Gå til innhold



Foto

Hvilke 2.5TD Hyundai motor passer rett i Pajero?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
27 replies to this topic

#1 ta fart

ta fart

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 90 Innlegg:

Posted 20 November 2006 - 00:00

hvilke motor passer rett i min 86 mod pajero 2,3td???

halla

#2 Garret

Garret

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1044 Innlegg:

Posted 20 November 2006 - 00:00

Alle hyundai 2,5 diesel. ikke alle disse har turbo men man flytter over delene man trenger fra 2,3 (manefoiler bunnpanne servopumpe og evt ledningsnett/svinghjul) motorer fra l300 passer også.

Je har tre jobber.. En i fabrikk og to pajeroer....

#3 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 20 November 2006 - 00:00

Kan hende at du må bytte bunnpanne, oljepickup og flytte peilepinnen for å få den på plass, det må du i allefall med 2x4 L300-motorene. (Ikke med 4x4) Alle delene du mangler kan i såfall hentes fra 2,3'ern. Mulig du også må bytte svinghjul, det må du med nyere Mitsu-motorer...


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!

#4 Hummer

Hummer

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4114 Innlegg:

Posted 27 January 2007 - 12:07

QUOTE(HardKåre @ 20 Nov 2006, 00:00) <{POST_SNAPBACK}>
Kan hende at du må bytte bunnpanne, oljepickup og flytte peilepinnen for å få den på plass, det må du i allefall med 2x4 L300-motorene. (Ikke med 4x4) Alle delene du mangler kan i såfall hentes fra 2,3'ern. Mulig du også må bytte svinghjul, det må du med nyere Mitsu-motorer...
<hr noshade size="1"><font size="1">If it ain't broken, you haven't been looking good enough!</font id="size1">


det du nevner som må gjøres , kan man ta de delene fra 2.3 dieseln eller må det være en 2.5 paj motor?
og passe manifold / turbo fra 2.3'n?

Edited by Hummer, 27 January 2007 - 12:08.

_____________________

Roy S. Hansen - " er en så genialt intuitiv fører "
Hummer H2
.


#5 Garret

Garret

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1044 Innlegg:

Posted 27 January 2007 - 20:50

QUOTE(Hummer @ 27 Jan 2007, 12:07) <{POST_SNAPBACK}>
det du nevner som må gjøres , kan man ta de delene fra 2.3 dieseln eller må det være en 2.5 paj motor?
og passe manifold / turbo fra 2.3'n?


Delene jeg byttet direkte over fra 2,3td var:
Clutch, bunnpanne, oljepickup m sil, turbo m eksos og innsugsmanefoil og servopumpe.
Siden min motor var en H100 uten turbo måtte jeg få maskinert oljeuttak til turbo i toppen og da måtte jeg ta av den for å vaske ut spon og for selve maskineringen. Dette ble gjort lik orginal 2,3/2,5 topp med gjengenippel. Jeg måtte da også flytte over hele oljefilterholder for å få oljeretur og riktig kobling til oljekjøler.

#6 Ols3n

Ols3n

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 62 Innlegg:

Posted 19 March 2007 - 15:07

maskinert oljeuttak til turbo?? åssen gjør du det??
Mitsubishi Pajero har bevist sin kvalitet gjennom 11 Dakar rallies

#7 Ols3n

Ols3n

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 62 Innlegg:

Posted 24 April 2007 - 15:12

men vist det er 97 mod 2,5 td går det ann å chipe di?
Mitsubishi Pajero har bevist sin kvalitet gjennom 11 Dakar rallies

#8 EvoMan

EvoMan

    PajeroTeam

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

Posted 26 April 2007 - 21:27

nei
_RalliArt_

#9 genger

genger

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 76 Innlegg:

Posted 30 August 2007 - 12:14

betyr dette at om jeg kjøper denne:
Motor diesel - HYUNDAI - H-100 95-> - 2,5 DISEL - Årsmod. 95
- Kvalitet: B- DeleNr: 158081- Karosseri: VARE- ChassisNr: KMFFD27APRU124625- Farge: RØD MET- Motor: 4 CYL DIES- MotorStorrelse: 2500- GearKasse: 5 TR MAN- KmStand: 111000- Opplysninger: GÅTT 111TUSEN

Så passer den rimelig greit inn i min 88 pajero... Med ledningsnett fra feks en 2,3td

#10 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 01 September 2007 - 17:47

Stemmer det... Men som du ser av tidligere innlegg så bør du ha en (havarert) 2,3 eller 2,5motor også, som du kan hente deler fra hvis du må bygge om bunnpanna.
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#11 Eidem4x4

Eidem4x4

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 10 Innlegg:

Posted 21 November 2008 - 02:22

QUOTE(genger @ 30 Aug 2007, 12:14) <{POST_SNAPBACK}>
betyr dette at om jeg kjøper denne:
Motor diesel - HYUNDAI - H-100 95-> - 2,5 DISEL - Årsmod. 95
- Kvalitet: B- DeleNr: 158081- Karosseri: VARE- ChassisNr: KMFFD27APRU124625- Farge: RØD MET- Motor: 4 CYL DIES- MotorStorrelse: 2500- GearKasse: 5 TR MAN- KmStand: 111000- Opplysninger: GÅTT 111TUSEN

Så passer den rimelig greit inn i min 88 pajero... Med ledningsnett fra feks en 2,3td




Er Det så my bedre med den motoren da?
hva er forskjellen?
Er det verdt å ta bryet med å bytte?
Was In Der Welt Hindert Eine G-klasse?

#12 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 21 November 2008 - 11:34

Nei det er samme motor. Grunnen til at du vil bytte er hvis den gamle motoren din har knelt eller er veldig sliten.
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#13 Lars Gunnar

Lars Gunnar

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 256 Innlegg:

Posted 05 March 2009 - 21:50

Noen som vet om 2,5'n og 2,8'n passer omhverandre på girkassa til 2,5'n? Å om det er muli å få det godkjennt?
Mitsubishimotorer altså?


Ooops,havna feil denna blush.gif

Edited by Lars Gunnar, 05 March 2009 - 22:26.


#14 Odd-Henning

Odd-Henning

    odd- henning

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1039 Innlegg:

Posted 05 May 2009 - 17:18

QUOTE(Garret @ 27 Jan 2007, 21:50) <{POST_SNAPBACK}>
Delene jeg byttet direkte over fra 2,3td var:
Clutch, bunnpanne, oljepickup m sil, turbo m eksos og innsugsmanefoil og servopumpe.
Siden min motor var en H100 uten turbo måtte jeg få maskinert oljeuttak til turbo i toppen og da måtte jeg ta av den for å vaske ut spon og for selve maskineringen. Dette ble gjort lik orginal 2,3/2,5 topp med gjengenippel. Jeg måtte da også flytte over hele oljefilterholder for å få oljeretur og riktig kobling til oljekjøler.


er det ikke andre plasser man kan hente oljetrykkk fra? noen som vet?????
Å bli eldre er obligatorisk, å bli voksen er VALGFRITT

Man slutter ikke å leke på grunn av at man blir gammel, man blir gammel på grunn av at man slutter å leke :D

#15 asracing

asracing

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 23 Innlegg:

Posted 13 June 2009 - 12:04

QUOTE(ta fart @ 20 Nov 2006, 01:00) <{POST_SNAPBACK}>
hvilke motor passer rett i min 86 mod pajero 2,3td???

halla


hundai H1 e den samma motorn.

#16 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 13 June 2009 - 19:49

Nesten, H1 har 2,5TD. Men den går rett nedi den også. Snakker du med Mitsubishi så får du papirer å vise BT for nytt vognkort.

OBS, OBS! Når det gjelder H1 og H100-motoren så tror jeg at sumpen i bunnpanna sitter i feil ende. Men da henter du bare bunnpanna og oljepickup'en fra 2,3-motoren, og flytter peilepinnen så det blir riktig. Plug'n play.
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#17 Østerklev

Østerklev

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3360 Innlegg:

Posted 13 June 2009 - 20:00

QUOTE(Ols3n @ 19 Mar 2007, 16:07) <{POST_SNAPBACK}>
maskinert oljeuttak til turbo?? åssen gjør du det??


Borer et hull og gjenger det opp
Øyvind

-man kan ikke lese seg til praktisk erfaring

#18 kleppen

kleppen

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 547 Innlegg:

Posted 06 December 2010 - 13:04

QUOTE(HardKåre @ 13 Jun 2009, 19:49) <{POST_SNAPBACK}>
Nesten, H1 har 2,5TD. Men den går rett nedi den også. Snakker du med Mitsubishi så får du papirer å vise BT for nytt vognkort.

OBS, OBS! Når det gjelder H1 og H100-motoren så tror jeg at sumpen i bunnpanna sitter i feil ende. Men da henter du bare bunnpanna og oljepickup'en fra 2,3-motoren, og flytter peilepinnen så det blir riktig. Plug'n play.


Du virker til å være en som har litt peiling på ting. (kansje du bare later som :-) , men det holder for meg...)

Jeg har kjøpt en 90mod 2,5 (94mod motor i) og har fått tak i en 86 girkasse. (orgialkassen knela)
Er det uproblematisk å sette inn 86 modellen? Eller er det noe jeg må passe på her?

Edited by kleppen, 06 December 2010 - 13:11.

Enhver uskyldig er bare en skyldig som ennå ikke er blitt avslørt og tatt.

2,5 TDi Pajero 91 Lang
2,5 TDi Pajero 90 Lang (og tøff)

#19 Driving

Driving

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 06 December 2010 - 15:30

Bør gå bra, mindre kasse enn den som står i og dog en ikke så veldig bra kasse.....

#20 kleppen

kleppen

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 547 Innlegg:

Posted 06 December 2010 - 19:25

QUOTE(Driving @ 6 Dec 2010, 15:30) <{POST_SNAPBACK}>
Bør gå bra, mindre kasse enn den som står i og dog en ikke så veldig bra kasse.....


Grei nok men den står i er uansett ødelagt og denen er det jeg har...
Kan holde like lenge som resten eller kan knele om en uke.
Who knows?
Livet er hardt og brutalt.

Enhver uskyldig er bare en skyldig som ennå ikke er blitt avslørt og tatt.

2,5 TDi Pajero 91 Lang
2,5 TDi Pajero 90 Lang (og tøff)