Gå til innhold



Foto
- - - - -

Meino's 04 Tahoe


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
23 replies to this topic

#1 meino

meino

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 97 Innlegg:

Posted 24 September 2013 - 17:04

Kjøpte meg en Tahoe for litt siden og kan med handa på hjertet si at dette er den beste bilen for meg :D
Jeg bor rett ved russegrensen og har grenseboerbevis så jeg fyller drivstoff i Russland til 5-6 kroner litern.
Bakseter følgte med bilen og blir satt inn gratis i Februar 2014.
Planer jeg har for bilen:
-AEM Brute force cold air intake
-Kjøpe nye sommerdekk og felger da det kun fulgte med ett sett helårsdekk.
-Gå til innkjøp av en midtkonsoll (noen som vet hvor man får tak i dette uten å betale 3000 i frakt fra ebay)
-Sote ruter foran til å matche bakruter
-Fjerne rester av tectyl under bilen pusse vekk litt overflaterust å gi den en permanent rustbeskyttelse da veiene ikke saltes her i nord.
-Kansje nytt eksosanlegg ala flowmaster el.
-Skikkelig polering for å få bort vaskeriper

Det kommer nye bilder når det slutter å regne!

Attached Thumbnails

  • 06_1833757050_xl.jpg
  • 06_503648935_xl.jpg
  • 06_201667544_xl.jpg
  • 06_887150503_xl.jpg

Er på utkikk etter en Silverado Duramax 03+, kan bruke min 04 Tahoe som delbetaling!


#2 Goblin

Goblin

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 57 Innlegg:

Posted 25 September 2013 - 19:20

Gratulere med ny bil :) Alltid moro det:)

 

Litt off topic men grenseboerbevis, torde det døde ut når tyskera stakk halen mellom beina å rusla hjem i 45 jeg. Eksistere det enda tydeligvis.


Ingenting er umulig!
Det umulige tar bare litt lengere tid:)

#3 meino

meino

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 97 Innlegg:

Posted 26 September 2013 - 06:33

Det e noe ganske nytt visumliknende, alle som bor under 3 mil i luftlinje fra russland i sør-varanger kommune kan farte fritt over grensen :)


Er på utkikk etter en Silverado Duramax 03+, kan bruke min 04 Tahoe som delbetaling!


#4 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 26 September 2013 - 11:16

Så skikkelig flott ut til å være en 9 år gammel bil... Kan være bildene lyger litt, men det gjør jo ikke noe! :D

 

-Gå til innkjøp av en midtkonsoll (noen som vet hvor man får tak i dette uten å betale 3000 i frakt fra ebay)

Opprett deg en konto hos www.jetcarrier.com, så ber du selger oppgi de fysiske mål og vekt på pakken, og frakt til New Jersey. Koster nok fortsatt litt, men blir mye billigere enn 3 lapper... Skal du bygge om til 5 seter? Er det ikke praktisk med 6? 


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#5 meino

meino

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 97 Innlegg:

Posted 01 October 2013 - 04:21

Bilen ser rimelig grei ut til å være en 9 år gammel bil
Skal sjekke ut Jetcarrier, har absolutt ikke bruk for det lille setet i midten hvertfall ikke når jeg får inn baksetene :)
Nå nok begynne å tenke på å montere motorvarmer, har vært minusgrader på natta de siste dagene og har ikke samvittighet til en vinter uten litt lunk i bilen :)


Er på utkikk etter en Silverado Duramax 03+, kan bruke min 04 Tahoe som delbetaling!


#6 meino

meino

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 97 Innlegg:

Posted 08 October 2013 - 02:19

Fikk bytta olje på bilen idag, alltid godt med ny olje :)
Irriterer meg grønn over de jævlig dårlige langlysene disse bilene har!
Har 3 stk 1000m med 100w xenon som jeg gjerne skulle ha montert men er usikker på om jeg får det til uten å gå til innkjøp av en kufanger eller bore hull i støtfanger og det frister ikke!
Er det noen som vet om de norske bilene har OnStar til radioen eller om det kun er de amerikanske bilene som har det?


Er på utkikk etter en Silverado Duramax 03+, kan bruke min 04 Tahoe som delbetaling!


#7 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 08 October 2013 - 08:06

Amerikanske biler har stort sett underdimmensjonert ledningsnett til lyktene. Dermed får du stort spenningsfall på veien frem mot lykta, og får ikke full effekt av pærene. Kjøp deg et lysforsterkersett fra f.ex Biltema, så hentes strøm direkte fra batteriet via relé (og sikring) og du får full effekt. Har du i tillegg gamle lykter så bytt disse ut med nye, så skal du se at det hjelper! :)

 

- og hjelper ikke det kan du alltids montere 100w/55 pære i lyktene, men husk at nærlysene fortsatt er like "dårlige", og 100w trenger kjøling så da MÅ du dimme ned når du står i ro... Alternativt så får du jo kjøpt skiltplater med plass til 2,3 eller 4 metringer, som skrus fast mellom skilt og støtfanger. Men til disse må du ha stabilisatorstag til lyktene. 


Edited by HardKåre, 08 October 2013 - 08:09.

If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#8 meino

meino

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 97 Innlegg:

Posted 12 October 2013 - 08:39

Jeg skal hente en skiltplate med feste til 3 lykter idag, så skal se hvordan det blir.


Er på utkikk etter en Silverado Duramax 03+, kan bruke min 04 Tahoe som delbetaling!


#9 meino

meino

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 97 Innlegg:

Posted 14 October 2013 - 02:43

Bilen kan byttes mot en 03+ Silverado Duramax..


Er på utkikk etter en Silverado Duramax 03+, kan bruke min 04 Tahoe som delbetaling!


#10 meino

meino

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 97 Innlegg:

Posted 17 November 2013 - 18:50

Skjedd meget lite her i det siste, har vridd piggdekk på felgene.
Kjøpt inn sånne vindavvisere til sidevinduene, og ledlys jeg skal montere bak ved hengerfestet som ryggelys.
Har lyst på gangstercap også, noen som vet hva man kan søke på ebay for å finne det?
Vinteren kom rimelig kjapt i år, tror jeg skal kjøre bilen over til Russisk side for litt service snart.
Ekstralysene er fremdeles ikke kommet på thumbsdown.gif.pagespeed.ce.F9TlvmtvOC.g 
Gleder meg til 10. Februar da skal baksetene inn ;D


Er på utkikk etter en Silverado Duramax 03+, kan bruke min 04 Tahoe som delbetaling!


#11 Turbodrive

Turbodrive

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 597 Innlegg:

Posted 19 November 2013 - 23:12

 Skal du bygge om til 5 seter? Er det ikke praktisk med 6? 

 

Problemet er at det er utrolig mye penere og mer praktisk med midtkonsollen enn å ha det midtsetet som er vondt å sitte i og ikke ser noe bra ut. I tillegg er basskassen til Bose-anlegget en del av midtkonsollen, så anlegget låter rimelig stusselig uten den på plass.. :)


'94 Mercedes-Benz G350TD 

'13 Nissan Leaf

Ja, de to bilene utfyller hverandre helt perfekt. ;)

 

 

 


#12 meino

meino

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 97 Innlegg:

Posted 04 March 2014 - 11:13

Har vurdert salg av bilen men er heldigvis kommet på bedre tanker!
Er vel på tide å tenke på nye felger snart, er så usikker på hva slags felger og dekk jeg skal gå for!
Usikker på om jeg skal gå for noe større enn 16"!


Er på utkikk etter en Silverado Duramax 03+, kan bruke min 04 Tahoe som delbetaling!


#13 meino

meino

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 97 Innlegg:

Posted 19 May 2014 - 19:28

Har skjedd meget lite de siste månedene!
Har bestillt nye felger til sommerhjula, ble 16".

Prøver fremdeles å få tak i en Midtkonsoll men virker som det er meget vanskelig å få tak i!
Gidder ikke sette inn bakseta før jeg får tak i en midtkonsoll da jeg har hørt at noe stereogreier bare blir å ligg løst under der.

Har også litt lyst på nytt hengerfeste, noen som har erfaring med Curt hengerfeste http://www.ebay.com/...57b107d&vxp=mtr

Er dette riktig dimensjon eller må jeg ha enda større?


Er på utkikk etter en Silverado Duramax 03+, kan bruke min 04 Tahoe som delbetaling!


#14 meino

meino

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 97 Innlegg:

Posted 21 June 2014 - 23:52

Da har jeg satt inn bakseter og venter på time på godkjenning.
Er fremdeles på utkikk etter midtkonsoll, begynner å bli litt desperat nå!
Etter jeg har fått nye skilt på bilen skal den på EU kontroll  :icecream: 

 


Er på utkikk etter en Silverado Duramax 03+, kan bruke min 04 Tahoe som delbetaling!


#15 meino

meino

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 97 Innlegg:

Posted 28 June 2014 - 01:17

bilde4.jpg
Ser ganske corny ut uten skilt og hengerfeste :D

bilde2.jpg
Rusten har fått spre seg litt for lenge :D

bilde3.jpg
Bilde av felgene jeg kjøpte for en stund siden.

bilde5.jpg
Denne skiltholderen har absolutt sett sine beste dager!

bilde1.jpg
Og her er bilde av baksetene, glemte å støvsuge for anledningen men det får jeg ta når bilen har fått hvite skilt :D
 

3. Juli har jeg time for visning av baksetemontering, håper alt er iorden så jeg får nye skilter på bilen :D


Er på utkikk etter en Silverado Duramax 03+, kan bruke min 04 Tahoe som delbetaling!


#16 meino

meino

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 97 Innlegg:

Posted 30 June 2014 - 00:07

Plastidippet grillen idag, synes selv at d ble veldig bra!
Skal få lagt ut bilde imorgen av både nylakkert hengerfeste og nydippet grill :)


Er på utkikk etter en Silverado Duramax 03+, kan bruke min 04 Tahoe som delbetaling!


#17 meino

meino

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 97 Innlegg:

Posted 01 July 2014 - 18:05

ImageUploadedByTapatalk1404234239.756582.jpg

Her er hengerfestet, ble litt dårlig bilde pga sol.
Byttet også tilhengerkontakt pga:

ImageUploadedByTapatalk1404234284.305554.jpg

ImageUploadedByTapatalk1404234312.789051.jpg

Og her e grillen :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Er på utkikk etter en Silverado Duramax 03+, kan bruke min 04 Tahoe som delbetaling!


#18 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 02 July 2014 - 09:50

Dæven du, den ble flott den fronten!!! Hehe, med den tilhengerkontakten undrer jeg på om du hadde mye mygel med lysene på bilen? :)


Sent from my iPad using Tapatalk
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#19 meino

meino

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 97 Innlegg:

Posted 02 July 2014 - 16:17

Problemene holdt seg heldigvis til tilhengerlysa :) De har jeg kun fått til å funke 1 gang med den gamle kontakten  :thumbsup: 
 


Er på utkikk etter en Silverado Duramax 03+, kan bruke min 04 Tahoe som delbetaling!


#20 meino

meino

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 97 Innlegg:

Posted 13 July 2014 - 02:10

bilen er nå 5 seters personbil med hvite skilt :)
Imorgen skal jeg begynne å montere midtkonsoll, regner med jeg må ut med myyye greier for å få den påplass men blir nok verd strevet når den er montert :)


Er på utkikk etter en Silverado Duramax 03+, kan bruke min 04 Tahoe som delbetaling!