Gå til innhold



Foto

Hva har du gjort med Dodgen din i dag?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
267 replies to this topic

#1 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 31 January 2009 - 10:21

Her legger vi inn hva du har gjort med bilen i dag. Diskusjoner rundt emnet tar vi evt i egen tråd eller på Dodge praten.

På denne måten kan man fort bla seg igjennom for å se hvem som evt har gjort ting tidligere som du står for tur å gjøre. Samt av man også ser hva andre sysler med....Legg gjerne ved bilder.

#2 General Lee

General Lee

    Secret Squirrel

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 684 Innlegg:

Posted 02 February 2009 - 19:20

Lite idag, bare handla motor- og diff.olje, 26.50 + mva litern er jo grei deal for god motorolje. Og litt annet snacks...

Edited by General Lee, 02 February 2009 - 19:21.

Road Warrior

#3 Guest_axsling_*

Guest_axsling_*
  • Guests

Posted 05 February 2009 - 17:12

I dag har jeg vært hos LeaŽs Amcar å fått fikset opp i bremselysene, var og på B.Heim på EU kontr. Mangel på slitte stab.stagforinger bak. LeaŽs best. foringer å skifter når de kommer. (skifter forran samtidig) Ellers har jeg mont. Billet crome fuel door (låsbart) ble veldig BLINGBLING cool.gif

Edited by axsling, 05 February 2009 - 17:13.


#4 thomas tømmerkjører

thomas tømmerkjører

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 210 Innlegg:

Posted 11 February 2009 - 20:09

Har brukt noen dager på det men,, har nå kjøpt en ATS fivestar converter og ventilhus i fra sun coast som ligger i bilen enda..
Til torsdag har bilen time hos RATS for maskinering og forsterking av girkasse pluss at de monterer inn ovennevnte "ting".
Håper med tid og stunder at jeg skal klare å få ut så mye power fra CUMMINS'N at jeg kan kjøre rundt med en bil som skal få SRT 10 til å måtte henge litt i svartrøyken og bli kraftig skremt..
Er ikke helt sikker på hvor mye den 2003 commonrail motoren har boende i seg før den trenger alvorlige inngrep men har da tenkt å finne det ut. Er det ingen andre som handler noe for tiden her på forumet???
adressen er mølleveien i røyken for dem som ikke veit hvor man får tak i smarty og sun coast oppgraderinger til girkassa si..
Fortsatt litt sjokkskadet etter prøvekjøring med smarty 06 på #9... gleder meg voldsomt til å prøve det med kasse som formidler kreftene riktig...
thomas tømmerkjører

#5 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 11 February 2009 - 20:36

oioi! skal si det skjer ting hos deg! Hva kom prisen på for converter og ventilhus?
01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#6 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 12 February 2009 - 06:12

Handle jo. Har lagt inn bestilling hos Goerend på det meste han selger av godsaker. Ble ikke komplett kasse, men alt av de delene han bruker. Har en god kompis i Sverige som driver automatfirma så da blir det et par dager for å besøke han for full oppbygging. Men da begynner det andre da. Nye dyser, muligens en TST boks, full pupp på Smartyen. Og da blir det vel brått noen kryss og slikt etterhvert smile.gif
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje

#7 thomas tømmerkjører

thomas tømmerkjører

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 210 Innlegg:

Posted 12 February 2009 - 09:38

hehh,,,,joda det kommer på en haug med penger men jeg veit ikke helt enda.er ikke sikker på hvor mye det blir hos RATS enda men jeg skal holde dere oppdatert når det blir ferdig. Er det noen som trenger en Smarty 03 til gen2 24valve så er det bare å skrike ut.Har en på "lager".Har og en converter til samme bil fra presision industri som trenger nytt hjem.De converterene er helt gull på gen2 bilene.
thomas tømmerkjører

#8 thomas tømmerkjører

thomas tømmerkjører

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 210 Innlegg:

Posted 19 February 2009 - 12:35

Var å leverte bilen hos RATS i går og skal hente den i morgen. må ta en tur til et firma i oslo som selger luftfilter til lastebiler og bygge om så motoren kan få puste godt. undersøkte pris på slikt flott cold air intake og fant ut at jeg heller bruker så mye penger på annet utstyr.Skikkelig tøff't men grisedyrt for noe som egentlig er veldig "billig".gleder meg veldig til å hente bilen i morgen.....kommer med tilbakemelding på lørdag om hvordan det blei virkende.
thomas tømmerkjører

#9 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 22 February 2009 - 23:35

Fant nye bolter og skiver til dørhengslene i fremdørene på ebay i går kveld/natt og fant ut at jeg skulle bestille. Fikk beskjed nå i stad at de er sendt. 180,- inkludert frakt. Dørene mine sagger litt og det er generelt litt slakk så jeg tenkte å prøve å se om dette hjelper... Bestilte også en haug med slike plastikk klips til forskjellige plasser på bilen. Slike som gjerne går istykker når man må av med de. kom på litt over 200,- inkludert frakt... En av de første dagene skal jeg ta en telefon og bestille meg time så jeg får oppgradert girkassa og installert ny converter. Har jo HK på vei over oceanet as we speak så kassa bør være klar til Edge'en kommer!

Var også å handlet meg termostat i forrige uke... skal monteres straks så får vi se om det blir noen forandring!

Edited by El Duce, 22 February 2009 - 23:45.

01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#10 thomas tømmerkjører

thomas tømmerkjører

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 210 Innlegg:

Posted 23 February 2009 - 22:34

da var det gjort og det virker altid like bra. har desverre ikke tid til å sitte å leke med data nå som jeg har utstyret i orden. virker meeeeeeget godt..
thomas tømmerkjører

#11 General Lee

General Lee

    Secret Squirrel

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 684 Innlegg:

Posted 24 February 2009 - 00:38

Gromt.
Road Warrior

#12 thomas tømmerkjører

thomas tømmerkjører

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 210 Innlegg:

Posted 26 February 2009 - 07:30

nei nei,, helt vilt.. kjørbart og krefter i bøtter ååååååå spann.. rart ikke det er gøy med bil.
thomas tømmerkjører

#13 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 26 February 2009 - 14:22

Høres meget bra ut Thomas! laugh.gif Jeg skrudde opp thermostathuset på bilen min i dag og skulle skifte, men jeg hadde fått feil, men ny er på vei i posten. Kokte opp den som stod i bilen for å teste den og den åpnet fint den, men pakningen inne i thermostaten var veldig morken så det er mulig det har vært litt gjennomstrømning selv om den er lukket. Kan det stemme tror dere? Kjølevesken var forøvrig veldig grønn, er det normalt?
01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#14 General Lee

General Lee

    Secret Squirrel

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 684 Innlegg:

Posted 26 February 2009 - 16:42

Fargen vil skifte over tid, ikke noe tegn på at noe er galt med mindre det er olje eller rust i den.

Road Warrior

#15 Guest_axsling_*

Guest_axsling_*
  • Guests

Posted 26 February 2009 - 18:54

I dag har jeg montert cromedeksler på speilene....blingbling!

#16 thomas tømmerkjører

thomas tømmerkjører

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 210 Innlegg:

Posted 26 February 2009 - 21:42

detonerte mellomaksel til fremakselen forige dagen og leverte den til unicardan i går,fikk den igjen i dag med alle kryss nye type smidde var vist bra. fikk den tilbake levert på døra igjen.. Godt man kjenner noen som jobber på slike plasser...
thomas tømmerkjører

#17 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 02 March 2009 - 18:23

Skiftet olje og filter i dag! Antakeligvis på tide biggrin.gif
01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#18 madman

madman

    Trønder sjø

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 790 Innlegg:

Posted 04 March 2009 - 18:30

Jeg har ikke gjort en døyt, men har handla noe småtteri på ebay.
Først et sett slepekroker
Deretter et sett orginale skjermbreddere, aldri brukt på bil
I dag, delekatalog på cd.

Snart jul hos meg nå smile.gif

#19 General Lee

General Lee

    Secret Squirrel

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 684 Innlegg:

Posted 04 March 2009 - 21:05

Jula varer helt til påske. Og julenissen er amerikansk.
Vertfall om en ser på kontoen min... jump.gif
Road Warrior

#20 General Lee

General Lee

    Secret Squirrel

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 684 Innlegg:

Posted 07 March 2009 - 00:21

Idag fyllte jeg luft i ett framdekk som ventilen lekker litt på og fikk noen satans vibrasjoner fra 60-70 og oppover...
Møkkastasjon med vann i kompressoren mad.gif
Road Warrior