6 seter, 2 foran, resten bak, men det er jeg som velger hvordan jeg vil "konfigurere" setene nå.


Gratulerer

Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#23 Chevy Blazer K5 1989

Chevy Blazer K5 1989

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 6 Innlegg:

Posted 12 October 2011 - 09:14

QUOTE(P-K @ 3 Oct 2011, 02:43) <{POST_SNAPBACK}>
Hva slags papirer da?
BT godkjenner ikke noe som helst med amerikanske godkjenninger, må ha tuv.... og jeg har enda ikke sett noe tuv-godkjente hevesett til noe annet enn jeep fra usa....
Men kommer det så skal jeg ha biggrin.gif


Heisann

Ta kontakt med AMCAR og snakk med dem, jeg fikk papirer til min Blazer K5 derfra. Den ble godkjent med ca 4" heving og 33x12,5x15. Papirene gjelder for 6" fjærheving + 3" karosseri heving, 9" totalt smile.gif

Attached Thumbnails

  • Blazer_K5_godkjenning.jpg


#24 Alexander

Alexander

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 32 Innlegg:

Posted 18 October 2011 - 07:29

QUOTE(espron @ 6 Jul 2011, 16:54) <{POST_SNAPBACK}>
Viste bilen i dag (99'Tahoe) med baksetene satt i. Bilen er allerede nedregistrert til personbil, skulle bare vise baksetene og tenkte at det var en grei sak. Men nei. Kontrolløren mente sikkerhetsselene bak ikke kunne godkjenne fordi de kun var merket med FMVSS uten 209 eller 210. Jeg forsøkte å forklare at når beltene er merket med at de oppfyller FMVSS standard for setebelter, så er det nettopp 209/210 det henvises til. Han ga seg ikke, og sto på sitt.

Jeg ringte teknisk avd hos Drammen trafikkstasjon og fikk bekreftet at min forståelse var riktig og at de uten problemer godkjener denne type seler... sukk.. så hva nå? Er det noen som sitter på neon papirer som viser at seler godkjen t i hendhold til FMVSS i er det samme som seler godkjent FMVSS 209/210? Noen andre som har funnet en løsning på dette?

Har hørt at merking med 209/210 sannsynligvis finnes på snella, denne er jo desverre ikke så lett tilgjengelig på bilen. Noen som kan bekrefte dette?

Gode råd taes i mot med takk!!


Hei

jeg fikk godkjent min Sub i juli, 8 seter, med de originale FMVSS beltene selvom de ikke var merket med 209/210. Dette var på Risløkka Trafikkstasjon.
Alex

#25 runemann

runemann

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 482 Innlegg:

Posted 19 October 2011 - 00:39

QUOTE(Alexander @ 18 Oct 2011, 08:29) <{POST_SNAPBACK}>
Hei

jeg fikk godkjent min Sub i juli, 8 seter, med de originale FMVSS beltene selvom de ikke var merket med 209/210. Dette var på Risløkka Trafikkstasjon.
Alex



Er det en personbil over 3500kg du nå har da eller en under 3500kg?

Rune

#26 blazer87

blazer87

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 18 Innlegg:

Posted 31 October 2011 - 19:57

Så det er ingen endring i det med ned reg av G30 chevy van ? for og få ned totalt vekta til under 3500 tonn tongue.gif ?
Blazer K5

#27 OddArild

OddArild

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 139 Innlegg:

Posted 15 December 2011 - 19:49

QUOTE(blackdev @ 7 Aug 2011, 09:39) <{POST_SNAPBACK}>
Min lokale forhandler av Chevrolet snakket med gutta på bt her om dagen, de kunne fortelle at nå var det ting på gang når det gjelder muligheten for å omklasse nyere Tahoe fra C1 til klasse B, de ville ikke si noe mere spesifikt av frykt for at ryktebørsen kunne forvandle dette til at dette nå var ok, men jeg syns dette virker oppløftende og venter i spenning! :-)


Håper virkelig dette hender smile.gif

#28 Jeeps

Jeeps

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5440 Innlegg:

Posted 15 December 2011 - 20:59

QUOTE(OddArild @ 15 Dec 2011, 19:49) <{POST_SNAPBACK}>
Håper virkelig dette hender smile.gif

Nja, egentlig ikkje tongue.gif
Er lykkelig eigar av en bensinslukande Tahoe!

#29 Silver@do

Silver@do

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1664 Innlegg:

Posted 16 December 2011 - 17:29

Vo bor i Norge, ikke glem det. Kommer aldrig til å få gjennom noe slikt desværre dry.gif
Dodge har Cummins, men GM har Duramax med Allison bak....

Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html

#30 aeomholt

aeomholt

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2490 Innlegg:

Posted 22 December 2011 - 13:11

QUOTE(Silver@do @ 16 Dec 2011, 17:29) <{POST_SNAPBACK}>
Vo bor i Norge, ikke glem det. Kommer aldrig til å få gjennom noe slikt desværre dry.gif


www.amcar.no har igjen saken oppe. Statsråden ymter igjen frempå med at det ikke burde være noe problem mens veidirektoratet er imot...
Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

#31 aof

aof

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 75 Innlegg:

Posted 03 January 2012 - 18:13

Bergheim satte inn baksetene for meg forrige uke og idag fikk jeg regga om min 2002 LT Tahoe til 5 seters personbil over 3,5 t.

Beltene er merket med E11 og ble godkjent uten problemer.
Kontrolløren nappet i beltene, sjekket alle tre for E-merking samt sjekka monteringa av setet.
Så sjekka han sticker'n i frontruta og den oppå venstre hjulbue og dett var dett.
Så betalte jeg kr 860 for kontrollen og gikk ut av døra med et midlertidig vognkort og et stort smil!

Jeg ble mottatt veldig hyggelig og profesjonelt på BT og hele greia tok 45 min.

Så nå har jeg en skikkelig stasjonsvogn!

Oppigjennom årene har jeg en gang i året har jeg krabba opp på loftet, gravd fram setene fra varetrekket de har stått under og satt dem inn med en god porsjon skinn-polish.
Det har gjort at de ser ut som nye:









Og fremdeles er det plass i bøtter og spann bak:


Edited by aof, 19 February 2012 - 07:16.


#32 Maae429

Maae429

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Posted 09 February 2012 - 15:36

91-Chevrolet K2500 Regular Cab 6,2D
Godkjent og innført i vognkort ettermontering av Banks turbokit.
Problemfri visning hos BT i Gjøvik med dokumentasjon fra Amcar på at alle motoralternativer på den aktuelle modellen hadde samme bremser. Dette for å synliggjøre at identisk bil var levert med motoralternativer som gir mere effekt enn en 6,2D med turbo gjør.
RdNk

#33 blackdev

blackdev

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 170 Innlegg:

Posted 09 February 2012 - 20:03

QUOTE(aof @ 3 Jan 2012, 19:13) <{POST_SNAPBACK}>
Bergheim satte inn baksetene for meg forrige uke og idag om-regga jeg min 2002 LT Tahoe til 5 seters personbil over 3,5 tonn

Så nå har jeg en skikkelig stasjonsvogn!


Hadde du også fått den regga ned til klasse B så hadde dette vært litt av en gladsak biggrin.gif

/PO

1994 Chevrolet Suburban 6,5 TD
1990 Ford Bronco XLT 5.0 Fullsize
1997 Toyota Land Cruiser VX90
1969 Mercury Cougar Cab
1992 Mazda Miata Cab
2005 Can Am Outlander XT 400 Max (Traktor på hvite skilt)
1987 Ford 7610 Turbo Traktor


"Nothing beats cubic inches, drive safely, somebody loves you"

#34 aof

aof

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 75 Innlegg:

Posted 19 February 2012 - 06:51

QUOTE(blackdev @ 9 Feb 2012, 20:03) <{POST_SNAPBACK}>
Hadde du også fått den regga ned til klasse B så hadde dette vært litt av en gladsak biggrin.gif


Ja, det har du helt rett i, og jeg spurte faktisk kontrolløren om det var mulig å regge ned til under 3.5 i samme slengen, men han sa at pr idag var det ikke mulig, men at han hadde hørt det var "ting på gang" og bad meg følge med på amcar.no for nyheter i denne saken.

Regner med at folket på dette forum'et også legger inn nyheter når/hvis det dukker opp noe...

Forresten.... når jeg tenker etter er det ikke så sikkert at det hadde blitt en gla-sak med reg under 3,5 allikevel, for da hadde plutselig madammen hatt førerkort til kjerra mi... hehe....

Edited by aof, 19 February 2012 - 07:18.


#35 Chevydieselpower

Chevydieselpower

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 393 Innlegg:

Posted 07 July 2012 - 23:42

Grønt lys for etablering av godkjenningsordning for selvbygde kjøretøy.

- Vi legger nå til rette for et regelverk som gir mulighet for å benytte selvbygde kjøretøy på norske veier. Ordningen skal være på plass våren 2013, sier samferdselsminister Magnhild Meltveit Kleppa.
Samferdselsdepartementet gir nå Vegdirektoratet i oppgave å utarbeide en forskrift for godkjenning av amatørbygde kjøretøy. Forskriften skal være på plass 1. januar 2013.
Statens vegvesen vil som kontroll,- og godkjenningsmyndighet legge til rette for både kontroll og behandling av søknad. Søkeprosessen for interessenter kan begynne våren 2013.
Interesseorganisasjoner som AMCAR, (eier og bruker av amerikansk bil i Norge), NMCU (Norsk Motorcykkel Union) og NFSOK (Norsk Forening for Spesielle og Ombygde Kjøretøy) har i lengre tid ønsket et slikt regelverk på plass.


copy/paste fra http://www.regjering....html?id=682808
Svartrøyk er tøft! Dieselpower!!! :P

#36 ...JD...

...JD...

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 294 Innlegg:

Posted 20 July 2012 - 11:18

Vart stoppa i kontroll av ein hyggeleg BT kar utafor rudskogen forige helg. Hadde ein lang prat med han mens andre biler fikk suse forbi, viste seg at han var gammel chevy mekaniker og veldig glad i tahoe.. hehe. Han kunne fortelle at det no var opna igjenn for nedregistrering av nyere tahoe til under 3,5t. :-) :excl:
.......JD......

#37 FairDinkum

FairDinkum

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 482 Innlegg:

Posted 20 July 2012 - 14:07

Kødder du eller...?
Hva het han og hvilken trafikkstajon jobber han på?


Elvis has left the buil….


#38 FairDinkum

FairDinkum

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 482 Innlegg:

Posted 20 July 2012 - 14:15

Hvis dette er tilfelle gleder jeg meg til å lese alle frustrasjonene om hvor forskjellig reglene tolkes.
Tenk å måtte kjøre fra Trondheim til Drammen for å få omregga og godkjent bakseter som kjøper av min forrige forrige bil, 97 Suburban 5.7 måtte

Jeg tror sikringa mi hadde gått hvis Bartemann hadde sagt nei, og jeg måtte kjøre til Drammen. For noe som var ganske klart i regelverket.

Hvis han du møtte på Rudskogen har rett, så er det jo kongenyheter :)

Elvis has left the buil….


#39 ...JD...

...JD...

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 294 Innlegg:

Posted 21 July 2012 - 03:39

Går utifra at han hørte til Sarpsborg eller der omkring. Har desverre glømt ka han heter. Var ein skikkeleg trivelig fyr. Har ein liten uling fra viftereima og han tok seg tid til å kikke i motoren og justere litt å komme med gode forslag til ka som var feilen. Virka oppriktig glad for at det kom ein skikkelig bil innom istaden for alle desse plastikk-raketene som suste forbi.. hehe

Han hørtes og veldig seriøs ut og på det med nedregistrering, og vart litt forbløffa når han fekk høre kortid eg fikk nedregga min, for da var det vist ikkje lov.. hehe
.......JD......

#40 Tahoe-03

Tahoe-03

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 27 Innlegg:

Posted 15 December 2012 - 02:39

Snakka med en trivelig kar på BT idag, og forsto det som at eldre Tahoe enn min (2003) nå kan nedreg.under 3500kg UTEN papirer.....
Forstod det slik at det var generell godkjenning for dette nå.