Gå til innhold



Foto
- - - - -

KLB`s Chevy Suburban


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
16 replies to this topic

#1 KLB

KLB

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 69 Innlegg:

Posted 17 February 2013 - 18:49

Får starte en tråd og presentere meg her jeg også.
Etter en del frem og tilbake har jeg endt opp med en knallrød Chevrolet Suburban 6.5 Td fra 1994.
Bilen virker godt holdt mtp motorn (kjørt 166.000 km), gir og andre tekniske ting, men bærer stort preg av å ha vært en bruksbil. Dvs at den i karosseri ikke er veldig pen, og at den innvendig må ha mer enn en liten vask.
Etter å ha gått over den, og spadd ut 30-40 Wonderbaum, støvsugd 2 fulle støvsugerposer, samt skiftet 5-6 bøtter med møkkete vaskevann ser den mye bedre ut.
Må nok til med en interiørrens, og skal få på plass et nytt teppe i bagasjerommet. Dagens gummimatte er grei nok, men jeg vil uansett ha et teppe under. 
I tak trekket er det et par rifter, og jeg må finne en løsning på dette. (tips tast i mot med takk).
Etterhvert skal jeg se om jeg får lånt meg en rensemaskin, og gå over tepper og seter.
Utvendig skal jeg se om det er enkelt å få unna litt skrammer og bulker, skal ta noen bilder og forklare nærmere etterhvert. Kommer sikkert til å trenge mange råd på dette med karosseri.
 
Videre synes jeg at en så stor bil trenger stigtrinn. Så jeg får se om jeg finner noe billig brukt et sted. (Må dette inn i vognkort?)
 
Lysene på denne bilen er et kapittel for seg. De stod litt på halvåtte, og måtte justeres noe. Er ikke helt happy med dette enda, så noe mer justering er påkrevet.
 
Fjernlysene er noen gamle firkantede Bosch lykter hvor det kan virke som det er brudd i kabel på den ene lykten. Planen er uansett å få disse byttet i noen større runde lys fra f.eks. Hella.
 
Nok prat.... her er bildet av Suben :-)
 
Suburban.jpg
 

Chevrolet Suburban 6.5 Td - K2500 - 1994

 

KLB`s Chevy Suburban - Garasje


#2 KLB

KLB

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 69 Innlegg:

Posted 20 February 2013 - 09:58

Har ikke fått somlet meg til å låne meg en rense maskin for interiøret enda, men det er nok ingen vei utenom :-)

Attached Thumbnails

  • Dagen etter vask 1.JPG
  • Dagen etter vask 2.JPG
  • Dagen etter vask 3.JPG
  • Før rens 1.JPG
  • Før rens 2.JPG
  • Før rens 3.JPG

Chevrolet Suburban 6.5 Td - K2500 - 1994

 

KLB`s Chevy Suburban - Garasje


#3 KLB

KLB

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 69 Innlegg:

Posted 20 February 2013 - 09:59

Men det er herlig med en kjøretur i finværet......

Attached Thumbnails

  • Elverhøy.JPG

Chevrolet Suburban 6.5 Td - K2500 - 1994

 

KLB`s Chevy Suburban - Garasje


#4 Tahoe 2000

Tahoe 2000

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 20 February 2013 - 14:33

Ser bedre ut innvendig nå, enn da jeg så på den.
Kos deg i fin været, nå går det mot lysere tider og med varmen blir det nok lettere å ta en innvendig rens.
Her på den lokale vaske sjappa, tar de 1500 kr. for en innvendig rens.
Med tanke på leie av maskin,kjøp av renseveske, ikke minst jobben å få det rent og tørt er det ikke så mange hundrelappene spart med å gjøre det selv.
Ser de skal ha 3500 for full pakke, innvendig rens og behandling av skinnet, utvendig vask og polering med rubber og ilegg av fargepigment i riper.
Høres ikke så galt ut det heller. :)

#5 KLB

KLB

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 69 Innlegg:

Posted 20 February 2013 - 17:10

Ser bedre ut innvendig nå, enn da jeg så på den.
Kos deg i fin været, nå går det mot lysere tider og med varmen blir det nok lettere å ta en innvendig rens.
Her på den lokale vaske sjappa, tar de 1500 kr. for en innvendig rens.
Med tanke på leie av maskin,kjøp av renseveske, ikke minst jobben å få det rent og tørt er det ikke så mange hundrelappene spart med å gjøre det selv.
Ser de skal ha 3500 for full pakke, innvendig rens og behandling av skinnet, utvendig vask og polering med rubber og ilegg av fargepigment i riper.
Høres ikke så galt ut det heller. :)

 

Ja tror det er noe sånt her også, så det er kanskje verdt et forsøk :-)


Chevrolet Suburban 6.5 Td - K2500 - 1994

 

KLB`s Chevy Suburban - Garasje


#6 Toro81

Toro81

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 282 Innlegg:

Posted 23 February 2013 - 17:55

Ser ikke så værst ut det interiøret der, er jo snart en 20 år gammel bil. Har sett det værre på nyere biler :)

Men du får kjøpt våtsuger til rundt 600kr på Bilxtra som funker bra.

Spray på såpevann, skrubb med en stiv børste, spray på mer vann, og dra det opp med våtsugeren.

600kr er ikke all verden, og du får sikkert bruk for den ved en seinere anledning og :)



#7 KLB

KLB

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 69 Innlegg:

Posted 25 February 2013 - 10:05

Hadde en fantastisk tur langs Nordsjøveien her rett før helga.

Skikkelig vårstemning rett og slett.

 

 

Attached Thumbnails

  • Nordsjøveien 1.JPG
  • Nordsjøveien.JPG

Chevrolet Suburban 6.5 Td - K2500 - 1994

 

KLB`s Chevy Suburban - Garasje


#8 KLB

KLB

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 69 Innlegg:

Posted 25 February 2013 - 10:08

Har forøvrig planer om å bytte ut de to latterlig dårlige Bosch lyktene foran med Hella Rallye 3003.

 

Og så lurer jeg på om jeg skal sette på stigtrinn.


Chevrolet Suburban 6.5 Td - K2500 - 1994

 

KLB`s Chevy Suburban - Garasje


#9 RaumCab

RaumCab

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 79 Innlegg:

Posted 26 February 2013 - 17:02

Har forøvrig planer om å bytte ut de to latterlig dårlige Bosch lyktene foran med Hella Rallye 3003.

 

Og så lurer jeg på om jeg skal sette på stigtrinn.

 

Har to Hella Rallye 3003 på KC-en selv. Veldig fornøyd. Har 55w eller 75w pærer i de nå og de lyser veldig bra. Er også fult mulig å sette et xenonkit inn med noen små endringer!


Nissan King Cab 2.5TDI 1999

http://www.offroad.n...umcabs-garasje/


#10 KLB

KLB

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 69 Innlegg:

Posted 26 February 2013 - 19:43

Hadde en fantastisk tur til Lædre nå i kveld.

De kalde klare kveldene her ute i havgapet på denne tiden av året må bare oppleves!

 



 

 

 

Attached Thumbnails

  • 2013-02-26_18-00-39_921.jpg
  • 2013-02-26_18-01-03_339.jpg
  • 2013-02-26_18-01-55_639.jpg

Chevrolet Suburban 6.5 Td - K2500 - 1994

 

KLB`s Chevy Suburban - Garasje


#11 Sub_1994_diesel

Sub_1994_diesel

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 409 Innlegg:

Posted 28 February 2013 - 15:03

Fin bil du har anskaffet... Stigtrinn som du sier er på krevd på sånne biler..;-) Måtte ha det eg og..

#12 KLB

KLB

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 69 Innlegg:

Posted 28 February 2013 - 16:54

Eneste bøygen med stigtrinn, er at de er noe utsatt om man setter kursen ut i noe ulendt terreng ;-)

Har ikke helt bestemt meg enda.


Chevrolet Suburban 6.5 Td - K2500 - 1994

 

KLB`s Chevy Suburban - Garasje


#13 Sub_1994_diesel

Sub_1994_diesel

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 409 Innlegg:

Posted 28 February 2013 - 17:51

Det er jo sant, mn de som eg har og som er de mest vanlige og finne på de bilene her, går ikk så mye lenger ned enn rammen, det er bare snakk om centimetere...
Eg hadde ikk stusset med tanke på at det tar seg ti ganger bedre ut med enn uten..

#14 KLB

KLB

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 69 Innlegg:

Posted 10 March 2013 - 15:37

Selv om det fremdeles er kaldt ute, så kjenner jeg på meg at våren er i anmarsj.

Jeg sitter og leser om dekk og felger, og lurer på hva jeg skal skaffe meg.

 

Siden jeg ikke er ute og kjører så mye i skog og mark, men i første rekke cruiser langs landeveien, og til nød tar en avstikker inn en traktorvei, eller grusvei på fjellet. Så føler jeg vel at de groveste dekkene ikke er nødvendig for min del. 

Ser de har endel utvalg på megahjul.no, men om man skal ha originalfelger så er det stort sett svært ukjente merker som er tilgjengelig. Dette er ikke aktuelt for min del. Så da må jeg opp på 18-20" felger, og ser etter en "pakke". De mer kjente dekkene var ikke akkurat overbevisende "på tilbud" heller.

 

Jeg har nå bare et sett med originale stålfelger (16") som det sitter et sett med Cooper Discoverer 265/75/16 på. 

Ettersom jeg synes det er greit å kunne skifte selv, så vil jeg kikke etter en dekk/felg pakke som er brukbar, og som er overkommelig prismessig.

Forøvrig kunne jeg tenke meg et sett med de originale alu felgene, men jeg har ikke funnet så veldig mange av disse ute på markedet.

 

Her må jeg vel også tenke lasteindeks når jeg skal handle.

 

Tips og innspill mottas med takk :)

 

 


Chevrolet Suburban 6.5 Td - K2500 - 1994

 

KLB`s Chevy Suburban - Garasje


#15 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 10 March 2013 - 20:00

gå for 17" da vil du få en mellomting

jeg bruker yokohama Geolander AT-s i dimmen 265/70-17

 

bolt sirkel er 8x165,1mm eller 8x6,5"

kikk på felger og dekk i usa da finner du flere enn her

summitracing.com er et forslag


Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#16 KLB

KLB

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 69 Innlegg:

Posted 14 March 2013 - 18:47

Var innom på bensinstasjonen nettopp for å fylle opp en kopp med kaffe før jeg kjørte kveldens runde.

Tenkte at jeg i samme slengen skulle sjekke dekktrykket siden bilen har virket litt deigete siden siste luftfylling. Stasonen ligger bare noen hundre meter hjemmefra, så det er ikke snakk om varme dekk.

Gjorde store øyne når måleren viste 32psi foran og 30psi bak.

Trillet over veien på stasjonen hvor jeg fylte sist. 38psi bak og 40psi foran. Hmmmmm..... En av de må jo være feil....... Trillet opp til tredje stasjon fortsatt så kort avstand at det er snakk om kalde dekk.

Den viste også 32/30.

Fylte opp til 38/40 og lurer på om ikke dette store avviket kan ha noe av skylden for høyt drivstoffforbruk på siste måling?!

 

Irriterer meg litt, og lurer på om jeg de siste årene har kjørt med svært lavt trykk på alle bilene mine (siden det stort sett er her jeg har fylt og kontrollert lufttrykk).

Tror jeg skal kjøpe meg en trykktester i morgen for å kontrollsjekke, men det er vel ikke noen garanti for at Biltemas trykktester er korrekte de heller?

Men det kan være greit å få dette bekreftet før jeg går inn og overhøvler folket på stasjonen ;-)


Edited by KLB, 14 March 2013 - 18:47.

Chevrolet Suburban 6.5 Td - K2500 - 1994

 

KLB`s Chevy Suburban - Garasje


#17 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 14 March 2013 - 19:53

Mange år siden jeg kun bruker min egen. Alt for stor forskjell mellom stasjonene sine. <br /><br />De digitale som stopper selv er ikke så gæli...